פסגת היין – כשצפון ודרום נפגשים באדום

מה קורה כשאתה מגלה, שליקב הים האדום, הדרומי במדינה, מגיע פתאום גם היינן ובעליו של היקב הצפוני במדינה – יקב הר אודם. זהו מפגש פסגה מאלף, של טעמים, חוויות, ובעיקר מה שבין הים האדום להר אודם

מה קורה כשאתה מגלה, שכן, יש יקב באילת, יקב הים האדום, היקב הדרומי במדינה, אורי שחר, יקב הים האדוםולמפגש שקבעת מגיע פתאום גם היינן ובעליו של היקב הצפוני במדינה – יקב הר אודם. זהו מפגש פסגה מאלף, של טעמים, חוויות, ובעיקר מה שבין הים האדום להר אודם.

כששמעתי לראשונה כי יש יקב תמהתי מיד מהיכן הענבים. האם כרמים גדלים באזור כה חם, יבש ודרומי? ובכן, למזלי הוזמנתי ליקב הים האדום של היינן אורי שחר, שמייצר יופי של יין.
מסתבר שאחיו של אורי כורם, ומצוי בענף היין מעל 11 שנים. אורי מקבל שלושה משלוחי ענבים בשנה, מכרמים בעיקר באזור כרמי יוסף, לשם הוא נוסע על מנת לבחור את הענבים. משלוחי הענבים מגיעים מיד לאחר הבציר, מקוררים, כך שתוך כחמש שעות מהבציר הם ביקב באילת. שם מתחילה עבודתו של אורי, בחצר ביתו.

טעמנו מרלו 2008 – מיושן 12 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי. צבעו אדום צלול, בעל ארומת פירות יער אדומים, חומציות בינונית עם גוף בינוני וטאנינים קלים, סיומת בינונית, כיאה למרלו טוב קליל שמתאים אף לערבי קיץ קרירים.

קריניאן 2009 – מיושן 13 חודשים בחביות עץ אלון. צבע אדום כהה, ארומה מורגשת של ברזל מעורבת בפרי, גוף בינוני עם טאנינים מורגשים. לדעתי נדרש לו עוד זמן להתבגר בבקבוק.

קברנה סוביניון 2009 – מיושן 12 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי – מכאן טעמו העשיר וצבעו החזק. בעל צבע אדום-שחור, ניחוחות של פירות יער שחורים, עם גוף מלא ועגול, טאנינים נעימים בפה, עם אפטר טייסט ארוך. יופי של יין.

שיראז 2010 – אורי מגדיר את היין כ"פראי". בעל צבע אדום-סגול, ניחוחות נפלאים של פירות יער שחורים, גוף מלא ועגול, טאנינים נעימים בפה עם אפטר טייסט ארוך, ושימו לב: 15% אלכוהול. אני ממש אהבתי. אגב, היין זכה במדליית זהב בתחרות טרה וינו בדצמבר 2012.

לצד טעימות היין הנפלאות הוגשו מגוון גבינות, וגם קורנביף נפלא שמכין אורי. החברה מיכאל אלפסי, יקב הר אודםהייתה לא פחות מעניינת, כי ישב אתנו מיכאל אלפסי, היינן והבעלים של יקב הר אודם שהופיע לביקור, ולא פחות חשוב: הביא גם יין.

מיכאל התעקש שנפתח ונטעם את השרדונה Volcanic 2011 שהביא. היין מורכב מענבים שנבצרו בגבעת ישעיהו ויושנו 6 חודשים בחביות, וענבים מכרם בגובה 900 מ' קרוב לחרמון ששהו 5 חודשים בחביות. היין הנו בעל ארומות נפלאות של פרי הדר, עם דגש על אגסים. באף מרגישים בהחלט את טעמי היישון בחבית, הגוף של היין מלא ועגול עם חמיצות בינונית. יופי של יין, שהוסיף שובבות וקלילות לערב המופלא.

אז מה בין מרוקאי חביב מאילת ומרוקאי חביב מהר אודם וחובבת יין? המון יין נפלא, ידידות, שיח חופשי וקליל על עולם היין בישראל יחד עם נשנושים טובים, מי צריך יותר?

לאתר יקב הים האדום

לאתר יקב הר אודם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר