פסטיבל פריחת הדובדבן בארה"ב וביפן

אלדין טרוול מציעה לחגוג את פסטיבל פריחת הדובדבן בארה"ב וביפן, ומציעה בתי מלון במקומות השונים על מנת לחזות בפריחה המרהיבה ולהשתתף באירועי הפסטיבל המיוחדים

אלדין טרוול מציעה לחגוג את פסטיבל פריחת הדובדבן בארה"ב וביפן, ומציעה בתי מלון במקומות השונים על מנת לחזות בפריחה המרהיבה ולהשתתף באירועי הפסטיבל המיוחדים.

חגיגות פריחת הדובדבן הן מנהג יפני מהמאה השביעית. אנשי האצולה היפנית נהגו מדי שנה לקבל השראה מהפריחה היפה ולכתוב אודות היופי. ב-1912 העניקה יפן לארה"ב כ-3,000 עצי דובדבן במתנה. העצים מסמלים את בוא האביב לשתי המדינות וכן את ברית השלום והידידות שנחתמה ביניהן ב-1854. אהבת היפנים לעצי הדובדבן לא נובעת בשל פירותיהם המתוקים, אלא בשל פריחתם היפיפייה. בפריחה ניתן לחזות כחלק מהפסטיבלים המתקיימים בתקופה זו של השנה ביפן ובארה"ב.

הנאמי – פסטיבל פריחת הדובדבן (אפריל 2008)
Hanami Cherry Blossom Festival

בשנה ממוצעת מתחילה הפריחה באי אוקינאווה הטרופי כבר במחצית חודש ינואר, ואילו באי הדרומי קיושו היא מבצבצת לקראת סוף חודש מרץ, מגיעה גם לטוקיו בראשית אפריל, ובאמצע חודש מאי מתחילה פריחת הדובדבן גם באי הצפוני הוקאידו.
מראשית האביב "פריחת הדובדבן" היא נושא חשוב בתקשורת היפנית ובשיחות היום. הפריחה מגיעה לשיאה כשבוע לאחר לבלוב הניצנים ונמשכת כשבוע אחד, אז נושרים עלי הכותרת ומכסים את הקרקע במצע עלים מרהיב. במשך ימי פריחת הדובדבן יוצאים היפנים בהמוניהם לגנים לצפות ביופי ה"סאקורה" (פריחת הדובדבן ביפנית), הארץ כולה שרויה באווירה חגיגית ועליזה.

מנהג הנקרא "האנאמי" (Hanami), שפירושו "לראות את הפריחה", הוא שם הפסטיבל המקורי שהפך לאחד מסמליה של יפן. החגיגות מגיעות לשיאן ביום ראשון שהוא הקרוב ביותר ליום העשירי לפריחה. בפסטיבל פריחת הדובדבן באים היפנים בהמוניהם לאתרי הפריחה: גנים, מקדשים, טירות ובתי קברות בהם נטעו עצי דובדבן, פורשים יריעות ושמיכות תחת העצים המרהיבים, חוגגים, אוכלים, שותים סאקי ורוקדים. תחושת החגיגה מתקיימת גם בחנויות המעוטרות במיוחד לרגל האירוע ובמופעים עממיים והופעות תיאטרליות של ריקוד ומשחק.

המבקרים בסאפורו (Sapporo), עיר הבירה של האי הצפוני הואקידו ביפן, בתקופה זו יוכלו לצפות בריקוד הדובדבנים המסורתי בביצוע הגיישות המפורסמות, אלפי מנורות ונרות מוחזקים על ידי הקהל והלמות התופים הופכים את האווירה לקסומה ומסתורית. אנשים רבים לבושים במגוון תחפושות, רובן של לוחמים או בעלי חיים, כאשר הבדים והצבעים מרשימים ביותר. בכל רחבי יפן חוגגים את העונה הנעימה הזו גם בירידים, מופעים שונים ועוד. בעבר נהג המעמד האריסטוקרטי של יפן לבלות את עונת פריחת הדובדבן במסיבות מפוארות. כיום, פריחת הדובדבן מסמלת את מחזוריות החיים ואת ההתחדשות שבטבע שמגיעה עם תום החורף.

אלדין טרוול מציעה לינה במלונות באזורי הפריחה בהם מתקיימות חגיגות הפסטיבל. למשל: חופשה בסאפורו בה נפתחות החגיגות בסוף חודש אפריל במלון Sincerit הנמצא במרכז סאפורו החוגגת את הפסטיבל. המחיר: החל מ-312 ₪ ללילה לחדר זוגי.

ניו יורק, ארה"ב (3-4 במאי 2008)
Sakura Matsuri

בגנים הבוטניים של ברוקלין פריחת הדובדבן היא מחזה מרהיב שאין להחמיצו. כמאתיים עצי דובדבן מזנים שונים פורחים כמעט בו זמנית. הקהילה היפנית של העיר חוגגת את האירוע עם מחולות מסורתיים, נגינת חליל, טקסי תה מסורתיים והרצאות על התרבות היפנית.
במסגרת הפסטיבל תוכלו לשהות בניו-יורק ולהרגיש בצד השני של העולם – ביפן. במשך סוף השבוע של הפסטיבל אתם מוזמנים לחוות את מה שרבים מגדירים כמראה היפה ביותר בעולם, פריחת הדובדבן. מעבר לפריחה עצמה, תוכלו להשתתף בטקס הנפלא שמקיימת הקהילה היפנית של ניו-יורק שכולל ריקודים מסורתיים, מוסיקה, ואפילו טקסי תה. החגיגות מתקיימות בגנים הבוטנים של ברוקלין, בהם יותר מ-200 עצי דובדבן, מ-42 סוגים. בתאריכים: 3-4.5.2008.
אלדין טרוול מציעה לינה במלונות בניו יורק במהלך ימים אלו. למשל: חופשה במלון Wolcott בניו יורק: החל מ-724 ₪ ללילה לחדר זוגי, כולל ארוחת בוקר קונטיננטלית.


אלדין טרוול היא חברת שירותי תיירות המתמחה בשיווק ישיר של חדרים בבתי מלון, דירות ובתי נופש וסיורים באתרים ברחבי העולם. www.aladdintravel.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר