פביאנה – המקום יפה והשירות אדיב

המקום יפה והשירות אדיב. אלה, לצערו, המחמאות היחידות שג'אקומו יכול לתת ל"פביאנה" בשדרות דוד המלך בתל אביב. שלא לדבר על חוסר המלח במנות

המקום יפה והשירות אדיב. אלה, לצערי, המחמאות היחידות שאוכל לתת ל"פביאנה" בשדרות דוד המלך בתל אביב.

פתחנו במרק מינסטרונה ובגלילות חצילים עם גבינת עזים. המינסטרונה היה סביר למדי, אבל לא משהו לכתוב עליו הביתה. גלילות החצילים היו, לעומת זאת, טעימות ביותר למרות שלא מוכר לי שימוש בגבינת עיזים במטבח האיטלקי, דבר שמאוד מקובל ב"מטבח האיטלקי" בארץ.

המשכנו במנת הזיטי של כרמלה ברוטב ארבע גבינות. לא ברור לי בדיוק מי היא כרמלה, אבל רוטב ארבע גבינות היא ודאי ובוודאי שאינה יודעת להכין. רוטב ארבע גבינות עשוי בדרך כלל מגבינות כמו מוצרלה, פרובולונה, פקורינו ופרמיג'אנו (בארץ ניתן להחליף את גבינת הפרובולונה בגבינת טל העמק, ואת הפקורינו בקשקבל איכותית), בפביאנה בחרו להכין אותו מגבינות לבנות כלשהן, והתוצאה רוטב סתמי ובעל טעם שבוודאי שאינו תורם לפסטה שהוא מלווה אותה.

זוגתי הזמינה מנת פטוצ'יני מעשה בית ברוטב בטטות, זוקיני, עגבניות שרי, בצל אדום ושמן זית; וזו התגלתה כאכזבת הארוחה. פסטה, כידוע, מבשלים אל-דנטה. במטבח של פביאנה לא שמעו כנראה על המונח הזה, והפסטה היתה מבושלת הרבה הרבה מעבר לדרוש. הרוטב היה סביר אך לא יותר מכך, ממש לא משהו שהייתי מזמין שוב.

בעייה נוספת הייתה החוסר המוחלט של מלח בכל מנות הארוחה. לשאלתי את המלצר מדוע חסר מלח, הוא הסביר לי בנימוס שהדבר נעשה מפני שיש סועדים שאוהבים מעט מלח במאכלים שלהם. הדבר נכון כמובן, אבל מעט מלח אינו חוסר מוחלט של מלח. פסטה שמבושלת ללא מלח תהייה תמיד תפלה, ואין זה משנה כמה מלח נוסיף לה בעת אכילתה.

החשבון לשניים: מרק מינסטרונה 28 ש"ח, גלילות חצילים 26 ש"ח, הזיטי של כרמלה 44 ש"ח ופטוציני ברוטב בטטות וזוקיני 48 ש"ח. סה"כ 146 ש"ח.



פביאנה Casuale
Take Away, איטלקי, משלוחים
רח' דוד המלך פינת אבן גבירול, תל אביב
טל. 03-6963624



מיהו ג'אקומו?
ג'אקומו – יעקב פיאלקוב, עוסק שנים רבות בבישול, ובבישול איטלקי בפרט.
הוא השתלם בבישול איטלקי אצל השף רוברטו פפי ברומא, אצל מרצ'לה חזן, ואצל כמה וכמה מאמהותיהם האיטלקיות של חבריו ברומא, בויצ'נצה ובנאפולי.
ג'אקומו עבד תקופת מה במסעדה ברומא, והייתה בבעלותו מסעדה, מעדניה, מפעל לייצור פסטה בשם "ג'אקומו".
כיום הוא מעביר קורסים בבישול איטלקי, עורך סעודות לקבוצות של עד 40 אנשים בבית הסועד, ומספק שירותי קייטרינג גורמה לקבוצות של עד 100 משתתפים.
כמו כן הוא כתב שני ספרי בישול תחת השם ג'אקומו ויולה/יעקב פיאלקוב.


ג'אקומו
רח' אצ"ג 10א' כפר סבא
טל. 052-6662124, 09-7410862
www.giacommo.net
[email protected]


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר