פסטיבל מרגישים בבית יתקיים בשדרות בחול המועד סוכות

חוויה של אוכל מקורי, מוסיקה ופעילויות לכל המשפחה בכיכר השוק: מתחם מאכלים אותנטיים של בשלניות שדרות מעדות קווקז, אתיופיה, קוצ'ין, והעדה הקראית הקדומה. בגן החמישה: הופעות של שרית חדד, קובי אפללו וכוכבי כוכב נולד 6. באזור התעשייה: מתחם חוויתי עם סיורים וסדנאות בקווי היצור של ביסלי ושקדי מרק

פסטיבל "מרגישים בבית" שיתקיים בשדרות בחול המועד סוכות, מזמין את כולנו להגיע לשדרות להזדהות ולתמוך בתושבי קו החזית, וליהנות מחוויה מיוחדת במינה של אוכל ביתי אותנטי, מוסיקה ופעילויות לכל המשפחה בתאריכים  15-17/10.

הפסטיבל הינו יוזמה של חברת אסם בשיתוף עיריית שדרות לרגל 60 שנה למדינה, כאות הוקרה ותמיכה בתושבי העיר.

בלב הארוע יוקם מתחם אוכל עם מאכלי עדות מקוריים ואותנטיים מעשה ידיהם של כישרונות ייחודיים בקהילת שדרות, ביניהם: מזל, המתמחה ברזי הבישול הקווקזי, רחל פרג', המתמחה בבישול בנוסח העדה הקראית הקדומה, ופלג דגן, הגבן היחיד בישראל אשר מייצר גבינות בוטיק מחלב בקר.

פסטיבל "מרגישים בבית" יתקיים בשלושה מתחמים בשדרות:
מתחם השוק העירוני 
ליבת הפסטיבל, בו יציגו בשלנים מנות מקוריות ומסורתיות שעברו מדור לדור – מהמטבח הקווקזי, מנפלאות המטבח הקוצ'יני , מהמטבח הכורדי ומאכלי העדה הקראית הקדומה. השוק של שדרות יישנה את פניו מן הקצה אל הקצה, ויהפוך להיות מתחם קולינרי רב-גוני שכולו ניחוחות של טעם ביתי.


בין השאר יציגו את תבשיליהם שני קואופרטיבים של בישול ביתי: האחד מנתיבות ובו נשים חרדיות אשר הפכו את כשרונן לעסק מכניס והשני קואופרטיב אופקים ובו נשים אתיופיות אשר בישולן הביתי הפך להצלחה כלכלית אף הוא.

עוד יציגו במתחם השוק חקלאים מיישובי עוטף עזה, שיציגו מוצרי בוטיק דוגמת מוצרי חלב ממחלבות מקומיות, מוצרי דבש, רימונים, מוצרי שום ועוד.
מתחם השוק יהיה פתוח בימים רביעי וחמישי 15,16/10 בין השעות 13:00 – 21:00 וביום שישי 17/10 בין השעות 9:00 -13:00.

מתחם מפעל אסם 
לראשונה מאז 1981 פותחת אסם לקהל הרחב את קווי הייצור של המפעל בשדרות, בו ניתן יהיה לראות איך מכינים ביסלי ושקדי מרק. במפעל יערכו סיורים חווייתיים בליווי מדריך והסברים לכל המשפחה. בתום הסיור יוזמנו המבקרים לקחת חלק בציור ענק, שיהווה יצירה משותפת של מבקרי הפסטיבל ויוענק כמתנה לתושבי שדרות עם סיומו.

עוד במתחם המפעל – סדנאות שונות לכל המשפחה:
• סדנת סינרים – סדנת יצירה להכנת סינר אישי עם ציורים, בהדרכת מדריכים מקצועיים.
• הכנת דיסק ג'ינגלים אישי – כל מבקר יוכל להקליט את הביצועים שלו ללהיטי הג'ינגלים של אסם – "אין אין כמו במבה" "תעמיס לי ביסלי", ולקבל במתנה דיסק עם ההקלטה.
• סדנת מיחזור – למה לזרוק אם אפשר למחזר? בסדנה זו לומדים המשתתפים מה אפשר לעשות עם קופסאות, עטיפות ואריזות מוצרי אסם. למשל להפוך אותם למוצרים שימושיים כמו קלמר, מסגרת לתמונה, מגנטים למקררים, מכונית משחק ועוד.
המפעל יפתח לסיורים בימים ד' ו-ה 15-16/10 בין השעות 10:00-17:00. ביום שישי המפעל סגור.

מתחם המוסיקה 
בגן החמישה במרכז שדרות יפעל מתחם ההופעות, ובו ייערכו מדי ערב הופעות של אמנים מובילים, ביניהם שרית חדד, קובי אפללו, כוכבי כוכב נולד 6: ישראל בראון, ליבי בירן, כרמל אקמן ומעיין חג'בי וגם כוכבי הילדים טוביה צפיר ודנה פרידר.
ההופעות יתקיימו ביום רביעי 15/10 בין השעות 17:00 – 22:00 , ויום חמישי  16/10 בין השעות 17:00 – 23:00.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר