פסטיבל "תבלין" – חגיגת חושים, צבעים, ריחות וטעמים בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה

מה מותר המנטה על הנענע? איזה צמח ימתיק לנו את החיים ואיזה יילחם במיגרנה? מה עושה הכורכום על מדף תכשירי הקוסמטיקה? ובכלל, מה זו סליקורניה ואיך היא משדרגת את הסלט? עולמם המופלא של התבלינים ייחשף בפסטיבל "תבלין"

לרגל עונת האביב והפריחה, שעתם היפה של צמחי התבלין, עורך קניון שבעת הכוכבים בהרצליה פסטיבל מיוחד החוגג את נפלאות התבלין וצמחי התבלין.
פסטיבל "תבלין", שיתקיים במהלך חול המועד פסח (14.4 עד 20.4), יארח נבחרת של מגדלי צמחי תבלין מכל רחבי הארץ שישמחו לחלק את הידע העצום שלהם עם קהל המבקרים. לצידם יתארחו נציגים של מסעדות אתניות אותנטיות, שמתבססות על מזווה תבלינים עשיר, וכן מומחים לטיפולי בריאות וטיפוח באמצעות מרקחות מתובלנות.

בפסטיבל "תבלין" תוכלו להריח, לטעום ולהתרגש ממגוון צמחי התבלין הגדלים במקומות שונים בארץ, לשמוע הסברים מאלפים ממיטב המגדלים, לנשנש מהמטעמים של המסעדות הייחודיות ולגלות את סודות הטעם של המטבח הערבי, הפרסי וההודי. עוד תוכלו ללמוד להכין לבד בבית נרות ארומטיים וסבונים על בסיס תבלינים, להיחשף לסגולות היופי והבריאות של התבלינים ושימושיהם המגוונים, ואפילו לזכות בייעוץ אישי ממומחים בתחום. המארחים ומחפשי המתנות ישמחו לגלות את כלי התבלין הייחודיים של "דומו" – לאחסון, לטחינה ולהגשה.

ובעוד ההורים מנשנשים ומרחרחים, יוכל הדור הצעיר לבלות בסדנאות יצירה מגוונות. פסטיבל "תבלין" מציע לילדים מבחר סדנאות יצירה של טעם וריח, בניצוחה של תמי סול. כאן יוכלו הקטנטנים ליצור במו ידיהם מחרוזות נוי ממגוון צמחי תבלין, בקבוקים דקורטיביים על בסיס אבקות וגרגרי תבלין וגם שמני זית מתובלנים. את התוצרת הם יוכלו לקחת עימם, לתפארת הסלון או המטבח בבית.
כל הפעילויות ללא תשלום.

בין המשתתפים בפסטיבל:
אל רידא – מסעדה ערבית משובחת בנצרת שבתפריטה המגוון ניתן למצוא מטעמים מיוחדים כמו תבשיל צוואר כבש רך על מצע פפריקה ולבבות ארטישוק טרי, סלט של עלי רוקט משולב בתפוזים ופיסטוק, וגם מח'מר עוף, בצל וסומאק.
הבית – רק מעטים מכירים את המסעדה הסודית שפתחו סאפיה ומוחמד אבו אל-היג'א בביתם בכפר עין חוד, שמציעה מגוון מטעמים מסורתיים המשלבים את נפלאות התבלון הערבי, המשדך קינמון לעלי גפן וכרוב, בהרט לאורז, הל למרק עדשים וזעתר לפיתה חמה.
שחרזאדה – מסעדה משפחתית ברחובות המציעה אוכל פרסי אותנטי שנשען על מסורת קולינרית עשירה ומתבסס על תבלינים ספיציפיים, כמו רשאד, לימון פרסי וזעפרן.
שלי יהודאין – ארומתרפיסטית המתמחה בייצור נרות וסבונים בשילוב תבלינים. במסגרת הפסטיבל תערוך שלי הדגמות של ייצור נרות ארומטיים על בסיס תבלין.
עידו מגל – יצרן תכשירי בריאות וטיפוח על בסיס תבלינים וצמחי תבלין, בעל ידע נרחב ברפואת צמחים. במסגרת הפסטיבל יעניק מגל ייעוץ אישי לטיפול במגוון בעיות עור ובריאות באמצעות תכשירים טבעיים שניתן להכין לבד בבית.
חוות התבלינים בגבעת חן – משתלה ייחודית של דור שלישי למגדלי צמחים ופרחים, המתמחה בגידול צמחי מרפא ותבלין. בגני התבלינים, המשתרעים על אלפי מ"ר, גדלים כמאה סוגי צמחי תבלין טריים למאכל, למרפא ולחליטות, בשיטות גידול אורגניות וללא רעלים.
תחנת הנסיונות ברמת הנגב – התחנה תציג שני צמחי תבלינים חדשים שפיתחה לשיווק מסחרי, שהשוק המקומי כלל לא מכיר אותם: הסליקורניה – תבלין הידוע גם בשם אספרגוס ימי, שמושקה במים מלוחים מאוד במערכות השקיה סגורות ויכול להיות תחליף למלח בסלט; המלוח – צמח תבלין מלוח עתיר סגולות בריאותיות, בעיקר נגד סכרת ולחץ דם גבוה.
מגדלי התבלינים של בקעת הירדן – בקעת הירדן, מתברר, הפכה לכר פורה לגידול צמחי תבלין. בפסטיבל ישתתפו כמה מהמגדלים הבולטים, שיציגו בין השאר תבלינים אורגניים, תבלינים מיובשים לחליטות, עציצי תבלינים וגם את הסטיכיה – צמח ממתיק המהווה תחליף לסוכר.







כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר