פאייה ים עם אספרגוס, ארטישוק וזעפרן

מרכיבים1 ליטר אורז6 פרחי ארטישוק ללא הרגלאספרגוס חלוט במים כדקהשעועית ירוקה חלוטה כ- 2 דקות20 חוטי זעפרןדג ים במשקל 800-1000 גרם (מוסר, לוקוס, אינטיאס). לבקש ממוכר הדגים לפלט את הדג ולחתוך לנתחים קטנים. חשוב לקחת גם את ראש הדג.גבינת תום עיזים או פיקורינו פרוסה דקלציר2 ליטר מים2 בצלים קצוציםפלפל שטה קצוץטימין קצוץעלי דפנהפלפל אנגלימעט פפריקה מתוקהמעט כמוןפלפל שחורמלחהכנת הצירמבשלים במים את כל מרכיבי הציר ואת ראש הדג עד שהציר מצטמצם ומאבד כרבע מנפחו.מסננים.הכנת הירקותחותכים את החלק העליון של עלי הארטישוק עם מספרים. מבשלים במים כשעה. חותכים לרבעים ומנקים את השערות. מתבלים במעט לימון ומלח. חולטים את האספרגוס והשעועית בנפרד במים רותחים 1-2 דקות.הכנהבמחבת פאייה או בסיר רחב קולים את זעפרן כ- 20 שניות ומוציאים. מלהיטים במחבת שמן זית ומטגנים את נתחי הדג עם שהם מזהיבים קלות ומוציאים. מסיפים מעט שמן, את האורז ו- 3 כפיות מלח דק ומערבבים עד שכל האורז עטוף בשמן זית. מוסיפים את נתחי הדג והזעפרן, מערבבים בעדינות כדי לא לשבור את נתחי הדג ומוסיפים את הציר. מכסים ומבשלים עד שכל הנוזלים נספגו והאורז מוכן.הגשהמניחים את הירקות על הפאייה, מפזרים פרוסות גבינה ומגישים.

מרכיבים
1 ליטר אורז
6 פרחי ארטישוק ללא הרגל
אספרגוס חלוט במים כדקה
שעועית ירוקה חלוטה כ- 2 דקות
20 חוטי זעפרן
דג ים במשקל 800-1000 גרם (מוסר, לוקוס, אינטיאס). לבקש ממוכר הדגים לפלט את הדג ולחתוך לנתחים קטנים. חשוב לקחת גם את ראש הדג.
גבינת תום עיזים או פיקורינו פרוסה דק

לציר
2 ליטר מים
2 בצלים קצוצים
פלפל שטה קצוץ
טימין קצוץ
עלי דפנה
פלפל אנגלי
מעט פפריקה מתוקה
מעט כמון
פלפל שחור
מלח

הכנת הציר
מבשלים במים את כל מרכיבי הציר ואת ראש הדג עד שהציר מצטמצם ומאבד כרבע מנפחו.
מסננים.

הכנת הירקות
חותכים את החלק העליון של עלי הארטישוק עם מספרים. מבשלים במים כשעה. חותכים לרבעים ומנקים את השערות. מתבלים במעט לימון ומלח.

חולטים את האספרגוס והשעועית בנפרד במים רותחים 1-2 דקות.

הכנה
במחבת פאייה או בסיר רחב קולים את זעפרן כ- 20 שניות ומוציאים.

מלהיטים במחבת שמן זית ומטגנים את נתחי הדג עם שהם מזהיבים קלות ומוציאים. מסיפים מעט שמן, את האורז ו- 3 כפיות מלח דק ומערבבים עד שכל האורז עטוף בשמן זית.

מוסיפים את נתחי הדג והזעפרן, מערבבים בעדינות כדי לא לשבור את נתחי הדג ומוסיפים את הציר. מכסים ומבשלים עד שכל הנוזלים נספגו והאורז מוכן.

הגשה
מניחים את הירקות על הפאייה, מפזרים פרוסות גבינה ומגישים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר