פנים רבות לכנרת – אחת מהן היא אׇלֵטַה

הרבה פעמים שמענו בשנה האחרונה דיבורים על מסעדת אלטה על חוף הכנרת. החלטנו לבדוק. צילום כפיר גליקו
על חוף הכנרת היכן שהאלטות (סירות הסחר) עוגנות ממוקמת לה פנינת הים והאלים – אלטה. אור השף שמניע את האופרציה הזאת הוא בחור צעיר שבידיו חורט את חזונו על הצלחת ממטבח מעודכן על טהרת הים הטרייה

פנים רבות ליום חמישי, יום שכזה מצד אחד סוגר רצף ימי עבודה, עשייה, תובנה, ומצד שני פותח עלינו ברכה של סוף שבוע, בילוי ומנוחה.

צילום כפיר גליקו

חמישי 19:00, יוצאים מהבית, כבר חשיכה. שעון החורף הזה כאילו מקצר הכול, ויש עוד כל כך הרבה דברים להספיק. אחד מהם כבר נמצא צרוב בזיכרון בשנה האחרונה – המון דיבורים, המון אנשים, המון אזכורים, והשם שלא מפסיק לחזור – אׇלֵטַה!

על חוף הכנרת, היכן שהאלטות (סירות הסחר) עוגנות,  ממוקמת לה פנינת הים והאלים – אלטה. אנחנו שניים והיא אחת. השעה 20:00, אורות בפנים ואורות בחוץ. סגנון אצילי ביותר, כסאות מרופדי יוקרה, ריח עץ באוויר, וחלון ענקי לנוף הכנרת המתוקה.

דנה בני ייננית יקב ננה. צילום רפי ניבור
דנה בני ייננית יקב ננה. צילום רפי ניבור

ישיבה אלגנטית, וכך גם הכניסה של יקב NANA ממצפה רמון – יקב שמספר על חלומו של כורם. שרדונה 2020 מקסים וזוהר בארומות אגס ואשכולית אדומה. מחציתו עבר תסיסה בחביות עץ אלון ומשם ליישון – ביצוע מרהיב של הייננית דנה בני להתחלה שכזו.

מי שמכיר אותי מבין שאני לא איש של תפריטים. בואו תובילו ותשיטו את הספינה שלי למקומות שרק אתם מכירים. בקיצור קחו אותנו לסיבוב באוקיינוס.

צילום כפיר גליקו

טרטר דג ים – דג נא, שמן שקדים, עגבניות לחות, יוזו, גבינת שמנת עם פרחי בזיליקום סגול וקרקר כוסמין – מנה מהים. מרקם הדג חלק וחתוך בצורה גסה, המאפשרת להעריך מנה שכזו, מול מרקם רך להפליא של גבינה. זו מסוג המנות שאנו יכולים להבחין בהן ולקלוט אותן רק אם ננגוס בכול המרכיבים יחד. טכניקות טקסטורה – מעין משחק תפקידים של חמוץ כזה של שדה הדרים; היוזו תמיד זורק אותי לפרדסים היכן שגדלתי, ושמנוניות של הים ושל ארומת השקדים. שאפו גדול אור! (68 ₪).

אז סיפרנו כבר על האורות בכניסה, ועכשיו נדבר על האור ב-ה הידיעה – אור השף שמניע את כל האופרציה הזאת. בחור צעיר ממש אביר, שבידיו חורט את חזונו על הצלחת. מטבח מעודכן על טהרת הים הטרייה, הסחורות מהים הצופן, והמצפן של עצמו – למידה ועוד למידה ועוד התפתחות דרך העיניים שלו, דרך העיניים שלנו. אור גדל במושב רמות ברמת הגולן, ומשם צמח ושאב השראה מהארץ הקטנה ומהעולם הגדול. בחור ביישן, חייכן, ובעיקר פנומן.

צילום נועם פרסמן

ז'ורג'ה – כיסוני בשר בקרם תירס, שמן בזיליקום ואבקת לימון פרסי. בצק רך להפליא ש"נתפר" אחד אחד בעבודת יד. מילוי הבשר היה נכון ומדויק בתוך כיס בצק מאוורר. יחס מסת הבשר מול המעטפת היה מושלם ומשוחרר – קרם התירס היה חלק, כאילו כיסה את הכיסונים בשמיכה של עונג צרוף וצרוב טעמים (62 ₪).

צילום כפיר גליקו

בדיוק בנקודת תצפית זו רצינו לנסות להבין היכן יכולת האלכוהול שלנו שוב נפגשת עם אלה של אלטה: CLOVER CLUB ו- PORN STAR MARTINI – שני קוקטיילים ייחודיים של המקום. האחד מתקתק זורק להוואי, והשני חמצמץ ואירופאי (48 ₪ כל אחד).

צילום כפיר גליקו

קרוסטיני פורל מעושן – טוב, כאן זה המקום לעצור ולשבח ושוב לשבח מנה גאונית. ענוותו של אור השף מורגשת כאן, וגם כמיהתו ליופי בפשטות – פרוסות לחם כוסמין טבולות בשמן זית חם, איולי צלפים, אבן יוגורט שגורדה מלמעלה, ועישון קר ועדין של הפורל המפורק. אני אדם שאוהב להתרגש; אוהב ריגושים כזה. אני אוהב דברים שמפעילים את מערכת ההפעלה שלי ומחדדים את כל הסנסורים – אלו שיצרתי עם השנים, וזו בדיוק המנה לכך (58 ₪).

צילום כפיר גליקו

לאחר שיחות עומק ורוחב הבנתי שניתן לסכם, וכאשר עולות התובנות הטובות ביותר, אני חייב מתוק במצפן. עוגת גבינה באסקית – טכניקה מעולה ונכונה של אפייה בחום ליצירת גובה, ולאחר מכאן הורדת החום לקביעת גבולות הגזרה שלה – קרום  מתקתק ואפוי, שבונה את המבנה החיצוני שלה ולא מאפשר לה  ליפול לתוכו; דפנות שחומות ומקורמלות, וגבינה בחושה ואוורירית בפנים (48 ₪).

קראק פאי – ימים על ימים על ספרים ומתכונים, סיפרו ואף ממשיכים לספר את סיפורו של הקראק, אך כאן זה הוגש לנו שונה. שוב משחק תפקידים בין הקלאסיקה לחדשנות, בין כוחות המדע ומקומות היקום – תחתית שיבולת שועל יציבה אך לא מתוקה מדי, ועליה קרם לואיזה חמצמץ. מה שהחליף את כל צבא הסוכר, החמאה והביצים, היא עדינות מלטפת, כאילו היה ניתן להרגיש ברגע זה דרכה כל חלום אפשרי – הכול אפשרי, וגם אלטה כמובן (48 ₪).

צוות אלטה היקר, ובייחוד אור – האור המרכזי של המקום. אתה נמצא בדיוק במקום בו נמצאות מחשבותיך, והן נמצאות בדיוק במקום בו אתה רוצה להיות! המשך לחצוב בסלע ולקדם את האג'נדה שלך. אני בטוח שהאבנים אותן זרקת לנהר, יפיקו עוד אדוות רבות שיגיעו אל כולנו בדרך זו או אחרת – מוקיר תודה על כך.

אׇלֵטַהחוף שלדג במושבה כנרת, 04-8870040. שני- שישי 12:00-16:00 18:00-23:00, שבת 12:00-22:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר