פרו תחשוף בתערוכת ישראפוד 2016 סדרה חדשה של מוצרי מזון בריאים וטבעיים מזונות-על מהרי האנדים

פקעות מקה מפרו בתערוכת ישראפוד
בין השאר תציג פרו בתערוכה את התירס הסגול, משקה קינואה מהרי האנדים בטעמים שונים, אבקת מאקה, גרגרי אינקה, לוקומה, יקון וקקאו

הרפובליקה של פרו תציג בתערוכת "ישראפוד" 2016  שתתקיים בגני התערוכה בתל אביב בתאריכים 29 לנובמבר עד 1 לדצמבר,  סדרה חדשה של מוצרי מזון בריאים (מזונות על), במטרה להכניסם לשוק הישראלי.

מדובר במוצרים שאינם מיוצרים בתנאי מעבדה, נקיים מצבעי מאכל, חומרים משמרים, גלוטן, שומנים וסוכרים, ולפי נציגי השגרירות תורמים תרומה משמעותית למלחמה ברדיקלים החופשיים האחראים למחלות בעולם המערבי.

גרגרי אינקה מפרו בתערוכת ישראפוד
גרגרי אינקה מפרו בתערוכת ישראפוד, צילום Renzo Tasso

המוצרים שיוצגו כוללים בין השאר תירס סגול, קינואה, אבקת מאקה, גרגרי אינקה, לוקומה, יקון וקקאו.

מזונות-על (סופר פוד) נחשבים למזונות העשירים ביותר בטבע בערכים תזונתיים – חלבונים, ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, אנזימים, חומצות שומניות חיוניות וחומצות אמינו חיוניות.

המטבח הפרואני נחשב לאחד המטבחים העשירים והמורכבים בעולם, המאגד בתוכו מסורות בישול מהרבה תרבויות שיצרו פסיפס מרתק של אוכל. הוא מושפע לא רק מעושר התרבויות שנפגשו בפרו, אלא גם מהגיאוגרפיה הייחודית של הארץ, שהיא אחת המדינות בהן המגוון הרב ביותר של אזורי אקלים שונים.

תירס סגול מפרו בתערוכת ישראפוד
תירס סגול מפרו בתערוכת ישראפוד

לפי נציגי השגרירות:

התירס הסגול מעובד בפרו כבר אלפי שנים. מכיל כמות עשירה ביותר של חלבונים, ויטמינים וערכים תזונתיים גבוהים. מטהר את הגוף ומחזק את המערכת החיסונית ושומר על הגוף מפני מחלות כמו טרשת עורקים, סוכרת, לחץ דם גבוה.

מאקה הוא ירק שורש פרואני ממשפחת הצנון, המשמש זה מאות שנים למאכל ולרפואה, מאז תקופת האינקה. נחשב לנהדר לאיזון בלוטת התריס, לאיזון הורמונלי, להגברת הפריון, לאיזון המחזור, לתסמיני גיל המעבר. זהו מזון מרוכז עם כמות גבוהה של מינרלים שנספגים בגוף באופן מלא. התנאים הקשים בהם הוא גדל תורמים לחוזק ולעמידות שלו כמו גם לתכולה הגבוהה של המינרלים, החלבונים וחומצות האמינו שבו. תושבי פרו  יודעים לספר שמי שאוכל את השורש המופלא מגיע לגיל  מבוגר מאד כשהוא בריא, צלול, חיוני וערני. הוא ידוע כמשפר זיכרון וריכוז, מקדם רווחה רגשית, ומשמש כנוגד דיכאון.

לוקומה הוא פרי כתום ומתוק מהרי האנדים, ממנו מכינים גלידות וקינוחים שונים.

קקאו גם ממריץ וגם מזין, מספק אנרגיה באמצעות נוגדי החמצון החזקים שלו, וחומרים מזינים אחרים המקדמים את זרימת דם בגוף וגורמים להרגשה טובה לאורך כל היום. יוקון הוא מזון-על מסורתי מהרי האנדים, שסגולותיו הבריאותיות ידועות ומוכחות. מזון טבעי עם ערכים תזונתיים פרוביוטיים (חיידקים ידידותיים שחשובים לגופנו).

קינואה: בכנס יוצג משקה קינואה בטעמים שונים כמו מנגו, אננס, אוכמניות, תות. מקור הקינואה באזור הרי האנדים. צמח הקינואה היה קדוש לבני האינקה והם כינו אותו "אם הדגן". הקינואה עשירה בסיבים תזונתיים, זרחן, ברזל ומגנזיום. מה שמקנה לה איכות חלבון גבוהה ביותר

הנציג המסחרי של פרו בישראל, הקונסול מריו ורגס, אומר כי השתתפותה של פרו בתערוכה הבינלאומית מהווה נדבך באסטרטגיה השיווקית של המדינה; להציג  ולקדם את מוצרי המזון האיכותיים שיש לה להציע גם לשוק הישראלי, לצד פיתוח קשרים עסקיים עם יבואנים, מפיצים, רשתות סופרמרקט וגורמים נוספים בתעשיית המזון והמשקה.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר