פברואר 2009 בערוץ האוכל: השף מייקל סמית עם סדרה וספיישל

מייקל סמית' קופץ לבקר מבט מבדר ומחכים אל ענפיה השונים של תעשיית הבישול; מסביב לשעון עם מייקל סמית' – ספיישל בן שעה הבוחן יום בחייו של השף הקנדי; מטבח גורמה עם טל כהן – פרק מיוחד שכולו בשר; מטבח גורמה עם גיא בן שמחון – השף הירושלמי מראה כיצד להתקין ארוחה כשרה

פברואר 2009 בערוץ האוכל: אפיק 28 ב-yes וערוץ 32 ב-HOT

מסביב לשעון עם מייקל סמית' –Saturday Night – ספיישל
יום ראשון, 8 בפברואר בשעה 21:30
ספיישל בן שעה המספק מענה מפורט לתהייה: כיצד מצליח השף העסוק מייקל סמית' לנהל את Maple, המסעדה הפרוגרסיבית ביותר בקנדה? הצופים עוקבים אחר סמית במהלך יום שבת טיפוסי, החל מרגע יקיצתו ועד לשעות הקטנות של היום העמוס ביותר בשבוע. שבת ממוצעת תכלול עבור סמית' הוריקן של פעילות אינטנסיבית: גיחות תכופות אל השווקים הנבחרים, הרפתקאות ימיות,פגישות עסקים, טעימות יין, מקרי חירום, שיחות וועידה סלולאריות ועוד. התוכנית דבקה בתיעוד בלתי אמצעי של הצפוי והבלתי צפוי במסגרת שגרתו של השף, ותוך כך תחשוף את הרגעים הפוטוגניים והפוטוגניים פחות במהלכה של יממה עמוסה אחת. פעמים רבות הרגעים הללו חופפים כפי שקורה כאשר זוג החוגג 30 שנות נישואים מזמין את השף סמית' ללגום עמם כוסית קוניאק, ובאותה בעת ממש שני עובדי מטבח פוצחים בריב אוהבים המאיים לכלות את הקרם ברולה.

בשר: מטבח גורמה עם טל כהן
יום שישי, 6 בפברואר בשעה 16:00
טל כהן יחד עם דני ברנד במסע בעקבות הבשר שאנחנו אוכלים. בתוכנית נערוך היכרות עם חלקי הבשר השונים, נבדיל בין אנטריקוט לסינטה לפילה, נגלה אילו חלקים פנימיים ניתן וכדאי לאכול ומהי שיטת ההכנה הטובה ביותר. נבין כיצד ניתן לזהות בשר טרי ומה צריך לבקש מהקצב שלנו. בנוסף נקבל מתכונים טעימים ומגוונים ורעיונות להגשה.
טל כהן החל את דרכו אצל השף שי עשהאל בהעברת סדנאות בישול. במקביל עבד אצל שפים נוספים: זאב יקוטיאל ובמסעדת "היונה הלבנה" בנוה שלום שהתמחתה בבישול צרפתי. טל פתח קייטרינג ועשה ארוחות שף בבתים ובגני אירועים. בהמשך דרכו עבר טל לצרפת ולמד באקדמיה של השף "פול בוקוז" במשך שנתיים, עבר את התמחותו אצל "גיא לה סוזה" ובנסוף עבד תחת השף "פסקל מולינז"-נשיא איגוד הקונדיטורים כעוזרו האישי. עם שובו לארץ התמנה טל לשף מחלבות גד, יועץ רשת טיב טעם, יועץ רשת פיצה מטר, ובמקביל הקים את חברת הקייטרינג שף טל-אומנות הבישול.

מייקל סמית קופץ לבקר –Chef At Large
ימים א'-ד', החל ב-9 בפברואר בשעה 21:30
השף מייקל סמית בסדרה המעניקה לצופיה גישה ללא גבולות אל מאחורי הקלעים של תעשיית הבישול והמסעדנות. סמית פוצח בהרפתקה של פעם בחיים בשאיפה לתעד ולחקור מגוון רחב של מטבחים ושפים ומספק הצצה נדירה של בן בית אל מנגנוניה הענפים של התרבות הקולינרית. סמית' יפקוד, בין היתר, את ה-Cooks Studio Café בוונקובר, יעטה על עצמו כובע בוקרים בחוות בקר בקרנברוק שבבריטיש קולומביה, יחבור אל פסטיבל המזון הבווארי המתחולל מדי שנה בסמוך לגרמניה, יתבונן אל תוך קרביה המשומנים של תעשיית הקייטרינג לידוענים במהלך ביקורו על סט סדרת הטלוויזיה "ג'רמייה", יחבור אל שלושה שפים ימיים על סיפונה של הספינה HMCS Fredericton, יעשה מצווה וירתום עצמו אל בית התמחוי של כנסיית סט. אנדרוס בטורונטו, יאביס מזון לצלחותיהם רחבות השוליים של שחקני קבוצת ה- NBA ה-Toronto Raptors, ויחלוק מתובנותיו בפני קהל של ילדים מבשלים במחנה לשפים צעירים ועוד.
עם עלייתה לאוויר של שברה התוכנית "מייקל סמית' קופץ לבקר" את שיאי הרייטינג של ערוץ האוכל הקנדי, זיכתה אות סמית' בפרס ג'יימס ברד למצוינות בתחום תוכניות הבישול, ונבחרה על ידי הטורונטו סטאר-העיתון היומי הפופולארי ביותר בקנדה- כתוכנית הבישול האהובה ביותר על קוראיו. ספר ביכוריו Open Kitchen: A Chef's Day at The Inn At Bay Fortune יצא לאור ב-1998 וזכה בפרס מדליית הברונזה לספרי בישול באותה שנה.

מטבח גורמה עם גיא בן שמחון – ארוחה כשרה
יום שישי, 20 בפברואר בשעה 16:00
גיא בן שמחון ממסעדת "לה גוטה" בירושלים, בארוחה כשרה ומיוחדת ורעיונות מגוונים וטעימים לארוחת שישי (או שבת) ייחודית ושונה, כשרה אך טעימה. בתוכנית תתארח גם הקונדיטורית קרן קדוש (מבית הקפה קדוש שבירושלים) ותביא את הרעיון שלה לקינוח לארוחת יום שישי.
גיא בן שמחון, שף צעיר, המשמש כשף והבעלים של מסעדת 'לה גוטה' בירושלים, מסעדת גורמה צרפתית כשרה הפועלת כבר 20 שנה. בן שמחון השתלם אצל גדולי השפים בארץ ובעולם ביניהם השף שלום קדוש ממלון שרתון פלאזה והשף כריסטיאן דלוברייה ממסעדת 'לאס פינס' בניו יורק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר