פורטבלו – איטלקית מפתיעה

כבר בכניסה למסעדה התרשמתי מהאווירה החמה והאינטימית, אשר בליווי מוזיקת רקע טובה, הופכת את השהייה במסעדה לנעימה ביותר. תפריט המסעדה מציע מנות טריות ואיכותיות, כאשר כל סוגי הפסטות, הפיצות והמאפים מוכנים ונאפים במקום. התפריט מגוון וכולל פיצות בשלל טעמים, סלטים, כריכים, מרקים, פסטות בליווי 30 סוגי רטבים שונים וכן מנות דגים

אוכל איטלקי הוא אחד הסגנונות האהובים עליי, כך שבתור מבקרת קבועה במסעדות איטלקיות, קצת קשה להפתיע ולרגש אותי… ולכן כשהמליצו לי לבקר במסעדת פורטבלו שביבנה הלכתי עם בן זוגי ללא ציפיות מיוחדות.

כבר בכניסה למסעדה התרשמתי מהאווירה החמה והאינטימית, אשר בליווי מוזיקת רקע טובה, הופכת את השהייה במסעדה לנעימה ביותר. תפריט המסעדה מציע מנות טריות ואיכותיות, כאשר כל סוגי הפסטות, הפיצות והמאפים מוכנים ונאפים במקום. התפריט מגוון וכולל פיצות בשלל טעמים, סלטים, כריכים, מרקים, פסטות בליווי 30 סוגי רטבים שונים וכן מנות דגים.

המנצח על התפריט ובעלי המסעדה הוא השף השוודי הנריק שלמודין, אותו זכינו להכיר באופן אישי באותו ערב. הנריק התגלה כבחור עם סיפור חיים מאד מעניין, אשר מעיד על עצמו כי אהבתו ומשיכתו העיקרית היתה תמיד לאוכל, בישול, שילוב טעמים ויצירת מנות חדשות.

הנריק התחיל את צעדיו הראשונים בתחום המסעדנות בארץ במהלך שנת 95. לפני כן הוא היה חייל בכוחות הצבא של האו"ם ושירת כחלק מכוח יוניפיל על גבול לבנון-ישראל. הנריק שהתאהב בישראל החליט להשתקע פה בשנת 1994 ולהתפתח בתחום המסעדנות. שנה לאחר שהגיע לישראל הוא החל ללמוד בישול ולהתמחות במטבח האיטלקי. בין השאר עבד הנריק ב"גתוס", בקייטרינג "המטבח של חיה", "מוסקט", "דרך ארץ" ועוד.

תחילת דרכו העצמאית של הנריק היתה בפתיחת מטבח ביבנה, אשר נתן שירותי קייטרינג למפעלים באזור. במהלך היום בישל הנריק ארוחות צהריים ללקוחות ובערבים בנה, יחד עם השותף שלו, את המסעדה. הוא מספר בגאווה שכל קורה בתקרה, כל מרצפת ברצפה הוא בנה במו ידיו, תוך שהוא נעזר במעצבת אורלי שמש, אשר הכניסה את הקונספט של הצבעים והתמונות.

הנריק פינק אותנו בארוחת טעימות נפלאה אשר כללה למנות ראשונות: אנטי פסטי – מבחר ירקות קלויים ומתובלים, מוגש עם גבינה בולגרית (29 שקל), ברוסקטה – ג'בטה קלויה עם שום, עגבניות, זיתים שחורים ובזיליקום, מוגש עם גבינה בולגרית (30 שקל) וסלט יווני – עגבניות, מלפפונים, זיתים שחורים, גבינה בולגרית, חסה, בצל סגול וזעתר (36 שקל).

למנות עיקריות קיבלנו פנה ברוטב סלמון מעושן, יין לבן ושמנת (53/49/41 – תלוי בסוג הפסטה הנבחרת). המנה היתה מעולה, ולמרות השמנת לא היתה כבדה מדי. פסטה ברוטב בולגרו – פלפלים קלויים, שום, חמאה, שמן זית וגבינה בוגרית (48/44/36 – תלוי בסוג הפסטה הנבחרת). המנה הזו היתה מיוחדת ומפתיעה. לזניה חצילים – חצילים, רוטב עגבניות ושמנת, מוקרם (42 שקל) – מנה טובה ומעניינת, ומנת דג פילה דניס ברוטב פסטו בשמנת (77 שקל). הדג היה פריך וטעים במיוחד והרוטב היה מעדן.

לקינוח קיבלנו עוגת בראוניז מדהימה, ברוטב שוקולד חם עם קצפת בצד – מנה מיוחדת וטעימה ובעיקר – שונה מעוגות השוקולד החמות אותם הכרנו ממסעדות אחרות.

נהנינו מאד מהארוחה, שבחלק מהמנות אף הצליחה להפתיע ולחדש…אני בטוחה שנשוב ונבקר אצל הנריק.

פורטבלו, רחוב הירמוך 2, בנין "מול הצומת", יבנה
טלפון 08-933036, פקס: 9330360-08
שעות פתיחה א'-ה': 12:00-23:00
המסעדה כשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר