פרזיטים – אדונים ומשרתים נוסח דרום קוריאה

זוכה דקל הזהב המצליח ביותר מאז ספרות זולה של טרנטינו

סרט הקולנוע 'פרזיטים' (הפצה בישראל: סרטי נחשון) הינו להיט ענק, שהתקבל בתשואות וזכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן האחרון (כשהוא מקדים את סרטו של טרנטינו 'היו זמנים בהוליווד'). מדובר בדרמה קומית מסעירה ורבת הפתעות ותפניות, המציגה את סיפורה של משפחת קים הקוריאנית הענייה, שכל אחד מבניה מסתנן בתורו לאחוזתה של משפחת פארק העשירה, ואז מגיע הטוויסט שמשאיר את הצופים פעורי עיניים ופיות. זו לא הגזמה; ברגע הכי מותח הסתכלתי סביבי בקהל, והמראה שנגלה לעיניי היה מרתק לא פחות מהסרט שעל המסך.

סרטו של הבמאי הקוריאני בונג ג'ון-הו זכה לקונצנזוס נדיר בין הקהל לביקורות, והפך לשיחת היום מיד עם בכורתו. אמנם לא מדובר בסרט שנושאו אוכל, אבל מוטיב האוכל ורכיבי אוכל שונים שזורים בעלילה, וחלקם אף מקדמים אותה באופן ממשי. הסרט נפתח בהצגת משלח היד של המשפחה הענייה – קיפול ערמות של אריזות פיצה, אשר הם לא מצליחים לעשות בצורה מדוייקת ו"ישרה" – אולי כדי לרמוז על כך שהיושר מהם והלאה. פעם אחת, במהלך הסרט, הם יכולים להרשות לעצמם ליהנות מ"ארוחת שחיתות", גם היא כמובן לא בצורה ישרה, אבל כדי לדעת באילו נסיבות זה קרה, תצטרכו ללכת לקולנוע ולצפות בסרט.

למשפחה העשירה בסרט יש שלושה כלבים מפונקים ומטופחים, כשלכל אחד מהם יש את האוכל המיוחד שלו. כך גם לכל אחד מבני המשפחה יש האוכל האהוב עליו, אשר מזכיר לו את הבית. בניגוד לכך שאם המשפחה מקפידה שילדיה יאכלו אוכל בריא שכולל פירות טריים, דווקא אחד מהפירות האלה – האפרסק, מקבל תפקיד דרמטי בסרט, שמגיע בניגוד מוחלט לתדמיתו ה"תמימה", הבריאה, המרעננת והקטיפתית.. מטעמי הימנעות מספויילרים, לא אוכל לפרט עוד, רק איזכור של שימוש נוסף, באוכל והפעם – בקטשופ, שממלא כאן תפקיד לא מפתיע, כתחליף לדם.

'פרזיטים' נרכש להפצה בכל העולם ושובר קופות בקוריאה, אוסטרליה וצרפת. עם קרוב ל – 100 מיליון דולר הכנסות, הסרט בדרכו להיות סרט פולחן וזוכה דקל הזהב המצליח ביותר מאז 'ספרות זולה' של טרנטינו (מעריץ גדול של בונג ג׳ון-הו).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר