"ערב יינות מתיישנים" לחג השבועות ביקב בן חיים בכפר אזר

רות בן חיים, אמו של היינן איתי בן חיים, ואיתי עצמו אירחו אותנו ביקב בן חיים שבכפר אזר לערב "יינות מתיישנים" לכבוד חג השבועות

רות בן חיים, אמו של היינן איתי בן חיים, ואיתי עצמו אירחו אותנו ביקב בן חיים שבכפר אזר לערב "יינות מתיישנים" לכבוד חג השבועות
כמו כל אמא טובה, טרחה הגברת בן חיים להכין כיבוד טרי ומזמין של ירקות טריים ופירות בשילוב עם זיתים מעשה בית וגבינות, בכדי להנעים לאורחים את ערב הטעימה.

אורחים לא רבים הגיעו בשעה בה פקדנו את המקום, ובתוך קבוצה של כ-20 איש לערך באולם פנימה, ועוד כ-15 איש בחוץ סביב לשולחן בערב הנעים, מצאנו עצמנו טועמים ולוגמים מהיינות ללא הגבלה, תוך שלא אחת אנו מכבדים את עצמנו בכוס בעוד איתי ממשיך ומספר ומתלהב מסיפורים ואנקדוטות אודות היסטוריית משפחת בן חיים ויינות היקב.

היה באווירה הבלתי מחייבת והבלתי מעונבת והלא עמוסה, בכדי להעניק לנו ערב נעים, בו יכולנו להתענג על היין ועל הכיבוד בצידו.

בכניסה, תמורת 30 ₪, צוידנו בכוס ופתחנו בטעימת היינות. ראשון הוגש לנו שרדונה 2004. זהו יין לבן יבש שצבעו זהוב נוטה לקש, היין עגול ועשיר בעל איזון טוב באף ריחו מרוכז ומורכב, אך נימת מרירות הורגשה בסיומת. מחירו 65 ₪.
אחריו פינו נואר 2003, העשוי מ-85% ענבי פינו נואר ו-15% ענבי מרלו. זהו יין בעל מרקם פירותי, אך עם זאת עדין ואלגנטי, ונוכחותו מורגשת בפה. מחירו 65 ₪.
אחריו טעמנו קברנה סוביניון R 2003, ולבסוף מוסקט 2004.

את השרדונה בפתיחת הטעימה ואת המוסקט בקינוח, קיבלנו מתוך בקבוקים מקוררים היטב וצוננים, ואילו את הפינו נואר ואת הקברנה R קיבלנו מתוך דיקנטרים. את הקברנה סוביניון אהבנו. צבעו בורדו עמוק והוא היה בעל גוף, עם ארומות עשירות, טעמיו מורכבים, עם עפיצות נעימה, ככל ששהה היין בתוך הדיקנטר הוא נפתח, וטעמיו השתבחו. מחיר היין 120 ₪.

מוסקט 2004 של בן חיים הינו יין קינוח מחוזק, העשוי מענבי מוסקט שנבצרו בבציר ידני מאוחר, שהעניקו לענבים מתיקות טבעית גבוהה, ואילו ההתיישנות בחבית העניקה ליין עומק וצבע זהוב אלגנטי ואף מצוין.
בפה היה היין חלש משהו לטעמנו, אולי בשל עודף המתיקות שהקשיחה את טעמיו. מחירו 55 ₪.

חג שבועות שמח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר