פסיפס טעמים בגליל המערבי – ספר מתכונים

ספר לא שגרתי מתכונים מיוחדים ממגוון רחב (מסעדות וצימרים). הספר מביא מגוון גדול של מתכונים מעדות שונות ומתרבויות שונות, הוא כולל מבחר מתכונים של מסעדות נבחרות בגליל המערבי, החל ממסעדות הדגים המפורסמות, וכלה במנות גורמה ממאכלים אירופאים

פסיפס טעמים בגליל המערבי – ספר מתכונים
ספר לא שגרתי מתכונים מיוחדים ממגוון רחב (מסעדות וצימרים)
עורך ראשי: הנרי ביטון
עריכה משנית והפקה: סיגל בן עוז, רחלי חזות, קרן גלדקוב
עריכה מקצועית, צילום וכתיבה: גיל יעקובי
עריכה לשונית והגהות: אורית זגה
עיצוב גרפי: ארט מדיה

הופק על ידי מ.ט.י גליל מערבי, בסיוע הרשות לעסקים קטנים ובינוניים במסגרת תכנית קו עימות 2005, ובחסות הרשות לפיתוח הגליל
מחיר הספר: 50 ש"ח
להזמנות: מ.ט.י גליל מערבי
טל. 04-9814027, פקס -04-9818420
www.matigalil.org.il


הספר מביא מגוון גדול של מתכונים מעדות שונות ומתרבויות שונות, הוא כולל מבחר מתכונים של מסעדות נבחרות בגליל המערבי, החל ממסעדות הדגים המפורסמות, וכלה במנות גורמה ממאכלים אירופאים. מנגד הספר כולל מתכונים עממיים אותנטיים שהיו חבויים ונחשפו ונכתבו לראשונה בספר. כמובן שמוקדי אירוח כפרי משפחתי מציגים גם הם מבחר ממתכוניהם.

חלקו של המגזר הערבי/דרוזי לא נגרע בספר, החל ממבחר המסעדות המזרחיות בעכו וכלה במתכונים ביתיים מפקיעין ומבית ג'אן.
עורכי הספר ליקטו את המתכונים מתוך פונים רבים אשר פנו לפרסם את מתכוניהם, נעשה מיון על ידי יועץ קולינרי אשר בחן את המתכונים, השתתף בהכנת המנה המנה, שכתב וערך את המתכונים.
בכל מתכון נכללו גם הסיפור האישי של בעל המתכון, תמונות ופרטים ליצירת קשר.

הספר נערך על פי תת אזורים גיאוגרפיים בגליל המערבי, כגון ציר החוף מעכו לראש הנקרה, כביש הצפון, אזור מעלות – מעלה יוסף, ועוד. זאת על מנת להקל על המטיילים הרעבים למצוא מקום טוב לאכול במרחק קצר של נסיעה .

וכה כותבת המערכת על ספר זה:
לאלה מאיתנו החיים בגליל המערבי, הפסיפס המגוון של התרבויות, הנופים, הצבעים, הריחות והטעמים נראה טבעי ומהווה חלק מחיי היום יום.
תושבי הגליל המערבי מהווים פסיפס מגוון הכולל, יהודים – מעדות שונות, ערבים – מוסלמים ונוצרים, דרוזים, עירוניים, תושבי קיבוצים, מושבים, מצפים קהילתיים ועוד. המגוון והשפע הזה מוצא את ביטויו גם בתחום המזון, כחלק מהתרבויות המתקיימות יחדיו בהרמוניה ובערבוביה מופלאה.
בעשור האחרון התפתח ענף התיירות הכפרית באזור, שהפך למוביל ולמושך ביותר בארץ. התיירות הכפרית באזור הנביטה והצמיחה יוזמות קולינריות רבות. הידע ושפע המאכלים שהיו חבויים וידועים למשפחות ולקרובים, החלו להיות מוצעים למטיילים באזור, הנהנים מכך בהנאה מרובה.
בספר זה נעשה מאמץ להציג את המגוון הרחב הקיים באזור ומכל צבעי הקשת.
יש כאן מתכונים רבים אשר אכן היו חבויים ומעולם לא הועלו בכתב. אלה נכתבו לראשונה בספר זה.
המסקנה הברורה והחד משמעית הנה: יש אוכל טוב ומעניין בגליל המערבי. אנו מקווים שרבים ככל האפשר ינצלו את המגוון להנאתם הקולינרית.
בתהליך הכנת הספר נעשה מאמץ רב ומוקפד להביא מתכונים שנבחנו ונבדקו באופן מקצועי ביותר. זה כלל ביקורים אצל בעלי המתכונים, השתתפות בהכנת המטעמים ועריכה מקצועית של המתכונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר