פורים עם רשות הטבע והגנים: מערות בית גוברין ואפולוניה

הפנינג חגיגי של צלילים במערות יתקיים ביום שבת, 14 במרץ 2009, בין השעות: 11:00-15:00, בגן לאומי בית גוברין. במסגרת ההפנינג יתקיימו סדנאות של תיפוף, להטוטנות וג'אגלינג, דיד'גרידו וסדנאות פורים

צלילים במערות בית גוברין – הפנינג חגיגי בפורים, מופעי קאפוארה וקאריוקי מערות
רשות הטבע והגנים מזמינה להפנינג חגיגי של צלילים במערות, שיתקיים ביום שבת, 14 במרץ 2009, בין השעות: 11:00-15:00, בגן לאומי בית גוברין.
במסגרת ההפנינג יתקיימו סדנאות של תיפוף, להטוטנות וג'אגלינג, דיד'גרידו וסדנאות פורים. 
סדנה לתיפוף אפריקאי – בה ילמדו מקצב מדליק בעל תפקידים שונים שכל אחד יוכל ללמוד לנגן אותו בקלות, כולל משחק תפקידים שונה בין המשתתפים.
סדנת ה"טמטמאניה" – בה ילמדו תיפוף גוף, קצב, מקלות דליים ופחים, בשילוב אלמנטים של קולות, תנועה ומשחק. 
סדנת להטוטנות וג'גלינג – היכרות והתנסות עם אביזרי ג'אגלינג מגוונים, כגון צלחת סינית, פוי, כדורים, מקלות.
סדנת הדידג'רידו – כלי נשיפה שהגיע מאוסטרליה, שם הוא משמש את האברוג'ינים בטקסיהם כבר עשרות אלפי שנים.
בשעה 14:30 ייערך מופע מסכם במערת הפעמון של חוויה מוסיקלית עם כל האמנים בשילוב ריקוד ובשיתוף הקהל. בתוך כך ייערכו סדנאות פורים בתשלום, דוכני מזון, יריד אומנים ודוכני הפתעה.
בשבת, 7 במרץ, לכבוד יום האישה הבינלאומי, יקבלו המבקרות שי צנוע.
בשבת 21 במרץ, לכבוד יום השירה הבינלאומי ייערך קריוקי מערות עם שירי ילדים, הכוללים שירים חדשים, יחד עם שירים מוכרים מכל הזמנים.
כמו כן, בשבתות 7 במרץ, 21 במרץ וה- 28 במרץ, בין השעות 11:00-15:00 ייערך מופע מרהיב של אומני קאפוורה מוכשרים, אתלטים וגמישים, שידהימו את הקהל וילמדו את הילדים את רזי הקאפוורה, תוך כדי יצירת "הודה"- מעגל קאפוורה ובשילוב כלי נגינה אותנטיים, כלי הקשה, בירנבאו.
המשתתפים יוכלו ליהנות גם מסדנה לחלילי קנים מצמח הקנה הצומח על גדות הנחלים, שכוללת עבודה עם חומרים טבעיים ובמסגרתה הילדים משייפים, מנקים, מדביקים, מקשטים ולבסוף, מפיקים צליל. 
החורף הנו התקופה היפה של גן לאומי בית גוברין, כשלצד המערות המסתוריות והמגוונות יש פרחים וירק לאורך השבילים. הגן הלאומי מציע מגוון של מסלולי טיול במסתרי מערות הקולומבריום והפעמון, במערת הקבורה הצידונית, בבית הבד, בעתיקות העיר מרשה ובקולוסאום הרומי. בבית גוברין השמש זורחת ברוב ימי השנה ונעים מאוד לטייל. באם מזג האוויר לא יאפשר – לא תתקיים הפעילות. מומלץ לבדוק את מזג האוויר בגן הלאומי בית גוברין, בטל.  08-6811020.
מחירי כניסה לגן הלאומי:
מנוי מטמו"ן של רשות הטבע והגנים- ללא תשלום – ניתן לרכוש מנוי במקום.
כניסה למבוגר: 25 ₪, לילד מגיל 5: 13 ₪.

מהומה במבצר- אפולוניה מתחפשת
הפנינג מחופש יתקיים ביום שבת 7 במרץ 2009, בשעות 11:00-15:00, בגן לאומי אפולוניה, השוכן על צוק נישא מעל הים התיכון מצפון לחופי הרצליה פיתוח.
באירוע, שיתקיים בסמוך לשרידי המבצר הצלבני, יוכלו הילדים לצאת להדרכות מסקרנות המלוות במפגשים עם האל הצידוני רשף ועם הלוחם הצלבני שלחם ונפצע בקרב ארסור, לצידו של המלך ריצ'רד לב הארי.
במהלך ההדרכות, יתנגנו ברקע מנגינות מימי הביניים אשר ימחישו את אווירת התקופה וינעימו את השיטוט במבצר הצלבני.
בנוסף ייערך מופע ה-"דרבוקומניה" אשר ישלב תופים, שופר וחצוצרה שינגנו את שירי החג. ההורים והילדים יוכלו להשתלב בחלוקת התפקידים והמקצבים, יצירת אנסמבל של כלי הקשה ומשחקי מוזיקה, כאשר בסופו של המופע תיערך תהלוכת תופים.
הפעילות תתקיים בשעות 11:00-15:00.
סיורים מודרכים בליווי השחקנים יצאו בשעות 11:00, 11:30, 13:00, 13:30.
ההדרכות הן ללא תשלום בנוסף לדמי הכניסה.
במקום יופעלו סדנאות יצירה ומזון בתשלום נוסף הכולל עמדת תלבושות ותחפושות לאביר, יצירה באובניים וקדרות, דוכני אוכל ושתייה. ילדים המבקרים במבצר יוכלו להתחפש ולהשתלב באווירה וההורים יוכלו להתרווח בפינת המרגוע, מול הים, עם כוס קפה ומטעמים שונים.
גן לאומי אפולוניה ממוקם צפונית להרצליה, סמוך לשכונת נוף ים. במקום נופים מהממים של צוקים מעל הים.
במקרה של גשם, האירוע לא יתקיים.
מחירי כניסה לגן הלאומי:
מנוי מטמו"ן של הרשות – ללא תשלום.
מבוגר: 20 ₪, ילד מגיל 5: 9 ₪. לתושבי הרצליה: חצי מחיר.
טל. גן לאומי אפולוניה: 09-9550929.

רשות הטבע והגנים: 3639*
www.parks.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר