פאט ויני – זה התחיל במאפיה הסיציליאנית

בפאט ויני אפשר לאכול בכייף בלי לקרוע את הכיס, וגם לקחת הביתה ולחגוג בסגנון איטלקי רחב לב

פאט ויני-  Fat Vinny – היא רשת פיצריות בארה"ב, שהקים מהגר מסיציליה והפכה לשם דבר. הכל התחיל עם וינסנט מורלי, שהיה חבר במאפיה בסיציליה בשנות ה- 60 של המאה הקודמת. כאשר רצה לפרוש בעקבות סיפור אהבה, נאלץ לברוח לארה"ב, ושם פתח הזוג מורלי מסעדה איטלקית קטנה בברוקלין, בה הכין את הפיצה המפורסמת שלו, לצד מנות איטלקיות קלאסיות נוספות.

סנונית ראשונה בטעם איטלקי, המנוהלת על ידי קבוצת המסעדות מינה טומיי ורפאלו
סנונית ראשונה בטעם איטלקי, המנוהלת על ידי קבוצת המסעדות מינה טומיי ורפאלו. צילום איתי אבירן

בחיפה נפתחה מסעדה ראשונה בישראל הנושאת את השם המכובד – סנונית ראשונה בטעם איטלקי, המנוהלת על ידי קבוצת המסעדות מינה טומיי ורפאלו, גם המיקום שלה במרכז קניות מתאים. האמת שחשבתי לראות בפאט ויני החיפאית איזו מאמא איטלקייה שצורחת על הטבחים, אבל המטבח התנהל ממש בשקט ובתזמון נהדר. פאט ויני מיועדת למשפחות ולאוהבי פסטה ופיצה שיקבלו מנות גדולות ומשביעות במחיר סימפטי בהחלט. בנוסף יש קוקטיילים במחיר של 19 ₪ – כייף אמיתי.

הפסטה נעשית במקום מול הסועדים מקמח דורום מיובא
הפסטה נעשית במקום מול הסועדים מקמח דורום מיובא

המקום ענק עם מטבח פתוח שבאמצעו תנור אבן ענק. הפסטה נעשית במקום מול הסועדים, מקמח דורום מיובא. המנות יוצאות לפי סדר ההכנה, אז קחו בחשבון שהמנות מגיעות בקצב ובזמן שלהן. התפריט גדול וכל אחד ימצא לעצמו את טעמו. החל ממנות ראשונות  וכלה בקינוחים. בראשונות נהניתי מחצאי ארטישוק צלויים, עטופים בפירורי לחם וגבינת פרמז'ן בזוקה למעלה. מנה טעימה שלא הפסקתי לנשנש ממנה עד שהצלחת הייתה נקייה. עוד מנה ראשונה מוצלחת הייתה פולנטה קריספית עם פטריות צלויות – נתחים גדולים של פטריות יער טריות על עיגול פולנטה עטופה בפירורי לחם. מנה טעימה מאוד ומיוחדת, שבהחלט עשתה חשק לעוד.

פיצה קריספית, על בסיס גבינות עם כרשה ופטריות. הפיצה נלקחה הביתה, כי למי היה מקום בבטן?
פיצה קריספית, על בסיס גבינות עם כרשה ופטריות. הפיצה נלקחה הביתה, כי למי היה מקום בבטן?

אבל אז באו הפסטות: פסטה תרד עם רוטב ציר בשר מעט מתקתק, חתיכות בשר נימוחות ונתחי פטריות – מנה ענקית מאוד וטעימה. הרוטב בתחתית ביקש לחם, אבל העדפתי שלא. לידה נחתה פסטת פירות ים ברוטב עגבניות קצת חריף מדי לטעמי ויחד איתה יצאה מתנור האבן פיצה קריספית, על בסיס גבינות עם כרשה ופטריות. הפיצה נלקחה הביתה, כי למי היה מקום בבטן? ולמחרת היא הייתה טעימה לא פחות. לקינוח נטעמה גלידת שמנת עם שלושה חיפויים שונים: בוטנים וקרמל, נשיקות, קליק ורוטב שוקולד, שוב מנות ענק טעימות. הקוקטיילים, אחד מוחיטו ואחד עם גליינו וויסקי, נעשו כראוי.  19 ₪ זה מחיר לכל כיס. האמת שאפשר לחטוא שם בכייף בתחום.

קוקטיילים במחיר של 19 ₪ - כייף אמיתי
קוקטיילים במחיר של 19 ₪ – כייף אמיתי. צילום איתי אבירן

לסיכום: בפאט ויני אפשר לאכול בכייף בלי לקרוע את הכיס, וגם לקחת הביתה ולחגוג בסגנון איטלקי רחב לב. תוספת מבורכת לנוף המסעדות החיפאי. מחירי המנות נעים בין 12 עד 69 ₪. קינוחים עד 19 ₪, בירה וקוקטיילים עד 19 ₪, צ׳ייסרים 9 ₪, קפה 5 ₪, שתייה קלה 9 ₪.

 

פאט ויני – Fat Vinny (לא כשר) – דיינר איטלקי. הסולל 8  מתחם ביג קריית אתא. בפייסבוק: fat vinny

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר