פיאנו פיאנו למען הפריפריה

רשת המסעדות המתהווה (עד כה שני סניפים) מחדשת עם מגוון מנות חדשות, וזו סיבה מספיק טובה להיפגש עם השף רועי חנין, שותף והרוח החיה, האומר: "גם לתושבי הפריפריה מגיע לאכול אוכל איכותי ומעניין במחיר סביר"

ביקרנו בפיאנו פיאנו לכבוד המנות החדשות, ולציון ארבע שנים להקמת הסניף הראשון בקניון G בכפר סבא. אני חייב לציין שזוגתי ביקרה מספר פעמים במקום ומעולם לא התאכזבה, כך שרף הציפיות היה מלכתחילה גבוה.

מספר שף רועי חנין, שיחד עם אסף לב ואורן לוי הפכו חזון למציאות, ופתחו מסעדה ברוח המטבח האיטלקי שתהיה נגישה לכל אחד, כולל משפחות וכולל משלוחים לכפר סבא והסביבה: "החזון הוא מטבח איטלקי חם שעושים לאט ובאהבה. בנינו תנור עצים שהוא לב המטבח, ובו אופים את הבצקים וחלק מהמנות".

תוך כדי השיחה עוזב אותנו שף רועי חנין ועובר אל מאחורי הדלפק, על מנת לנצח על מלאכת הכנת האוכל לסועדים הרבים הממלאים את המסעדה.

המנה הראשונה שלנו הייתה קרפצ'ו סלק – פרוסות סלק דקות עם גבינה ובצל. מנה עדינה ומאוזנת שבהחלט פותחת את התיאבון. 34 ₪.

רועי חזר אלינו רועי וסיפר על סדרת מנות מיני במחיר של 10 ₪ בלבד, המיועדות "לסגור פינה" כדברי השף. הן מתאימות פגישה עסקית בין הארוחות, או סתם למי שמחכה לפגישה ורוצה להשקיט את הרעב לפני המנה העיקרית והשתייה. בחרנו מנה קלילה כזו, כרובית ברוטב טרטר, שבהחלט סגרה פינה ועוררה את מיצי הקיבה והרוק בציפייה לבאות.

המנה הבאה בה בחרנו הייתה מאפה בשמל ארטישוק, אותי רועי חנין מגדיר כמנת פתיחה. המנה מורכבת מבצק פיצה ממולא בבשמל (רביכה של חלב, חמאה וקמח) אגוז מוסקט, גבינות גאודה מוצרלה ופרמז'ן, ארטישוק צעיר, עגבניות שרי חצויות, זיתים שחורים ואורגנו טרי. שילוב מקסים של גבינות וירק עם בצק פריך וחם. 49 ₪.

מנה נוספת שהתכבדנו לטעום היא ניוקי פורצ'יני – מנת ניוקי טרי מתפוחי אדמה, פטריות פורטבלו, פטריות פורצי'ני שלדברי שף חנין הן הדבר הבא בתחום הפטריות (פטריות מיוחדות בעלות טעם עז ומאוד קשות להשגה), שמנת וגבינת פרמז'ן. זו מנה בעלת שילוב טעמים חזקים ולא מוכרים של פטריית הפורצ'יני והפרמז'ן מול תפוחי אדמה ופטריות פורטובלו המוכרות ונימוחות בפה. 56 ₪.

כדאי לציין מנות נוספות שהפעם ויתרנו עליהן:
סלט קיסר פרושוטו (מנה פתיחה) – לב ליבה של החסה, רוטב קיסר העשוי ממיונז, צלפים, אנשובי ומיץ לימון. מוגש עם בצל סגול, פרושוטו חי (פרוסות שוק חזיר מעושן) וקרוטונים ועלי פרמזן. דבר השף: מנה קלילה, כייפית וקייצית. השילוב של פרוסות הפרושוטו מעניק לסלט הקיסר מליחות שאינה נמצאת בטעם הרגיל של סלט הקיסר הידוע לכולם. 46 ₪.
עוף מרסלה – מנה עיקרית המורכבת מנתחי עוף טרי צלוי בתנור, מוגשים ברוטב מרסלה (יין פורט), ציר בקר, פטריות שמפיניון צלויות. מוגש על פירה בניחוח כמהין. 48 ₪.
פילה לוקוס (מנה עיקרית) – פילה דג לוקוס צלוי בתנור עצי, מוגש על פסטה פפרדלה ברוטב חמאת שום, מיץ לימון, עגבניות שרי, עגבניות מיובשות, פטרוזיליה ושום קונפי. דבר השף: "דג ים עם טעמי ים חזקים, מוגש על פסטה רחבה ברוטב לימונים מעודן". 85 ₪.

מנה שכן התעקשנו להזמין, היא סנט מור חרוך. מדובר בפרוסות גבינת סנט מור חרוכות בתנור העצים, מוגשות על ויניגרט קולי קר (עגבניות) עם שום צלוי. זו מנה אסתטית למראה וטעימה, תודות לשילוב המצוין של גבינת הסנט מור הצרובה באש עם הרוטב העסיסי. 36 ₪.

בין לבין סיפר שף רועי חנין על ארוחות עסקיות הנהוגות בשתי המסעדות של הרשת המתהווה – בכפר סבא וביקנעם, במחיר של 39 ₪, וכן על עמדת המשלוחים הפעילה בה אותן מנות המוגשות במסעדה מוצעות ב- 25% הנחה.
לשאלתי סיפר חנין על התכניות להתרחבות, ודווקא בפריפריה ולא בלב העולם הקולינרי שבתל אביב, "כי גם לתושבי הפריפריה מגיע לאכול אוכל איכותי ומעניין במחיר סביר". אכן מילים כדורבנות, בייחוד לתושבי הפריפריה של כפר-סבא ויקנעם.

פיאנו פיאנו
רח' ויצמן 207 מתחם G כפר סבא. 09-7688778

רח' התמר 2, מתחם G סנטר, יקנעם. 04-9121912

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר