פותחים חורף אצל דיטה עם קילו אנטריקוט וקיאנטי

מסעדת "דיטה" במיקום חדש מאחורי מקס ברנר בשדרות רוטשילד, פותחת את עונת החורף בסערה עם מנת בשר מונומנטלית – אנטריקוט במשקל קילוגרם בודד

מסעדת "דיטה" במיקום חדש מאחורי מקס ברנר בשדרות רוטשילד, פותחת את עונת החורף בסערה עם מנת בשר מונומנטלית – אנטריקוט במשקל קילוגרם בודד.

דיטה אימצה את תואר ה"מיתולוגית" אחרי שלושה או ארבעה גלגולים (מי סופר?) לאורך כ- 20 שנות פעילות. בהחלט ראוי להערכה, אות וסימן שהאישה והאגדה אכן נרשמו בספר הכבוד של המסעדנות התל אביבית. האנטריקוט שלה מיושן ומשובח כמו שאנטריקוט צריך להיות ואפילו יותר. מומלץ לבקש דרגת צלייה של מדיום, כי המדיום רייר היה נא מדי. התענוג עולה 179 שקל ובאמת שווה כל שקל.

אל דיטה חברו יוסי בן אודיס ויעל מועלם מחברת Apre שמנסה להנחיל תרבות יין בקרב מסעדנים, ברמנים ומלצרים. יוסי הציג בדיטה את יינות הייבוא האיכותיים של חברת "ענבים". אחת ההפתעות הנעימות של "ענבים" היה דווקא יין שרדונה איטלקי צונן, מיקב לה רימה, יין לבן חצי יבש שללא כל טעם לוואי, פתח לנו את התיאבון. חגית סספורטס מ"ענבים" הסבירה שהיין הלבן הזה מתאים למנות ראשונות, ארוחות צהריים, וסתם למי שבא לרדת על בקבוק יין עם מאזטים או נשנושים.

גולת הכותרת של הארוחה היה ללא ספק הקיאנטי קלאסיקו רזרבה, יין ארגמני עז ניחוח וארומה, שכל לגימה ממנו נודפת בשלות ובגרות (175 שקל לבקבוק). היין מופק מענבים מובחרים הגדלים באזור ה"קלאסיקו" שבקיאנטי, האזור הגיאוגרפי בין סיינה לפירנצה.

הקיאנטי עובר תסיסה בטמפרטורה מבוקרת של 28 מעלות צלזיוס במשך 10 ימים. תסיסה שניה, ואז יישון בחביות עץ אלון סלובניות במשך שנתיים ויישון נוסף בבקבוק במשך שישה חודשים.
כאמור הקיאנטי יין מאוזן להפליא, בעל ניחוחות וניל, קקאו ותבלינים.

היבואן ממליץ להגיש את היין בטמפרטורה שבין 16 – 12 מעלות צלזיוס כליווי למנות בשריות, פסטה וגבינות. הקיאנטי הוא גם אנטי תיזה ליינות העולם החדש שנהנים מהייפ לא ברור. ניסינו לטעום שיראז אוסטרלי שטעמו המתקתק הזכיר לי את יין הניצחון שהיינו שותים בליל הסדר בילדותנו הרחוקה. למי שמתגעגע לסיקסטיז – היין הזה מומלץ.

היין האחרון שהוצג היה ריוחה ספרדי מענבי טמפריניו, שלטעמי ממוקם טיפה מאחורי הקיאנטי, וגם יותר זול ממנו ב- 140 שקל לבקבוק אצל דיטה .

בילוי מומלץ: לקחת שני חברים טובים ולרדת על קילו אנטריקוט (מדיום) ובקבוק קיאנטי קלאסיקו רזרבה ב- 350 שקל. דיטה פתוחה 24 שעות.


דיטה
בר, בר-מסעדה, בשרים, אירועים, משלוחים
רוטשילד 45, תל אביב
טלפון: 03-5604222
פקס: 03-5603733


תמונות מאתר האינטרנט של המסעדה



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר