פאולה פטיסרי – קצפת ורודה ותותים

ברחוב שקט קרוב למרכזה של העיר חולון, נפתח מקום מתוק מתוק – פאולה פטיסרי; הגשמת חלום של נועה גולדנברג גור אריה – בחורה צעירה ומוכשרת. המקום הצבוע בצבעי ורוד וסגול, מתמחה בלימוד ומכירה של קינוחים מפוארים מהמטבח הצרפתי.

סדנאות לקבוצות קטנות. צילום איריס לוי
סדנאות לקבוצות קטנות. צילום איריס לוי

נועה היא שף קונדיטורית, שלמדה את רזי האפייה העילית בבית הספר הגבוה לקולינריה 'בישולים', וסיימה את לימודיה בהצטיינות. לאורך השנים התמחתה במהלך נסיעות לפריז, והעמיקה את הידע בקונדיטוריה הפריזאית הייחודית. בארץ  היא ניהלה את הקונדיטוריות של המסעדות בינדלה וסרגוס בתל אביב, אך החלום להקים עסק קטן ואיכותי המשיך לקנן בה.

אופות יחד. צילום איריס לוי
אופות יחד. צילום איריס לוי

את האהבה הגדולה לאפייה ובישול קיבלה נועה מסבתה, כך היא מספרת. "סבתי היא ההשראה הגדולה שלי, ולכן קראתי למקום בשמה – פאולה". אחת המטרות העתידיות של נועה גולדנברג, היא שבנוסף להיות המקום עסק, הוא גם יהיה בסיס לייצור תרומה חברתית של שילוב פעילות לנוער בסיכון – ללמד ולהדריך אותם, כדי לפתוח בפניהם הזדמנות נוספת בחיים.

מאקרונים. פריז בחולון. צילום איריס לוי
מאקרונים. פריז בחולון. צילום איריס לוי

בפאולה פטיסרי ניתן להזמין עוגות מוס, מאקרונים עוגות בחושות, ועוד מנפלאות הקונדיטוריה הצרפתית, וניתן להזמין מגשי אירוח מיוחדים לאירועים. במקום מתקיימות גם סדנאות מיוחדות בקבוצות קטנות של עד עשרה משתתפות ומשתתפים, במהלכן לומדים להכין מאקרונים, מאפי שמרים, וטארטים יפהפיים מבצק פריך.

אין על שוקולד. צילום איריס לוי
אין על שוקולד. צילום איריס לוי

אני השתתפתי בסדנת בצק פריך, בה הכנו שלושה סוגי טארט – שוקולד, לימון, ושקדים תות שדה. הדרכתה של נועה הייתה נעימה ומיומנת, וניכר שיש שלה ידע רב בתחום. בסדנה השתתפו שישה  חברים, שלחמישה מהם זו הייתה הפעם הראשונה שנגעו במערוך וקמח. בסבלנות רבה ובחוש הומור הרגיעה נועה את הלחץ הברור, והדריכה בנעימות את הקבוצה. כולם לקחו חלק פעיל בסדנה, ואחרי כשלוש שעות עמדו לתפארת במרכז השולחן טארטים אישיים יפים, מעשה ידינו. כל משתתף קיבל הביתה קופסה מרשימה מתוצרי הסדנה, וזה כמובן אחרי טעימה נדיבה מהעוגות במקום.

סדנה עם תוצרים מתוקים. צילום איריס לוי
סדנה עם תוצרים מתוקים. צילום איריס לוי

היה נעים וטעים בסדנה, ומעניין מאוד יהיה לראות את התפתחותו של המקום של נועה – איפה יהיה בעוד שנה. הסדנאות הקרובות: 10.3.19 סדנת בצק רבוך, 18.3 סדנת בצק עלים, 21.3 סדנת בצק פריך, 24.3 סדנת בצק שמרים, 27.3 סדנת מאקרונים

פאולה פטיסרי – להרשמה לסדנאות ולהזמנות של מתוקים נהדרים דברו עם נועה,  054-6366723. קפלן 14 חולון

איריס לוי  – קולינריה עילית במיטבה. 054-4944205. גם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר