פסטיבל מגנומים של רמת הגולן במסעדת פיש

לרגל פסטיבל המגנומים של יקבי רמת הגולן שהתקיים במסעדת פיש על חוף ראשון לציון, הגיעו למקום 15 אורחים, שהזמינו מבעוד מועד מקום לערב מגנומים לצד ארוחת הגאלה החגיגית שרקח עומרי ורד, השף של מסעדת פיש

לרגל פסטיבל המגנומים של יקבי רמת הגולן שהתקיים במסעדת פיש על חוף ראשון לציון, הגיעו למקום 15 אורחים, מהם ארבע נשים,  שהזמינו לעצמם מבעוד מועד מקום לערב מגנומים לצד ארוחת הגאלה החגיגית שרקח עומרי ורד (בתמונה עם הסו-שף שלו), השף של מסעדת פיש – מסעדת גריל דגים ופירות ים בבעלותו של האיש הגדול עם הלב הרחב והיד הנדיבה, דייויס דוד.

האורחים לא העלו על דעתם כמה יין הם הולכים לטעום בערב זה.
כשאתה מוזמן לערב טעימה כזה או אחר של יינות סביב שולחן, בדרך כלל מונה הקבוצה כ- 15 איש. כשהמזמין והמטעים מביאים בחשבון מנה מדודה בכוס, ולעתים הכוס גם מסומנת במידה, על מנת שהמזיגה מהבקבוק תספיק לכל אחד מה- 15. כך זה מקובל, כך זה נהוג.

אבל בכדי לסבר את האוזן, לגרות את החושים, ובעצם לספר לכם מה וכמה הפסדתם, בואו ונעשה חשבון יחדיו. קחו 15 איש, הושיבו אותם לארוחה כיד המלך בערב חגיגי זה, כאשר כבר לפתיחה הם זכו לחלוקה שווה, אבל מאוד מאוד נדיבה של לא פחות מאשר ארבעה בקבוקי גמלא ברוט של רמת הגולן – ככה סתם שיהיה נעים בפה עוד בטרם החל הכול.

הוסיפו עתה יחד עם מנת הפתיח לצד לחם טרי שנאפה במקום וחמאה רכה וטרייה, וסלט סביצ'ה יילו טייל עם תותים טריים, סלק וקולרבי, במנה מטרפת חושים של צבעים וטעם, לצד ארבעה בקבוקי גמלא סוביניון בלאן 2005 של יקבי רמת הגולן, שמביא באף פרי הדרים ופרחוניות קלילה, לימוניות קלה, קיווי וגויאבה המשתלבים נהדר עם המנה.

למנה הראשונה נפתח בקול תרועה בקבוק המגנום הראשון של מרלו 2003 ירדן של יקבי רמת הגולן – והמנה היא הוסומאקי של סינטה מעושנת; מנה שעומרי ורד השף עשה מאמץ בכדי להתאים אותה ליין, ולנסות ולהתעלות, או להשתלב, או להחמיא ליין עם המנה.
והיין? קחו תבלון ופלפול ופירות יער טריים, דובדבנים, עשבוניות קלה, אולי נימת טעם כשל זיתים ירוקים, ועוצמה מרגשת של יין בעל גוף מלא, שגם התפתח וגם מצא לעצמו מקום בתוך בקבוק המגנום להפגין יכולת מרשימה של התבגרות והתיישנות, כאשר פתיחת הבקבוק עתה ב- 2009 אינה מסמנת אפילו את אמצע דרכו.

ולמנת הביניים, שרימפס קריסטל על טורטליני במילוי גבינת בורסן נדיבה ומודגשת ופורצ'יני, ואיתה מוטעם המגנום הבא – בקבוק ירדן סירה 2002.
והאף? עשיר ועמוס בדובדבנים ואניס, רמזים לקפה ומשהו קלוי, על יד נגיעות של עץ אלון. המגנום שוב עושה את העבודה, ומאפשר ליין לשמר עוצמות שרק עתה מתפרצות, צובעות את הכוס בסגול עמוק ומרשים, ופותחות את האף בשלל ארומות פרחוניות.

למנה העיקרית הוגשו צלעות מרינו על שפטצלי בחמאת מרווה שרופה, ובשביל מנה הזו נפתח המגנום הבא, והפעם ירדן קברנה סוביניון 2001.
באף עשבי תיבול, שוקולד, פרי עסיסי עם אלגנטיות מרשימה. היין מפגין איזון והרמוניות, ולא ניכרים שום סימני גיל. אני חושב לעצמי בלב שביקבי רמת הגולן אומרים לך להתאזר בסבלנות עם היינות שלהם כי הם רצים למרחקים ארוכים, ואני חייב לציין שמאחורי היומרות ישנן בהחלט קבלות.

אבל רגע, זו לא ההפתעה היחידה. דייויס מחליט להרים את הרף עוד טיפה יותר גבוה, ועורך הטעמה השוואתית בין הקברנה סוביניון 2001 שבבקבוק המגנום לבין קברנה סוביניון 2001 בבקבוק רגיל.
אישית, אם תשאלו אותי, ואולי בשל תנאי שימור כאלו או אחרים, דווקא הקברנה סוביניון 2001 בבקבוק הרגיל היה המועדף עלי בין השניים.
מולי ישבו שני זוגות, שכנראה הגברים שבהם חובבי יין מושבעים, ועובדים מן הסתם ביחד. אצלם ואצל רעיותיהם הייתה העדפה לכיוון המגנום דווקא, והם טרחו להדגיש זאת שוב ושוב.

לקינוח הוגשו בננות מטוגנות נתונות על שיפוד עץ, עם שתי קונכיות מתוקות לטבילה לצד הגולן מוסקטו 2008 שהוגש מצונן היטב, והביא עמו עיקצוץ קל ומוגז קלות, עם ארומה טרופית ורעננות. באף ענבים בשלים ותפוח ומתיקות שאינה מעיקה, אלא משתלבת היטב עם מנת הסיום.

ענבל ההריונית המקסימה, שישבה בקצה השולחן, וכול הערב לא לגמה דבר בגלל חודשי ההיריון המתקדמים ואיסור הרופא לשתיית אלכוהול, חיכתה בקוצר רוח למנה האחרונה, וכאשר זו הגיעה ענבל נכנעה למוסקטו. מיד עם הלגימה הראשונה היא חשה בבעיטה פנימית של התינוק, שמן הסתם התאהב עוד בטרם נולד ביין, ואם תרצו תקראו לזה הקיק של המוסקטו.

אבל רגע, שכחתי. הבטחתי לכם חשבון והנה הוא:
4 גמלא ברוט יקבי רמת הגולן
2 מגנום ירדן מרלו 2001 יקבי רמת הגולן
2 מגנום ירדן קברנה סוביניון 2001 יקבי רמת הגולן
2 מגנום סירה 2002 ירדן יקבי רמת הגולן
2 קברנה סוביניון ירדן 2001 יקבי רמת הגולן בקבוק רגיל
4 גמלא סוביניון בלאן יקבי רמת הגולן
4 גולן מוסקטו 2008 יקבי רמת הגולן
ומי שתה כל כך הרבה? תאמינו או לא, רק 15 איש.

ולמי מכם ששואלים מה זה בעצם מגנום, ובכן: קודם כול מדובר בבקבוק יין המכיל 1.5 ליטר של יין, ומעליו יבואו האחים הגדולים שלו: "דאבל מגנום" – פעמיים תכולה מקודמו, דהיינו 3 ליטר; "רחבעם"  – 4.5 ליטר; "מתושלח" – 6 ליטר; "בלשצר" – 12 ליטר; "נבוכדנצר" – 15 ליטר; ויש המספרים שקיים גם בקבוק "מפלצתי" בשם המחייב "מלכיצדק" ובו לא פחות מ- 30 ליטר.

היינות הנתונים בתוך הבקבוקים הללו עוברים תהליך אבולוציוני שונה מאשר בבקבוק היין הרגיל. מרגש לפתוח בקבוק שכז, ותסכימו עימי כי זה כבר חלק מהחוויה.
יינות בעלי יכולת התיישנות גבוהה מלכתחילה, קל וחומר יינות האיכות של יקבי רמת הגולן, יעשו זאת אפילו טוב יותר בבקבוקי המגנום.
המגנום גם שומר על היין, ומשפר את התחושה הארומטית בזכות שטח הפנים היותר קטן לחמצן, יחס האוויר בין היין לפקק קטן יותר, כך שהיין פחות מתחמצן ונשמר יותר. מדובר בתמורה למחיר שבדרך כלל תהיה יותר מאשר משתלמת.

פיש מסעדת גריל דגים ופירות ים
טיילת חוף הים ראשון לציון
טל. 03-9414151

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר