פולי סויה – אדממה: הטרנד החם של הצעירים

על היתרונות התזונתיים של חטיף פולי הסויה הבריא והמזין המוגש לצד בירה בפאבים ובמסעדות: הסויה מכילה לציטין המסייע באיזון כולסטרול בגוף וידוע כבעל תכונות טובות במניעת טרשת העורקים. • חלבון הסויה מכיל גם ספונינים, רכיב בעל השפעה חזקה וטובה במניעת מחלות סרטן ומחלות לב

פולי הסויה מוכרים לנו בצורות שונות, ובעיקר כתחליף חלבונים מצוין. אנו צורכים אותם בתחליפי בשר מעובדים דוגמת מוצרי טבעול שונים במשך שנים. צמחונים מכירים ביתרונות שלהם מזה זמן רב, אבל נדמה כי פולי הסויה הטבעיים שוטפים הפעם פלחים גדולים ביותר באוכלוסיה בצורתם הטבעית.

פולי הסויה, או אדממה בשם העממי, הם הלהיט התורן בשוק המזון הטבעי בארץ, ומהפכה בריאותית של ממש באופן ובנגישות בו הם מציעים למעשה מוצר ותיק במיוחד באריזה שונה, ומצליחים לחבב אותו על קהלים חדשים ונרחבים.

את הפופולריות הרבה של החטיף הטעים והמזין הזה צריך לזקוף דווקא לזכותם של בעלי מסעדות ופאבים בארץ, אשר מיהרו לאמץ את הטרנד הבינלאומי של אכילת פולי סויה טריים ולייבא אותו לארץ. מסעדות וברים ברחבי הערים החלו להגיש כבר לפני מספר שנים את החטיף הירוק והבריא הזה כמנה ראשונה מומלצת או כתוספת למנה עיקרית.

מהם היתרונות הבריאים של הסויה?
הסויה מכילה לציטין המסייע באיזון כולסטרול בגוף, וידוע כבעל תכונות טובות במניעת טרשת העורקים. הלציטין הוא מרכיב חשוב גם בתהליך ההרזיה, שכן הוא מסייע בפירוק שומנים ותורם לירידה במשקל.

כמו כן מכילה הסויה גם כולין ואינוזיטול, רכיבים אשר משפרים את הזיכרון, ותורמים להעברת מסרים במערכת העצבים.
חלבון הסויה מכיל גם ספונינים, רכיב בעל השפעה חזקה וטובה במניעת מחלות סרטן ומחלות לב.

הפיטואסטרוגן המצוי גם הוא ברכיבי פולי הסויה, הוא בעל השפעה טובה על המערכת ההורמונלית של נשים, מסייע להסדרת המחזור, מקל על תופעות גיל המעבר, ומונע את דלדול העצם.

למה בעצם אדממה?
האדממה מציעה לנו את פולי הסויה בצורה הקרובה ביותר לרכיב הטבעי והלא מעובד. מדובר במוצר חדשני בתחום שהיה רדום במשך שנים. התרגלנו לקבל את פולי הסויה רק במצב מעובד, כלומר מיובשים וטחונים לקמח, מהם צרכנו את מזונות הסויה שלנו.

האדממה, על פשטות ההכנה שלה, מציעה לנו לקבל את המוצר הטבעי באופן הקרוב ביותר לטבע. הפולים הטריים מוקפאים בשיטות מתקדמות זמן קצר לאחר קטיפתם, באופן שמשמר את המינרלים הרבים שבהם ומאפשר תנועה טרייה שלהם אל עבר המקפיא שלנו, ומשם לאחר הפשרה קצרה אל המטבח.

מבחינה קלורית מדובר בערכים סבירים למדי: האדממה מכילה כ- 123 קלוריות לכל 100 גרם של ירק מקולף, כ- 13 גרם חלבונים, וכ- 6 גרם פחמימות לכל 100 גרם של מוצר.

איך מכינים?
ההכנה פשוטה במיוחד: הרתיחו סיר מים חמים והמליחו קלות. אל המים החמים הוסיפו את הכמות הרצויה, ובשלו אותה במצב רתיחה כשלוש עד חמש דקות בלבד, מעבר לכך הבישול עלול להרוס את הפולים, להפכם לרכים מדי, ולפגוע בטעמם.

שלו את הפולים מן הסיר בעזרת מסננת, והניחו אותם על צלחת גדולה על מנת שיתקררו מעט. להנאה מושלמת יש להוסיף כעת מלח ים גס משובח. תוכלו להשיג כזה במרבית הסופרמרקטים כיום. תנו לפולים לנוח עוד דקה ולספוג את המלח.

יש לקלף אותם תוך כדי אכילה. אין לאכול את הקליפה – בדיוק כמו באפונת תרמילים. הטעם נהדר, הערכים התזונתיים גבוהים, הנאה דיאטטית מושלמת.

ד"ר אסנת רזיאל, כירורגית מומחית בניתוחי הרזייה, היא המנהלת הרפואית של מלב"י  – המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת אסיא מדיקל.
טל. 03-5228088,
www.hashmana.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר