ערב של בשרים ויינות פלם בבאקארו

לפני כחודש התפרסמה הידיעה בין חברי בפייסבוק, על הערב העומד להתקיים במסעדת באקארו ברעננה המזמינה את יקב פלם ויינותיו, וזאת במחיר "מצחיק" של 210 שקלים לסועד. אז מה כבר אפשר להגיד, ואיך אפשר לא להגיע לערב שכזה?

לפני כחודש התפרסמה הידיעה בין חברי בפייסבוק, על הערב העומד להתקיים במסעדת באקארו ברעננה שמזמינה את יקב פלם ויינותיו, וזאת במחיר "מצחיק" של 210 שקלים לסועד. אז מה כבר אפשר להגיד, ואיך אפשר לא להגיע לערב שכזה?
הרי את איכויות יקב פלם לא צריך לצעוק כי כולם כבר שמעו, ומי שלא שמע עד היום על איכויות הבשר המעושן של מסעדת באקארו – הפסיד. שווה כל השקעה, ובטח בכזה מחיר, כאשר ידענו מראש שהמקום אינו מן ה"חסכנים", וכל תוספת שנבקש, אם בשרים או יינות, לא תיתקל בסירוב, וכמובן כך היה.

אז התכנסנו חברים טובים מביני יין ובשר ו/או להיפך, לערב שניתן לסכם אותו במילה אחת – נהדר.
השילובים של הבשרים שהוגשו והיינות היו מצוינים, כך שניתן להדגיש ולומר רק דבר אחד: הנאה גדולה. לטעמי, נתחי האסאדו והפיקאניה היו גולת הכותרת.

ונעבור ליינות פלם שנמזגו:
פלם רוזה 2015
מורכב מקברנה פרנק וסירה. קר ונעים לשתייה. אמנם רוזה, אך הצבע אדום בורדו בהיר, צלול ונקי. ניחוחות הפרי מודגשים, עם טאניניות נעימה שמילאה את כל הפה. יין המתאים מאוד לפתיחת חושי הטעם והריח לקראת הבאות, ומתאים במיוחד לארוחת בוקר של כיף.

פלם בלאן 2015

89% סוביניון בלאן, 10% סמיון' 1% שרדונה. הצבע הזהוב בהיר שקוף מאוד ונקי. היין נפתח בצורה מדהימה לכל חלל הפה, וחייב להיות מוגש קר עד קר מאוד. אפילו שהשרדונה משולב בכמות מזערית, הוא הורגש בפה בטעמי האגס הנעימים מאוד. אהבתי. 89+ נקודות בסולם צוקר.

פלם קלאסיקו 2014

47% קברנה סוביניון, 17% קברנה פרנק, 16% מרלו, 13% פטיט סירה, 7% סירה – ורק 6 חודשי חבית.
היין מוכר מאוד כל השנים, והיה מיינות הדגל של היקב. מאחר והחליטו קצת לרדת מהרכב בורדולזי קלאסי, ולהוסיף גם את הפטיט סירה אך להוריד חודשי חבית, לטעמי היין לשתייה עכשווית ללא נתוני יישון ארוכים, ולא יותר מעד 3 שנים.
החמיצות אינה מודגשת, וכן גם לא "קצת" עץ. הקברנה פרנק עם טעמי הפלפל, מעיב קצת על הפירותיות של הקברנה סוביניון, עם אפטר טייסט לא מספיק ארוך.
לאחר כ-15 דקות בכוס החמיצות מתחילה להופיע, אך לא מספקת. בעבר היא הקלאסיקו יותר פירותי עם חמיצות מאוזנת, שאפשרה לחובבי היין לשמר את היין למספר שנים גדול יותר. הפעם לא התלהבתי. 88 נקודות.

פלם סירה רזרב 2014

כמעט 100% סירה, 12 חודשי חבית. שפע של ריחות וטעמים, עם טאניניות נעימה בתחתית הפה המעידה על יין צעיר ומאוד רענן. גוף לא רחב במיוחד, והעץ מודגש בצורה עדינה, כלומר אין נגריות, והתבלינים עולים לכל חלל הפה. אפטר טייסט לא ארוך, כך שלא הייתי מיישן להרבה שנים. לשתייה עכשיו עד 3 שנים. מלהיב. 89+ נקודות.

פלם קברנה סוביניון 2013
85% קברנה סוביניון, 5% פטי וורדו, עם תוספות קטנות של מרלו, סירה וקברנה פרנק. 14 חודשי חבית.
ראשית, צבעי הבורדו מדהימים וצלולים מאוד. ניחוחות של בושם מעודן עם עשביות ברקע, פותחים את האף בצורה מדהימה יחד עם הפרי הבשל. החמיצות מודגשת, ומאוד מאוזנת ואלגנטית. כמו שנאמר: הכל מכל טוב. אפטר טייסט ארוך ונעים, ונותן לנו החובבים אפשרות יישון של 5 עד 7 שנים נוספות . נתראה ב-2020 , מלהיב ביותר. 91 נקודות.

לסיכום: ערב נהדר עם שילובים מדהימים. תודות לצביקה ולצוות המסעדה, וכמובן לסיוון מהיקב, שלא הפסיקה להתרוצץ, להסביר על היינות, ולגרום לנו הסועדים הנאה מלאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר