פסטיבל יין בגן הפסלים במוזיאון ירושלים

מול הנוף עוצר הנשימה של גן הפסלים במוזיאון ישראל בירושלים, התקבצו למעלה מ- 30 יקבים תחת כיפת השמיים להציג ולהטעים את יינותיהם

עם אנגלית כשפת המבקרים הדומיננטית, כיפה על הראש כסממן בולט מאוד בקהל, טמפרטורה ורוח ערב נעימה העומדת בסתירה מוחלטת מול מה שקורה בתל-אביב; נפתח אמש (3.8.10) פסטיבל היין הנערך זו השנה השביעית ביוזמת "אבי בן" ו"בית המשקאות של שחר", ויתקיים גם הערב ומחר בערב.
המארגנים מעריכים כי בסך הכל יגיעו למעלה מ- 15,000 חובבי יין לפסטיבל השנה.

מול הנוף עוצר הנשימה של גן הפסלים במוזיאון ישראל בירושלים, התקבצו למעלה מ- 30 יקבים תחת כיפת השמיים להציג ולהטעים את יינותיהם.
חלקם העמידו ביתני ענק מדהימים בגודלם ובנוכחותם, כמו ברקן וסגל, יקבי כרמל, דלתון, תבור, רקנאטי, טפרברג; וחלקם ניצבו בעמדת הטעמה הכי אינטימית שיכולתם למצוא.

כך או כך, הקהל הרב שצבא על מתחם הפסטיבל, ידע לכוון את עצמו היטב למה הוא מבקש לטעום. לדוגמא, בעמדה של חברת ההפצה אדום כהה, שליכדה את היקבים עגור, יפו, שילה וטוליפ, אי אפשר פשוט היה לראות את המטעימים, או אפילו להתקרב לשולחן. אותו דבר נכון לביתן הגבינות של משק "יעקבס", שהיה מוסתר מרבית הערב.

יקב עציוןשוקי ישוב מעגור עם אנשי אדום כהה

משיכה טבעית הייתה לו לקהל הייחודי הזה אל היקבים שהציעו יינות כשרים, וכיום כמעט למרבית היקבים יש כבר הכשר. אבל לאותם יקבים פופולריים לקהל היה גם ערך מוסף של יהודי דתי מאחורי עמדת ההטעמה, או שם ייחודי כמו יקב האור הגנוז, או יקב טורא, או יקב חברון, או יקב ירושלים, או יקבי ציון. אלה משכו אליהם קהל רב כמו מגנט.

בכל שטח המתחם פוזרו דוכני אוכל שהציעו בעיקר סושי. לאווירה תרמו הקהל האיכותי והיפה, ומוסיקת הרקע שבוצעה ע"י נגנים.

רקנאטידלתון

בכניסה, כנגד הכרטיס, קיבל כל אורח כוס יין מהודרת ואיכותית של חברת שפיגלאו, בה ניתן היה לטעום יין בדוכני היקבים השונים לכל אורך הערב.
בין היקבים המשתתפים : יקב רקנטי, יקב טוליפ, יקב פלטר, יקב צרעה, יקב דלתון, יקבי כרמל, יקב סגל, יקב צובה, יקב ברבדו, יקב הרי גליל, יקבי רמת הגולן, יקב תבור, יקב ציון, יקב ברקן, יקב גוש עציון, יקב פסגות, יקב מוני, יקב טפרברג, יקבי תשבי, יקב קדש ברנע, יקב יתיר, יקבי בנימינה, יקב שילה, יקב הרי חברון, יקב אור הגנוז, יקב ירושלים, יקב גוש עציון, יקב הר אודם.
לצד ביתני היקבים מוקמו דוכנים נוספים כמו ליקרים לביא, השמן והזיתים והחלווות והריבות של סבא חביב, Roy שוקולד.

יקב אור הגנוזיעקב ברג, פסגות

במסגרת הפסטיבל ניתן רכוש יינות במחירים מיוחדים בסוכה שנבנתה בכניסה מחוץ למתחם הפסטיבל ע"י המארגנים "אבי בן" ו"בית המשקאות של שחר".

פסטיבל היין הירושלמי יתקיים גם היום ומחר, 4 ו- 5.8.10, במוזיאון ישראל בין השעות 23:00-19.00
מחיר כרטיס כניסה: 60 ₪ כולל כוס לטעימות.

יקבי כרמליקבי ברקן וסגל

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר