עשייה עצמית ב- OM של השפית איילת אור

המנות כולן היו יותר מאשר בסדר. אמנם לא משהו שניתן לכנות אותו בגדר "הברקה קולינרית", אבל המאמץ וההשתדלות של השפית איילת אור ניכרים בכל צלחת ובכל מנה

באחת הפינות, כשתי כיכרות מערבה מציר הדרך הראשית החוצה את הוד השרון, ולא משהו שהג'י.פי.אס המודרני או זה האנושי לא יוכל לתת לו מענה, נחבאת לה מסעדת OM של השפית איילת אור ושותפתה אום בר.
נחבאת, זו אולי אמירה החוטאת למציאות, שכן המסעדה בולטת, ואין לה שום סיבה שבעולם להתחבא.

התחושה כשאתה מחנה את הרכב בחזית המסעדה, היא של ציפייה שאתה מקווה שלא תאכזב אחר כך.
המראה מבחוץ הוא אמנם שכונתי משהו, ואינו מתבלט יתר על המידה מהחנויות הסמוכות, אבל בפנים הוא מוקפד ואסתטי, עם מרפסת מקורה וחלל פנימי עם הרבה וזה בהחלט חשוב, חמימות וביתיות, עם סימפטיה מודגשת, אווירה ואופי, שאם תרצו תכנו אותו כפרי ומהנה.

בשעות הערב של ימי תחילת השבוע הייתה המסעדה מלאה כמעט עד אפס מקום, וחרף האמור לעיל, השירות של שירה המלצרית שלנו היה חביב, אדיב, מקצועי, חייכני, קשוב, נכון וטוב.

המנות כולן היו יותר מאשר בסדר. אמנם לא משהו שניתן לכנות אותו בגדר "הברקה קולינרית", אבל המאמץ וההשתדלות של השפית איילת אור ניכרים כאן בכל צלחת ובכל מנת הגשה.
ליתים חשתי ביותר מדי מלח, לעיתים סך הטעמים במנה היה שתלטני משהו, ומתקשה להתמקד ברבדים ובשילובים הנכונים של הטעם. מאידך, הפיצוי היה בצבעוניות המנות, במרקם, בעסיסיות, בצורת ההגשה, ובהיותן ערבות לחך, ולבטח משביעות ומנחמות את הגחמה האישית.

אל השולחן הובאו פרוסות לחם טרי מאפה הבית; פרוסה של לחם כבדה ועמוסה
בטעם עצמי.
לליווי מנות האוכל הזמנו יין לבן, את הטוליפ הלבן מבציר 2008 של יקב טוליפ, ואת המד-רד 2005 של יקב אמפורה. הטוליפ הלבן היה יין של קיץ במלוא מובן המילה. מקורר היטב וארומטי להפליא, הוא הביא עמו ניחוחות של אשכולית רעננה, ופשוט היה יין מענג.
שני היינות היו טובים, אם כי במחשבה שנייה, היה זה נכון להישאר עם היין הלבן לכל אורכה של הארוחה, שכן היין האדום היה עוצמתי מדי, וקצת לא השתלב עם מנות הדג ופירות הים.

לפתיחה דגמתי את המנות הבאות: פילה בקר צרוב במחבת ופרוס דק-דק כמו קרפצ'יו – מוגש בתוך סלט פריך של עלי תרד תורכי, אספרגוס , בצל, צ'ילי, נבטי שעועית,עלי בזיל ופרמז'ן. הרוטב שהיה מורכב מסויה-טרטופו היה דומיננטי ועז טעם מדי לטעמי האישי.
סביצ'ה דג ים טרי – עם צ'ילי אדום, ענפי שמיר וצנוברים, מתובל במיץ לימון , שמן זית ומלח ים, מוגש עם כדור קציצת לחם פורי (דמוי כדור פלאפל שמן).

זוגתי התענגה על טארט עגבניות וקונפי שום על בצק פריך, מוגש חם עם קציפת גבינת צאן טעימה ומאוד מעניינת; וסלט מתובל של צנון , בצל ירוק , צ'ילי טרי וטימין.

למנה עיקרית הזמנו פילה בורי טרי צרוב בגריל, מוגש על עדשים שחורות בתיבול חומץ שמפניה ופטרוזיליה, עם סלסה מעגבניות טריות, זוקיני צלוי, ורוטב פטרוזיליה חמצמץ.
העדשים השחורות היו טעימות להפליא, ופיסות הדג היו בשרניות עם טעם דג איכותי. לדעתי, ההחמצה במנה זו באה דווקא מכיוון החומץ שמפניה פטרוזיליה, שסבל מעט מעודף מליחות.

מנה נוספת היו פירות ים ברוטב ביסק עם חמאה, שום,טימין, ברוקומיני, צ'ילי אדום טרי ויין לבן. המנה הייתה מורכבת מסרטן כחול טעים ביותר, שלא נדרשו כלי משחית בכדי ליהנות מלשד תוך השריון שלו, יחד עם שרימפס רך ובשרני, ומולים מפתיעים בשרניים, בעלי טעם ים מובהק, פתוחים לרווחה, טעימים להפליא, שתוכם ממש נופל אל הצלחת ללא מאמץ.
שוב, חרף התענוג הצרוף בפרודוקטים האיכותיים, משהו ברוטב היה לא מאוזן דיו, עם נטייה לכיוון המלוח במעט.

לקינוח דגמנו כנאפה OM-made עם גבינת ג'יבנה שלנו, מוגשת חמה עם שזיף חמצמץ ביין אדום וניחוח וניל; מנה עשירה שהלכה לי מצוין עם הקפה ההפוך, בעוד זוגתי דוגמת קלות (דיאטה, אתם יודעים) את מנת ה- Banana Nation – שטרודל בננות, אגוזי מלך ותמרים בבצק פילו, מוגש חם עם גלידת תה ירוק, שהלכה טוב עם הנס על מים חמים וחלב על יד.

מאז הקימה השפית איילת אור את מסעדת OM, היא מקפידה על תהליך למידה מתמשך, שמטרתו העיקרית להביא למצב בו כל מה שמוגש במסעדה נעשה במסעדה עצמה, או כפי שאומרים במקום, OmMade.
זה מתחיל באפייה של מגוון הלחמים, המאפים, העוגות, העוגיות, הפוקאצ'ות עם וללא גלוטן; נמשך עם סוגי פסטה שונים, הכנת הגלידות והסורבטים, והלהיט החדש של איילת – גבינות.
וכך, כל הגבינות המשולבות במנות בתפריט החדש של השפית איילת אור, הן פרי עמלה. דוגמאות בולטות הן גבינת ה"ג'יבנה" שבמנת הכנאפה, היוגורט צאן במנת החציל השרוף, גבינת הצאן במנת פרוסות הסלק, קציפת הצאן במנת טארט העגבניות, הגבינה הכחולה בסלט הכחול, ועוד מגוון גבינות המבשילות אט אט במקררי המטבח, וממתינות בסבלנות ליום בו ישולבו בספיישלים המשתנים מדי יום במסעדה.

OM מביאה להוד השרון חוויה קולינרית איכותית, עטופה באריזה אינטימית וכייפית. רק חצי שעה מתל-אביב, וכמו שעות ארוכות מהטירוף הסואן והסוער של תל אביב.


OM מסעדת שף
רח' בני ברית 4 הוד השרון
טל. 09-7405853
א'-ו': 8:00-24:00, שבת: 10:00-24:00

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר