פיצה חיטה מלאה ופלפלים קלויים

8 מנותהחומרים:1/2 ק"ג קמח מלא 1 כף שמן זית איכותי 1 כף שמרים איכותי 1 כפית סוכר1 כפית מלח1-1.5 כוסות מים פושריםלרוטב:קופסא עגבניות שלמות 800 גרם5 שיני שום קלוף1 כפית אורגנו יבש3 כפות בזיליקום טרי קצוץ1/4 כוס שמן זית1 כפית סוכרמלח יםפלפל שחור טחון טרי250 גרם מוצרלה מגורדת250 גרם פרמזן125 גרם רצועות פלפלים קלוייםאופן ההכנה:הכנת הבצק:מערבבים את כל חומרי הבצק במעבד מזון. כמות המים נקבעת על פי מידת הדביקות של הבצק – במידה ולאחר הוספת כוס מים אחת מתקבל בצק גמיש אך לא דביק אין צורך בהוספת מים.מעבירים את הבצק הגמיש לקערה, ומכסים במגבת מטבח נקייה.מומלץ להניח את הקערה במקום חם ליד התנור או בסמוך לכיריים. זאת משום שהחום ממריץ את פעולת השמרים, ובכך תורם לתפיחת הבצק. ניתן להתחיל לעבוד עם הבצק כעבור שעה.הכנת הרוטב: מחממים בסיר כבד 3 כפות שמן ומטגנים מחצית מכמות השום עם האורגנו. הטיגון אורך כ- 20 שניות בלבד כך שהשום לא נשרף.מוסיפים את העגבניות, כולל הנוזלים והסוכר ומביאים לרתיחה. לאחר הרתיחה מכסים את הסיר ומבשלים על אש קטנה במשך 40 דקות.לאחר שתערובת העגבניות התקררה, מעבירים אותה למעבד המזון. מוסיפים את יתרת השום, הבזיליקום ושמן הזית, מתבלים במלח ופלפל.הרכבת הפיצה:מחממים תנור מראש ל- 180 מעלות.מפזרים כמות נדיבה של קמח על משטח העבודה.יוצרים מהבצק כדור, משטיחים ומעגלים בעזרת מערוך עד שיגיע לקוטר של תבנית אפייה.מורחים על הבצק את רוטב העגבניות, ומפזרים מעל הרוטב את גבינת המוצרלה.מפזרים את רצועות הפלפלים הקלויים.אופים את הפיצה בתנור במשך 20 דקות.מתוך חוברת מתכונים של 'הזרע ג'נטיקס', בשיתוף עם השפית סימה ביטון מקייטרינג 'רוזמרין', הכוללת את ליין מוצרי הלייף סטייל של 'הזרע ג'נטיקס'. על-ידי שילוב מוצרי 'הזרע ג'נטיקס', השפית סימה ביטון הרכיבה מתכוני גורמה בעלי ערכים תזונתיים גבוהים, אשר מרוממים את מצב הרוח ותורמים לבריאות הגוף.

8 מנות
החומרים:
1/2 ק"ג קמח מלא
1 כף שמן זית איכותי
1 כף שמרים איכותי
1 כפית סוכר
1 כפית מלח
1-1.5 כוסות מים פושרים

לרוטב:
קופסא עגבניות שלמות 800 גרם
5 שיני שום קלוף
1 כפית אורגנו יבש
3 כפות בזיליקום טרי קצוץ
1/4 כוס שמן זית
1 כפית סוכר
מלח ים
פלפל שחור טחון טרי
250 גרם מוצרלה מגורדת
250 גרם פרמזן
125 גרם רצועות פלפלים קלויים

אופן ההכנה:
הכנת הבצק:
מערבבים את כל חומרי הבצק במעבד מזון. כמות המים נקבעת על פי מידת הדביקות של הבצק – במידה ולאחר הוספת כוס מים אחת מתקבל בצק גמיש אך לא דביק אין צורך בהוספת מים.
מעבירים את הבצק הגמיש לקערה, ומכסים במגבת מטבח נקייה.
מומלץ להניח את הקערה במקום חם ליד התנור או בסמוך לכיריים. זאת משום שהחום ממריץ את פעולת השמרים, ובכך תורם לתפיחת הבצק. ניתן להתחיל לעבוד עם הבצק כעבור שעה.

הכנת הרוטב:
מחממים בסיר כבד 3 כפות שמן ומטגנים מחצית מכמות השום עם האורגנו. הטיגון אורך כ- 20 שניות בלבד כך שהשום לא נשרף.
מוסיפים את העגבניות, כולל הנוזלים והסוכר ומביאים לרתיחה. לאחר הרתיחה מכסים את הסיר ומבשלים על אש קטנה במשך 40 דקות.
לאחר שתערובת העגבניות התקררה, מעבירים אותה למעבד המזון. מוסיפים את יתרת השום, הבזיליקום ושמן הזית, מתבלים במלח ופלפל.

הרכבת הפיצה:
מחממים תנור מראש ל- 180 מעלות.
מפזרים כמות נדיבה של קמח על משטח העבודה.
יוצרים מהבצק כדור, משטיחים ומעגלים בעזרת מערוך עד שיגיע לקוטר של תבנית אפייה.
מורחים על הבצק את רוטב העגבניות, ומפזרים מעל הרוטב את גבינת המוצרלה.
מפזרים את רצועות הפלפלים הקלויים.
אופים את הפיצה בתנור במשך 20 דקות.


מתוך חוברת מתכונים של 'הזרע ג'נטיקס', בשיתוף עם השפית סימה ביטון מקייטרינג 'רוזמרין', הכוללת את ליין מוצרי הלייף סטייל של 'הזרע ג'נטיקס'. על-ידי שילוב מוצרי 'הזרע ג'נטיקס', השפית סימה ביטון הרכיבה מתכוני גורמה בעלי ערכים תזונתיים גבוהים, אשר מרוממים את מצב הרוח ותורמים לבריאות הגוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר