עשרת הדיברות איך ליהנות מארוחת החג

לפניכם מספר טיפים שישמרו על ארוחת החג השנה כעונג של טעמים ובריאות נטו.

1. תפריט – בארוחת החג, כמו בכל אירוע חגיגי אחר, יש לכתוב מראש תפריט מאוזן, ורק אחרי סגירתו להתחיל לחלק מטלות.
2. מסורת מול טרנדים קולינריים – זה לא משנה אם מחליטים להגיש ארוחה מסורתית או ארוחה הרפתקנית ומודרנית. חשוב להחליט על קו אחיד ולדבוק בו לאורך כל הארוחה.
3. צירופים ושילובים – בהכנת התפריט חשוב מאד להתחשב בסועד ובמה שבא אל פיו, מהמנה הראשונה ועד אחרון הדיזרטים והעוגיות שליד הקפה. חשוב לא להגיש מזון מכביד וקומבינציות שיוצרות תוצאות לוואי מעיקות.
4. מגוון – אין צורך להגיש מגוון גדול מדי. כשיש יותר מדי אופציות, אוכלים יותר מדי ונהנים פחות. הארוחה צריכה להיות בנויה כמו ארוחה רגילה, רק עם מזון מושקע יותר. אין צורך להגיש במנה העיקרית 4 סוגי בשר ו-5 תוספות.
5. ריבוי מנות – חשוב לדעת כמה מנות צפויות כדי לתכנן את המקום בבטן. לכן, יש להתרכז במבנה ארוחה קלאסי של מנה ראשונה, מנה עיקרית ומנה אחרונה, כדי להקל על הסועדים.
6. חשיבה על אמצעי חימום – רוב הבתים והמטבחים אינם מתוכננים לאירוח מאסיבי. לכן יש לתכנן את המנות בהתאם לאמצעי החימום – חלק בתנור, אחרות על הכיריים, ואחת במיקרו.
מומלץ לתכנן כמה שיותר מנות שיוגשו בטמפרטורת החדר, כדי להקל על תפעול הארוחה.
7. בישול בריא – בחג, כמו בימי חול, חשוב מאד להרכיב את הארוחות מחומרי גלם איכותיים ובריאים. הגוף לא יודע להבדיל בין קודש לחול, וכדאי להימנע ממנות מזיקות במיוחד, גם אם הן מאד חגיגיות. מומלץ לשים דגש על דגים טריים, עופות ובשר טריים ורזים, קטניות איכותיות (אפשר אורגניות), והרבה ירקות.
8. מנות אחרונות – תמיד כייף לסיים ארוחה בסלט פירות טריים. אפשר גם להגיש מנות “שחיתותיות” יותר, אבל במידה. אין צורך “לפתוח מזנון” כמו בחתונה. אפשר גם להגיש מנה או שתיים ולא יותר.
9. ארוחת שאריות – בהרבה משפחות מקובל לחלק את השאריות ולאכול אותן בכל ימי החג. זכרו שהאוכל עבר חימום אחד לפחות מאז שבושל, הוגש למרכז השולחן, ועמד ללא קירור מספר שעות, נארז שוב, הובל למעונו החדש, ויאכל (במקרה הטוב) למחרת אחרי חימום נוסף. זה לא מומלץ., הן מבחינת איכות המזון והן מבחינת מצבו הבקטריאלי. על כן יש להכין פחות, כך שישאר פחות, ולא “יכאב הלב” לזרוק.
10. ולבסוף, ארוחת חג מפנקת היא לא ארוחה שבה מוגש יותר מדי אוכל בינוני מינוס. ארוחה מהנה היא ארוחה מדודה, מבוקרת, שמוגש בה מזון עילי ואיכותי שאנחנו לא מרשים לעצמנו לצרוך ביומיום.







היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה