פסח מגיע: החירות מפחמימות או החירות מרעב

מצות הן מחוץ לתחום עבורכם אבל יש כל כך הרבה דברים שאתם יכולים לאכול
עדינה בכר, דיאטנית קלינית, M.Sc ממרכז גלאנט לטיפול בסוכרת, מזכירה כי דיאטה דלת פחמימות היא לא רעב, ומציעה למצוא הנאה בכל המזונות שיכולים לאכול ללא ייסורי מצפון

שומרים על דיאטה דלת פחמימות ומוטרדים מחג הפסח? משמע שאתם לא חוטאים בחטא הגאווה. עדיף לחשוש מאשר להיות שאננים ולחבל בדיאטה מבלי משים. זכרו כי בזכות הדיאטה אתם חופשיים מרעב, לא חייבים לנשנש, ופחות נוטים להתפתות. מצאו הנאה בכל המזונות שאתם יכולים לאכול ללא ייסורי מצפון, כמו בשר, עוף, דגים, ביצים, גבינות שמנות, ירקות בכל צורת הכנה – כולל מטוגנים, שקדים ואגוזים לאוכלי קטניות, שוקולד מריר, וכל השמנים שמוסיפים טעם ותורמים לתחושת השובע והסיפוק מהארוחות: שמן זית, אבוקדו, זיתים, טחינה, חמאה, שמנת להקצפה, קוקוס וכו'. תוכלו להכין את מתכוני הלחם והלחמניות ולמרוח עליהם חמאה, ותוכלו לגוון ולהכין קינוחים דלי פחמימות.

בשר – במקום הראשון אצל אנשי היי-טק

 על מה כדאי להקפיד

שמרו על ריכוז – אתם כבר רגילים לא ללכת עם הזרם. נכון, יש לאנשים המון הערות על אופן האכילה שלכם. התעלמו מהערות לא רלוונטיות לכם, השיבו להם בנימוס, ועשו את המוטל עליכם. אם כבר התחלתם לרדת במשקל לפני החג, יתכן ויצטרפו לתהליך שלכם חברים או בני משפחה.

הקשיבו לגוף – וודאו בסיום כל ארוחה כי אכלתם כמות מספקת של שומן כדי להיות שבעים, וזכרו שאם אינכם רעבים לא כדאי לכם להתפתות לאכול. זה בסדר לשבת בחברותא ורק לשתות כוס תה או ליהנות מסודה עם לימון או מקפה שחור. התעלמו ממבטים או הערות. חשבו על כל המגוון שממנו אתם יכולים ליהנות, ופחות על מזונות מהם אתם צריכים להימנע. כמה נחמד לאכול כבד קצוץ ללא רגשי אשמה.

תכננו את האכילה – הכינו לעצמיכם מזונות שתוכלו ליהנות מהם, למשל שניצל מטוגן בקמח שקדים, או תרד מוקרם, או פטריות מוקפצות ביין וחמאה, או כרובית מטוגנת. מרק עוף או בשר עם ירקות, תמיד טוב כדי להשביע ולספק לכם נוזלים ומינרלים.

מצות מחוץ לתחום שלכם – אפשר טעימה בערב החג בשביל הברכה. שבו רחוק מהמצות.

הרבו בשתיית מים – הימנעו משתייה ממותקת. אפשר ליהנות מקפה ותה, יש להמעיט בשימוש בממתיקים

שלב ההשריה משמעותי ביותר לתהליךהכנת היין מאחר שהקליפה והחרצנים הם המעניקים ליין את הטעם והארומה הייחודית

יין משמח לבב אנוש וגם אתכם – אתם יכולים ליהנות ממנו (כוסית לאישה, שתי כוסיות לגבר).

לטייל בטבע – בימי החג השתדלו לנצל את הזמן הפנוי לטיולים בטבע, המלווים בהליכה ברגל. כדאי אפילו להעביר את הבילויים המשפחתיים לחיק הטבע.

אם בכל זאת נשארתם בבית – קצרו את זמן הישיבה ליד השולחן או הצלחת שלכם. עברו לשבת ליד בן הדוד שלא פגשתם מזמן, סייעו בפינוי השולחן בסיום הארוחה, שחקו עם הילדים הקטנים או הדיחו כלים.

בלי רגשות אשם – במידה וחרגתם ולא צלח לכם, אז בלי רגשות אשם כי זה לא יעזור. במקום כישלון התייחסו לזה כאל ניסיון שממנו למדתם, ובחג הבא כבר תהיו חכמים יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר