פילה מוסר בשמנת וחצילים

החומרים הדרושים ל-4 סועדים4 נתחי פילה מוסרלרוטב3 חצילים2 כפות שמן זית4 שיני שום כתושותמלח ופלפל לפי הטעם1 מיכל שמנת מתוקהאופן ההכנה1. קליית החצילים – מחממים מראש תנור לחום גבוה מאוד 250 מעלות,. מניחים את החצילים על רשת או בתבנית ומנקבים חור בכל חציל (למניעת התפוצצות) קולים עד שהחצילים מתרככים מאוד קולפים ומניחים את תוך החציל במסננת רבע שעה לניקוז נוזלים מיותרים.2. להוציא מהתנור, לקלף וליצור מהם "פירה". (באנגלית יותר קל – to mash the eggplants) לטגן במחבת עם שמן זית, שום, מלח ופלפל. להוסיף את השמנת להמשיך לבשל עד שהופכת מעט סמיכה. לתקן תיבול. 3. לאפות בתנור (שחומם מראש) בחום של 180 מעלות למשך 10 דקות. (לבדיקה שהדג מוכן מרימים בעזרת מרית את חלקו העבה של הדג ומוודאים שבשר הדג הפך משקוף ללבן לכל עוביו, עד העור.)4. מניחים על צלחת מעט מקרם החצילים החם ועליו נתח פילה אפוי. מגישים עם תוספת מחיתית (פירה תפוחי אדמה, קרם תרד, מוס כרובית וכיוב).לרוטב יוגורט2 מכלים יוגורט150 מי"ל שמנת מתוקהצרור עירית קצוצהחצי כף שמן אגוזיםרבע כוס שמן זיתאופן ההכנה1. את האספרגוס החתוך חולטים כדקה במים רותחים עם מלח ומצננים במי קרח.2. את השומר הפרוס צורבים על מחבט חמה עם מעט שמן זית, מלח ופלפל משני הצדדים ולאחר מכן מכניסים לתבנית משומנת ואופים בתנור שחומם מראש לטמפ' של 150 מעלות כ 30 דקות. משמוציאים מהתנור חותכים לקוביות.רוטב יוגורטמערבבים את כל מרכיבי הרוטב יחדאופן ההגשהמערבבים בקערת ערבוב את האספרגוס החלוט והשומר האפוי עם שמן הזית, מלח ופלפל לפי הטעם ומעט מיץ לימון.מניחים על צלחת הגשה ומעל מזליפים מעט מהרוטב

החומרים הדרושים ל-4 סועדים
4 נתחי פילה מוסר

לרוטב
3 חצילים
2 כפות שמן זית
4 שיני שום כתושות
מלח ופלפל לפי הטעם
1 מיכל שמנת מתוקה

אופן ההכנה
1. קליית החצילים – מחממים מראש תנור לחום גבוה מאוד 250 מעלות,. מניחים את החצילים על רשת או בתבנית ומנקבים חור בכל חציל (למניעת התפוצצות) קולים עד שהחצילים מתרככים מאוד קולפים ומניחים את תוך החציל במסננת רבע שעה לניקוז נוזלים מיותרים.

2. להוציא מהתנור, לקלף וליצור מהם "פירה". (באנגלית יותר קל – to mash the eggplants) לטגן במחבת עם שמן זית, שום, מלח ופלפל. להוסיף את השמנת להמשיך לבשל עד שהופכת מעט סמיכה. לתקן תיבול.

3. לאפות בתנור (שחומם מראש) בחום של 180 מעלות למשך 10 דקות. (לבדיקה שהדג מוכן מרימים בעזרת מרית את חלקו העבה של הדג ומוודאים שבשר הדג הפך משקוף ללבן לכל עוביו, עד העור.)

4. מניחים על צלחת מעט מקרם החצילים החם ועליו נתח פילה אפוי. מגישים עם תוספת מחיתית (פירה תפוחי אדמה, קרם תרד, מוס כרובית וכיוב).

לרוטב יוגורט
2 מכלים יוגורט
150 מי"ל שמנת מתוקה
צרור עירית קצוצה
חצי כף שמן אגוזים
רבע כוס שמן זית

אופן ההכנה
1. את האספרגוס החתוך חולטים כדקה במים רותחים עם מלח ומצננים במי קרח.
2. את השומר הפרוס צורבים על מחבט חמה עם מעט שמן זית, מלח ופלפל משני הצדדים ולאחר מכן מכניסים לתבנית משומנת ואופים בתנור שחומם מראש לטמפ' של 150 מעלות כ 30 דקות. משמוציאים מהתנור חותכים לקוביות.

רוטב יוגורט
מערבבים את כל מרכיבי הרוטב יחד

אופן ההגשה
מערבבים בקערת ערבוב את האספרגוס החלוט והשומר האפוי עם שמן הזית, מלח ופלפל לפי הטעם ומעט מיץ לימון.
מניחים על צלחת הגשה ומעל מזליפים מעט מהרוטב


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר