פילה בר ים פראי על קוסקוס וירקות שורש

מצרכים:פילה בר ים נקי מעצמות (את הראשים לשמור לציר)700 גר' קוסקוס מסדרת "קוסקוס זה משפחה חמה"מצרכים לציר הדגים:2-3 ראשים של דגים (עדיף דגי ים גדולים)צרור טימין10 יח' של פלפל אנגלי5 יח' עלי דפנהמצרכים למרק הקוסקוס:5 בצל לבן חתוך לרבעים2 יח' כרישה חתוכים לקוביותסלרי אמריקאי פרוסשורש סלרי חתוך לקוביות3 גזרים פרוסים2 ראשי שומר פרוסים לרצועות1/4 כפית של זנגביל קצוץ דקצרור כוסברהפלפל צ'ילי שלם למי שאוהב חריפות1/4 כפית כורכום2-3 חוטים של זעפרןחופן גרגירי חומוס מבושליםאופן הכנת הציר:מנקים טוב את האדרות.מכניסים את הראשים לתוך הסיר עם הרבה קרח ומכסים במים עד הסוף.ממתינים שהקרח יפשיר.שוטפים טוב את הראשים ושמים בסיר עם מים חדשים (המים צריכים להראות נקיים).מוסיפים את שאר המרכיבים ומבשלים על האש. כשמגיע לרתיחה מנמיכים את האש, ומבשלים על אש נמוכה כ- 15-20 דקות ברתיחה עדינה ביותר (כשהרתיחה חזקה זה שובר את הג'לטין שבציר).  מסננים דרך מסננת דקה או נייר סינון. הציר צריך להיות שקוף כמו מים ועדין בטעמו.הכנת המרק:מטגנים בשמן זית על אש קטנה את הבצלים והכרישה עד לשקיפות.  מוסיפים את שאר הירקות והזנגוויל, וממשיכים לאדות אותם עד לריכוך חלקי של השורשים.  מוסיפים את הציר שהכנו ומביאים לרתיחה עדינה.מוסיפים את שאר התבלינים והחומוס, וממשיכים לבשל על אש קטנה, כ-15-20 דקות.הרכבת המנה:את הדג עדיף להכין על הגריל, אך אפשר גם לצרוב אותו על מחבת או לאפות בתנור. מכינים את הקוסקוס על פי הוראות היצרן שעל גבי האריזה.מניחים את הקוסקוס על הצלחת, מוזגים בנדיבות מהמרק ומניחים מעליו את הדג.

מצרכים:
פילה בר ים נקי מעצמות (את הראשים לשמור לציר)
700 גר' קוסקוס מסדרת "קוסקוס זה משפחה חמה"
מצרכים לציר הדגים:
2-3 ראשים של דגים (עדיף דגי ים גדולים)
צרור טימין
10 יח' של פלפל אנגלי
5 יח' עלי דפנה
מצרכים למרק הקוסקוס:
5 בצל לבן חתוך לרבעים
2 יח' כרישה חתוכים לקוביות
סלרי אמריקאי פרוס
שורש סלרי חתוך לקוביות
3 גזרים פרוסים
2 ראשי שומר פרוסים לרצועות
1/4 כפית של זנגביל קצוץ דק
צרור כוסברה
פלפל צ'ילי שלם למי שאוהב חריפות
1/4 כפית כורכום
2-3 חוטים של זעפרן
חופן גרגירי חומוס מבושלים

אופן הכנת הציר:
מנקים טוב את האדרות.
מכניסים את הראשים לתוך הסיר עם הרבה קרח ומכסים במים עד הסוף.
ממתינים שהקרח יפשיר.
שוטפים טוב את הראשים ושמים בסיר עם מים חדשים (המים צריכים להראות נקיים).
מוסיפים את שאר המרכיבים ומבשלים על האש.
כשמגיע לרתיחה מנמיכים את האש, ומבשלים על אש נמוכה כ- 15-20 דקות ברתיחה עדינה ביותר (כשהרתיחה חזקה זה שובר את הג'לטין שבציר). 
מסננים דרך מסננת דקה או נייר סינון.
הציר צריך להיות שקוף כמו מים ועדין בטעמו.

הכנת המרק:
מטגנים בשמן זית על אש קטנה את הבצלים והכרישה עד לשקיפות. 
מוסיפים את שאר הירקות והזנגוויל, וממשיכים לאדות אותם עד לריכוך חלקי של השורשים. 
מוסיפים את הציר שהכנו ומביאים לרתיחה עדינה.
מוסיפים את שאר התבלינים והחומוס, וממשיכים לבשל על אש קטנה, כ-15-20 דקות.

הרכבת המנה:
את הדג עדיף להכין על הגריל, אך אפשר גם לצרוב אותו על מחבת או לאפות בתנור.
מכינים את הקוסקוס על פי הוראות היצרן שעל גבי האריזה.
מניחים את הקוסקוס על הצלחת, מוזגים בנדיבות מהמרק ומניחים מעליו את הדג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר