פרויקה בחיפה – טיול של טעם, ריח וצליל

מסעדה שנולדה ממסעות בעולם. כל המנות מוגשות בצורתן המקורית ובכלים אותנטיים של המקומיים. המנות בתפריט מתחלפות מעת לעת על מנת לאפשר ייצוג הולם לכל מדינה

מסעדת פרויקה, מספרת דרך האוכל על מסעותיהם המרתקים של יפעת ורועי באירופה, אסיה, המזרח הרחוק ודרום אמריקה.

מדובר במסעדה קטנה השוכנת בלב חיפה ומגישה מנות מיוחדות מסביב לגלובוס. הרעיון נולד בעת הטיול האחרון של השניים שהספיקו לבקר בכל קצוות תבל ולאסוף צילומים מכל מדינה בה ביקרו, אז החליטו שהדרך הטובה ביותר לחוות מקצת מהמקומות בהם טיילו היא דרך הבטן.

בין המטבחים שנכנסו לתפריט ניתן למצוא את מונגוליה המיוצגת ע"י גולש מונגולי, יוון מוצגת ע"י הסופלאקי, אינדונזיה מיוצגת ע"י סלט עוף, הודו מיוצגת ע"י טאלי, ומקסיקו שמיוצגת ע"י טאקוס. בפרויקה לא מערבים אוכל עם פוליטיקה, וגם לאירן יש מנה ייצוגית – הגיימה.
כל המנות מוגשות בצורתן המקורית ובכלים אותנטיים של המקומיים. המנות בתפריט מתחלפות מעת לעת על מנת לאפשר ייצוג הולם לכל מדינה.

מסעותיהם של יפעת ורועי בעולם מתבטאים גם בעיצוב המיוחד של המסעדה, הקירות צבועים בטיח פיגמנטי בצבעי חום וכתום המזכירים בית בוץ אפריקאי, השולחנות והבר עשויים עץ אקליפטוס בצורתו הטבעית ללא עיבוד, האהילים עשויים משי ועליהם מודפס קולאז' תמונות שצולמו במהלך הטיולים ומעבירים את התחושה הקוסמופוליטית.

גם הריון של יפעת לא עצר בעדם מלטייל, ובין התמונות ניתן למצוא תמונה של יפעת ממקסיקו עם בטנה ההריונית. ברקע מושמעים צלילים מכל העולם, המשלימים חוויה קולינרית חובקת עולם.

את הפרויקה אימצו תיירים מכל העולם הפוקדים את גני הבהאיים הנמצאים בסמוך למסעדה. לא סתם המקום שוקק תיירים, כל אחד מהם מוצא בו את המנה שמחזירה אותו הביתה.

בין מנות הדגל ניתן למצוא מנת פתיחה פולנית – כבד קצוץ המוכן במקום על הסכין ,ומוגש לצד חלה לבנה, מלפפון בחומץ, עגבנייה וריבת בצל.
טנדורי צ'יקן, מנה שמקורה בהודו – חזה עוף מתובל בטיקה, קארי ומסאלה, לצד אורז בסמטי מתובל, ירקות טריים ורוטב יוגורט מתובל. המנה מוגשת בצלחת טאלי מקורית שיובאה מהודו.
גיימה אירנית – תבשיל בשר בקר טחון ואפונה צהובה ברוטב עגבניות על מצע אורז לבן.
קינוח צ'ורוס ארגנטינאי – מעין סופגניות ארוכות בסוכר וקינמון, לצד רוטב שוקולד וריבת חלב.
מחיר ממוצע לסועד: 40 – 60 ש"ח

פרויקה
רח' הלל 49 חיפה
טל. 04-8321333
א – ה 09:00 – 24:00, שישי 09:00 – 02:00, שבת 10:00 – 24:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר