פעם רביעית: אל בולי המסעדה הטובה ביותר בעולם

מי שבחרו את המסעדות הזוכות בתחרות סן פלגרינו והרסטורנט מגזין, היו יותר מ- 800 שפים, מבקרי מסעדות ומובילי דעה בענף.

מסעדת אל בולי הספרדית של השף פראן אדריאה – הכוהן הגדול של המטבח המולקולרי – הוכתרה זו שנה רביעית ברציפות כמסעדה הטובה ביותר בעולם.

ההפתעה בטקס החגיגי שהתקיים בלונדון ע"י סן פלגרינו, שהתחרות נקראת על שמה, הייתה שאדריאה הקדיש את הפרס בו זכה כמסעדה המובילה ברשימת 50 המסעדות הטובות בעולם, להסטון בלומנטל הבריטי, שהשנה האחרונה ממש לא הייתה השנה שלו לאחר שנאלץ מוקדם יותר השנה לסגור זמנית את מסעדת Fat Duck המצטיינת בעקבות הרעלת קיבה המונית מסתורית. בלומנטל ומסעדתו הגיעו למקום השני בתחרות.

מי שבחרו את המסעדות הזוכות בתחרות סן פלגרינו והרסטורנט מגזין, היו יותר מ- 800 שפים, מבקרי מסעדות ומובילי דעה בענף.

פראן אדריאה (בתמונה) אמר בדברי התודה שלו כי ערב זה חשוב מאוד לספרד, מאחר שמסעדות ספרדיות תפסו השנה שלושה מחמישה המקומות הראשונים בדרוג.
במקום השלישי נבחרה מסעדת Noma מדנמרק, ואחריה Mugariz el Cellar מספרד, Per Se מארה"ב, Bras הצרפתית, Arzak מספרד, Pierre Gagnaire מצרפת, ו- Alinea מארה"ב.

בלומנטל (בתמונה) התרגש מהמחווה של פראן אדריאה, הודה לו, כינה אותו "מורי ורבי", והוסיף: "אם הייתם אומרים לי לפני 10 או 15 שנים שאהיה בין 200 המסעדות הטובות בעולם, הייתי מאושר".

מי שנפלט מצמרת המסעדות המובילות בדרוג השנה, הוא השף-כוככב טלוויזיה-כדורגלן גורדון ראמזי הבריטי, שלא נכנס אפילו לרשימת ה- Top 100 של המסעדות, לאחר שבשנה שעברה הייתה מסעדת הדגל שלו הנושאת את שמו במקום 13.

לרשימת המסעדות הטובות בעולם הצליחו להיכנס שתי מסעדות מסידני אוסטרליה: Tetsuya במקום 13, ו- Quay של השף פיטר גילמור במקום 46.
גם לדרום אפריקה שתי נציגות ב- 50 הגדולות: מקום 37 – Le Quartier Francais, ומקום 38 – La Colombe.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר