פסטיבל שף תאכל כשר חוזר בנובמבר

איננו יודעים אם בכל אחת מהמסעדות אפשר ליהנות מארוחה טובה אחת, אבל מהקומבינציה שלהן בוודאי כן. אם אלה המנות שמגישים, אז יש פוטנציאל

פסטיבל "שף תאכל כשר" יתקיים זאת הפעם הרביעית, ובמסגרת הפסטיבל שיתקיים בין התאריכים 9-20 בנובמבר 2008, י"א-כ"ב חשוון תשס"ט, יציעו 40 מסעדות כשרות ברחבי הארץ תפריט מיוחד הכולל מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח במחיר של 84 ₪.
הפסטיבל משתף השנה פעולה עם ארגון הגג הארצי "משולחן לשולחן" המציל עודפי מזון ממסעדות, אולמות אירועים ועוד.

השפים של מסעדות כשרות מהטובות ברחבי הארץ , יציעו תפריט עם מנות בהן בחרו ולהן ניחוח וטעם של חורף.
אין ספק שנעשה כאן מאמץ שיווקי של המסעדות, השפים ומארגני הפסטיבל – טל נחמיה וערן זלינגר, בעלי חברת "פה אחד" המפיקה אירועים קולינריים. 
כל ארוחה תכלול מנה ראשונה, עיקרית וקינוח ב 84 ₪, אנחנו זוכרים את הפסטיבלים ב- 79 ש"ח, ונראה כי עליית המחירים זחלה גם לכאן. בכל זאת מדובר בהזדמנות לצאת לארוחה עם בני המשפחה או חברים.

במסגרת שיתוף הפעולה של פסטיבל "שף תאכל כשר" עם עמותת "משולחן לשולחן" המתקיים השנה, תונח על כל שולחן של אורחי הפסטיבל מעטפה, בה יוכלו הסועדים להשאיר סכום כסף כראות עינם, לצד תרומת המסעדות המשתתפות. הכסף שייאסף יוקדש לפרויקט שיעזור בהספקת כריכים לכ- 5,000 תלמידי בתי ספר נזקקים.

לקראת הפסטיבל טעמנו חלק ממנות המסעדות המשתתפות:
שף גבי אוחנה מביסטרו 56 הכין אנטיפסטי עם לחם ומטבלים.
האנטיפסטי כלל חצילים, בטטות ואספרגוס, עם רוטב טעים בצד – בהחלט מנת פתיחה טעימה.
הלחם היה ג'בטת הבית, והמטבלים היו גווקאמולי מעולה, וטחינה וחצילים חביבים. 
שף ריצ'י לו-ג'ין ממסעדת אוסקה הכין קומבינציית ספיישלים סושי, שהייתה טעימה..
ממטבחו של שף גיא פרץ  ממסעדת אורו  הגיעו שיפודים קטנים של דג מוסר ים ממש טוב וטעים; על תבשיל פול ירוק ולימונים כבושים בניחוח כוסברה – מיוחד וטעים מאוד.
עוד בדגים: שף תום קבלו  ממסעדת דקה הכין חריימה –מוסר ים, פלפל אדום, גזר, תפוח אדמה, כוסברה, שום, לימון כבוש, שמן זית – טעים, אבל השיפודים של גיא פרץ מנצחים.
שף גבי אוחנה מביסטרו 56  חזר עם אסאדו בקר בבישול ארוך, עם רוטב המכיל קולה, דבש, וורצ'סטר ועוד – טיפה מתוק, אבל מנה מצטיינת עם רוטב מצומצם ובשר שיוצא עסיסי ורך. הכנו מנה זאת בבית תוך הפחתת כמות הדבש, ועדיין המתיקות בה רבה, כך שניתן להפחית עוד דבש וסוכר. 
שף קובי דלל ממסעדת טוקופיה הגיש קומבינציית קינוחים: סופלה אננס – חצי אננס קטן המשמש כתבנית ובתוכו סופלה שוקולד – ואז לתנור. הטראפלים טובים. מעין אגרולים במילוי בננה ורוטב בננה – מעולה. עוגת אגוזים עם ציפוי שוקולד – פחות נהנינו. היה גם סורבה חביב. המועדפים שלנו היו האגרול (הוא) והטראפל (היא).
איננו יודעים אם בכל אחת מהמסעדות אפשר ליהנות מארוחה טובה אחת, אבל מהקומבינציה שלהן בוודאי כן. אם אלה המנות שמגישים, אז יש פוטנציאל. 

המסעדות המשתתפות בפסטיבל "שף תאכל כשר 4":
ירושלים:
יטבתה בעיר (למהדרין)
תל-אביב: Deca , אל גאוצ'ו, אלתר נתיב (למהדרין), בני הדייג (למהדרין), גשן, דרבי בר דגים, יטבתה בעיר, לאנטריקוט מבית אלהמברה, מקום מהסרטים, פאפאגאיו אקספרס, פאסיפיק, צ'יינה לי (למהדרין) וקפה יפו.
פתח תקווה: אל גאוצ'ו (בד"צ בית יוסף- גלאט כשר), אלפרדו, טריאקי, מולדן (למהדרין), סלסה (בד"צ בית יוסף), קופי אין (בד"צ בית יוסף) ראשון לציון: אורו, אל גאוצ'ו רמת גן: קורסין (למהדרין)
הרצליה פיתוח: ביסטרו 56, מפגש הסטייק, קולומבוס. נתניה: אל גאוצ'ו, יטבתה בעיר (למהדרין)
רעננה: אוסקה, לה טוסקנה
אשדוד: ללה, מומה, סינטה, קמפיו
אשקלון: גספאצ'ו
נס ציונה: טוקופיה
רחובות: ANGUS , פפרדלה
מושב גאליה: אורו
מזכרת בתיה: שיראין 

אתר הפסטיבל באתר www.rol.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר