פסטיבל גד מורנינג: ארוחות בוקר עד סוף ספטמבר

הרעיון של הפסטיבל פשוט: עד ה-30 בספטמבר יגישו שורה ארוחה של מסעדות ובתי קפה תפריט ייחודי של ארוחות בוקר, הנלווה לתפריט הקבוע שלהן. עיקר המנות בתפריטים הללו יתבססו על גבינותיה של מחלבת גד, הנותנת את החסות על הפסטיבל, כפי שאפשר להבין מהשם שניתן לו

ארוחות בוקר הן סוג של תחביב קולינרי לאומי, ללא ספק אחד הדברים המייחדים את התרבות הקולינרית המתהווה של ישראל. לכן זה רק מתבקש שיקום בארצנו פסטיבל מהסוג שהחל ב-16 בספטמבר: פסטיבל גד מורנינג ישראל.

הרעיון של הפסטיבל פשוט: עד ה-30 בספטמבר יגישו שורה ארוחה של מסעדות ובתי קפה תפריט ייחודי של ארוחות בוקר, הנלווה לתפריט הקבוע שלהן. עיקר המנות בתפריטים הללו יתבססו על גבינותיה של מחלבת גד, הנותנת את החסות על הפסטיבל, כפי שאפשר להבין מהשם שניתן לו.

60 מסעדות ובתי קפה משתתפים בפסטיבל. ביניהם מתל-אביב: קמפנלו, אנינה, בויה, רוסטיקו, יוליה, תולעת ספרים, מרגוזה, קפה לואיז, ג'רמייה, השרון: מקום בלב רעננה, גוט'לה באבן יהודה, כיופים (פתח תקוה), פיאנו בר (כפר סבא), מי קסה – קפה בחצר (קיבוץ גליל ים), קפה תפוז צפון: הצרפתייה הקטנה (עפולה), קוקיה (ק.דפנה), נילי (זכרון יעקב), לחם בורקין (חדרה), קפה לואיז (חיפה), גושן (קרית מוצקין), דרום: גאטוס (אשקלון), גורילה (אשדוד), קיטשן (אשקלון), ירושלים והסביבה: קפה אלה, לבן, מוזה בהר (שורש), קפה איתמר (אורה), לוצ'יאנה בממילא , השפלה: קפה עץ התות (רחובות), רונה קפה בקיבוץ (קבוצת שילר) אילת: 9 beach.

אנחנו התחלנו את הפסטיבל עם ביקור במרגוזה, מאפייה משפחתית איכותית השוכנת ביפו המציעה למבקרים בה ארוחות קלות. זה מקום מצוין לרכוש בו לחמים, עוגות, עוגיות ומאפים, כחלק מהביקור בשוק הפשפשים המחודש. בימים אלו יש סיבה נוספת לבקר במקום.

התפריט המיוחד של מרגוזה מצומצם שלוש מנות בסך הכל), אך הוא מציג את האיכויות הן של הגבינות והן של המאפיה עצמה. בוקר קרואסון ברי (54 שקלים) הוא קרואסון חמאה עשוי היטב ממולא בגבינת ברי עם פקאן, עגבניות שרי, זיתים, בצל סגול וחסה, סוג של כריך טעים ומושחת. כל זה בצד זיתים סורים מצוינים, סלט עלים ירוקים עם ויניגרט קליל, קפה ומיץ.

אפשרות נוספת היא ארוחת לחם גבינות (52 שקלים): גבינת לבאנה, ריקוטה מתובלת ופטה של גד כמובן, המוגשות עם סלסת לחמים מהמיטב של מרגוזה, כולל לחמניית חלב מעולה, לחם חיטה מלאה ועוד שלושה סוגים שאת שמותיהם לא זכרנו. כל זה עם אותם זיתים מהמנה הקודמת, חמאה, ריבה, קפה ומיץ.
האפשרות השלישית היא מנת מוזלי, אותה לא ניסינו.

עבורנו, הארוחה הזו התחילה נפלא את הבוקר ביפו העתיקה, שהמשיך אחר כך בין החנויות המפתיעות של השוק. לשמחתנו, הארוחות אינן מוגבלות לשעות הבוקר בלבד. אך שימו לב: הכל יסתיים ב-30 לחודש.

לרשימת המסעדות והתפריטים המלאים של הפסטיבל ניתן להתעדכן בעמוד הפייסבוק של מחלבות גד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר