פסטיבל סקוטלנד במלון הסקוטי בטבריה בחודש מאי

חגיגת טעמים וניחוחות מסקוטלנד: שף מסקוטלנד יביא ‏‏ניחוחות וטעימות מסורתיים, סדנאות וויסקי סקוטי ודרמבוי, בישול סקוטי ועוד. בין המנות שיוגשו בארוחה: דגים ממולחים, תבשילי כבש, מרק בשר, תבשילי ירקות וגריסי פנינה, מאכלי שרימפס וסלמון, מאכלי גבינות שונות, עוגות שיבולת שועל

במשך חמישה ימים (15-19 במאי 2007) יערוך המלון הסקוטי בטבריה חגיגה של טעמים, סדנאות בישול טעימות וויסקי ריקודים ומוסיקה כחלק מפסטיבל סקוטלנד: ארוחות מסורתיות בניחוח סקוטי בניצוחם של שף סקוטי שיגיע במיוחד לפסטיבל, וענת אטלונגי שפית המלון:
ארוחת ערב על טהרת המאכלים הסקוטיים המסורתיים העוברים מדור לדור, המורכבים מתפריטים הלקוחים מתוך הגידולים ומשק החי הקיימים בסקוטלנד בעיקר באזורים הכפריים, כמו: שיבולת שועל, שעורה, ירקות שורש ומשק חי של בקר, עיזים, כבשים ודגים.
בין המנות שיוגשו בארוחה: דגים ממולחים, תבשילי כבש, מרק בשר, תבשילי ירקות וגריסי פנינה, מאכלי שרימפס וסלמון, מאכלי גבינות שונות, עוגות שיבולת שועל, ועוד.
מנות הארוחה ילוו בוויסקי סקוטי שיותאם למנות.

רגע של וויסקי:וויסקי מופק על ידי זיקוק סוגים שונים של דגנים שעברו תהליך הלתתה. הוויסקי מיושן בחביות עץ אלון לפרק זמן משתנה. האלכוהול ברוב מותגי הוויסקי עומד על % 40. זיקוק הוויסקי החל כבר במאה ה-11, מקור שמו מהשפות הקלטיות. במקור נקרא המשקה "וויסקי באה" ( uisge baugh באיות סקוטי) שמשמעותו "מי החיים". מעל סקוטלנד מתאדים מעל מיליון ליטרים של וויסקי. אגדה סקוטית מספרת כי היכן שמתאדים אדי הוויסקי יש גן-עדן ושם המלאכים אוספים את האדים, הופכים אותם בחזרה לוויסקי ושותים. נהוג לכנות את האדים ש'אובדים' בתור
Angel's Share.

במהלך הפסטיבל תתקיים סדנת טעימות של משקה הדרמבוי עם טל גל כהן בבר הסקוטי במלון.
משקה הדרמבוי (Drambuie), מיוצר באי סקאיי בסקוטלנד, עשוי דבש, וויסקי סקוטי ותערובת תבלינים. פרוש המילה "דרמבוי" בגאלית עתיקה הינו "המשקה המספק" והוא מכיל 40% אלכוהול. המשקה הומצא על ידי הנסיך צ'ארלס אדוארד סטיוארט, המכונה "בוני פרינס צ'ארלי", בעת שלחם בקרב קלודן כנגד האנגלים בשנת 1745. הנסיך וצבאו הובסו בקרב, אך המתכון לליקר נותר.

עוד בפסטיבל סקוטלנד:
סיפורי מיתולוגיה סקוטיים עם העיתונאי יהודה ליטני, סדנאות מחול סקוטי עם הכומרית ג'ן זלינסקי, על הקולנוע הסקוטי עם פרופ' מולי פלג ומבקר הקולנוע יהודה סתיו, מופעי מוסיקה סקוטית עם להקת כחול, בוראן וקנקן תירוש.
כמו כן ערב מיוחד שכולו סקוטלנד עם השף צחי בוקששתר ואיל פלד. סדנאות טעימת וויסקי בהנחיית שגריר גו'ני ווקר בישראל, טל חוטינר, וסדנאת בישול עם השף צחי בוקשתתר.

לאורחי המלון: הארוחות, הסדנאות והמופעים ללא תשלום נוסף.
מחיר לארוחות סקוטיות מסורתיות באמצע השבוע: 150 ₪ לאדם.
מחיר לארוחת הערב ביום שישי: 175 ₪ לאדם.
מחיר קונצרט/הרצאה/מופע: 35 ₪ לאדם
ביום שישי ניתן לשלב קונצרט וארוחת בראנ'ץ המוגשת בגינת המלון במחיר 125 ₪ לאדם.

המלון הסקוטי טבריה
טל. 04-6710710
www.scotshotels.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר