פילה דניס ופטריות במעטפת בצק פריך

חומרים ל-20 יחידות1 חבילה (600 גרם) בצק פריך מרודד 'מעדנות', מופשר על פי ההוראות על גבי האריזה החומרים למלית3 כפות מרגרינה 2 בצלים גדולים, חתוכים לקוביות קטנות2 שיני שום מעוכות250 גרם פטריות שמפיניון, פרוסות 500 גרם פילה דניס, חתוך לקוביות בגודל 2X2 ס"ממלח, פלפל שחורהחומרים לרוטב2 כפות מרגרינה1 בצל קצוץ 2 שיני שום מעוכות1 גבעול סלרי, חתוך לקוביות קטנות1 כף פטרוזיליה, קצוצה 250 גרם פיטריות שמפיניון, פרוסותמלח, פלפל שחורחצי כפית ריחן מיובש1 כף קמח1 כוס מים1 כף מיץ לימוןאופן ההכנה1. מחממים תנור לחום בינוני (180 צ. ). מרפדים תבנית בנייר אפייה. 2. הכנת המלית: ממיסים 2 כפות מרגרינה במחבת גדולה ומטגנים את הבצל והשום במשך 4-3 דקות. מוסיפים את הפטריות ומטגנים כ- 6-5 דקות נוספות. בוחשים ומעבירים לקערה. מחממים במחבת את יתרת המרגרינה, מטגנים במשך דקות אחדות את הפילה ומוסיפים לקערה. מתבלים לפי הטעם ומערבבים היטב. 3. פורסים את הבצק על משטח עבודה. קורצים עיגולים בקוטר 8-7 ס"מ. ממלאים על מחצית עיגול כף גדושה מתערובת הדג, מברישים את קצוות העיגולים בביצה טרופה, מקפלים לסהרון ודוקרים את הבצק היטב בעזרת מזלג. ממשיכים כך עם שאר העיגולים.4. מניחים את הסהרונים בתבנית זה לצד זה ואופים כ- 15- 20 דקות.5. הכנת הרוטב: ממיסים במחבת גדולה את המרגרינה ומטגנים קלות את הבצל, השום, הסלרי והפטרוזיליה. מוסיפים את הפטריות ומערבבים 8-6 דקות נוספות. בוחשים. מתבלים לפי הטעם במלח, פלפל ומוסיפים את הריחן, הקמח, המים ומיץ הלימון, מערבבים היטב ומבשלים על אש נמוכה כ- 5 דקות, עד שהרוטב יסמיך. 6. יוצקים את הרוטב מעל המאפים ומגישים חם. למתכון בשרי ניתן להחליף את דג הדניס בכבדי עוף.

חומרים ל-20 יחידות
1 חבילה (600 גרם) בצק פריך מרודד 'מעדנות', מופשר על פי ההוראות על גבי האריזה

החומרים למלית
3 כפות מרגרינה
2 בצלים גדולים, חתוכים לקוביות קטנות
2 שיני שום מעוכות
250 גרם פטריות שמפיניון, פרוסות
500 גרם פילה דניס, חתוך לקוביות בגודל 2X2 ס"מ
מלח, פלפל שחור


החומרים לרוטב
2 כפות מרגרינה
1 בצל קצוץ
2 שיני שום מעוכות
1 גבעול סלרי, חתוך לקוביות קטנות
1 כף פטרוזיליה, קצוצה
250 גרם פיטריות שמפיניון, פרוסות
מלח, פלפל שחור
חצי כפית ריחן מיובש
1 כף קמח
1 כוס מים
1 כף מיץ לימון

אופן ההכנה
1. מחממים תנור לחום בינוני (180 צ. ). מרפדים תבנית בנייר אפייה.

2. הכנת המלית: ממיסים 2 כפות מרגרינה במחבת גדולה ומטגנים את הבצל והשום במשך 4-3 דקות. מוסיפים את הפטריות ומטגנים כ- 6-5 דקות נוספות. בוחשים ומעבירים לקערה. מחממים במחבת את יתרת המרגרינה, מטגנים במשך דקות אחדות את הפילה ומוסיפים לקערה. מתבלים לפי הטעם ומערבבים היטב.

3. פורסים את הבצק על משטח עבודה. קורצים עיגולים בקוטר 8-7 ס"מ. ממלאים על מחצית עיגול כף גדושה מתערובת הדג, מברישים את קצוות העיגולים בביצה טרופה, מקפלים לסהרון ודוקרים את הבצק היטב בעזרת מזלג. ממשיכים כך עם שאר העיגולים.

4. מניחים את הסהרונים בתבנית זה לצד זה ואופים כ- 15- 20 דקות.

5. הכנת הרוטב: ממיסים במחבת גדולה את המרגרינה ומטגנים קלות את הבצל, השום, הסלרי והפטרוזיליה. מוסיפים את הפטריות ומערבבים 8-6 דקות נוספות. בוחשים. מתבלים לפי הטעם במלח, פלפל ומוסיפים את הריחן, הקמח, המים ומיץ הלימון, מערבבים היטב ומבשלים על אש נמוכה כ- 5 דקות, עד שהרוטב יסמיך.

6. יוצקים את הרוטב מעל המאפים ומגישים חם.

למתכון בשרי ניתן להחליף את דג הדניס בכבדי עוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר