פריחת השקד

כבוד רב הערכה ואהבה רבה יש בליבי למשפחת שקד אשר על היין. חנות היין הקטנה באור יהודה של רשת דרך היין שבבעלות המשפחה, היוותה עבורי תחנת מוצא ראשונה והתחברות לאהבת היין. לפני שנים, מאז התחלתי לפקוד את החנות מצאתי שם מקום מחבק של אהבה ליין, ערכים של תרבות, מפגש עם אנשים יפים, קהל איכותי אחר, חברים חדשים. אבל הכי חשוב: מצאתי לי אהבה והיא גדולה, והיא האהבה ליין.

 

התחושה האישית  שמלווה אותי מאותו יום, וגם כשאני פוקד כיום את החנות בצומת סביון, שהעתיקה את מקומה מאור יהודה, היא הרגשה חמה של בית, מקום שנותן לך להרגיש שאתה רצוי, מקום שנותן להרגיש שאתה שייך, וההיכרות שלי ברמה השמית עם צוות האנשים בחנות ורבים מהלקוחות, מבחינתי האישית אינה עניין של מה בכך. היא חלק מהחיבור שלי עם האנשים והמהות של חנות היין.

 

לימים הכרתי את בני המשפחה כולם, את האבות ואת הבנים, והמפגש עם כל אחד מהם תמיד מחמם את הלב בחיבוק חם ואוהב.
אין להתפלא איפה כשהבנים של האחים שקד: קובי, טל, ואורן, שנולדו וגדלו בתוך עולם היין, למסחר, לשיווק, ליינות, ליקבים, לייננים, לשמות הגדולים, לטיולי היין שלהם לטירות, לאחוזות, לשאטו, לכרמים, לזנים, לענבים;  ביקשו להיות בעצמם חלק מעולם זה, אבל ביקשו נישה מעט שונה, משהו שיבדל אותם מאשר "רק להיות הבנים הממשיכים של",  גמלה בליבם ההחלטה לייצר יין ביקב משלהם. וכשהבסיס והידע, המטען הגנטי, השאיפה והרצון, חוברים להם יחדיו, השמים הם הגבול.

 

במרתף הבית של משפחת שקד ברמת גן, הקימו שלושה הצעירים יקב לתפארת. בשנת 2006 החל היקב לקרום ענבים וחביות, והוא נקרא טריו.

אומר אורן שקד, היינן והמארח שלי: "תמיד חשבנו לעשות משהו ביחד. נולדנו לעסק קיים. אמרנו שתמיד יסתכלו עלינו כעל ילדים של הבית. איך שלא תהפוך את זה, איך שלא תסתכל על זה, ככה יתפסו אותנו. טיילנו המון בעולם, ראינו הרבה יקבים, פגשנו בהמון אנשים מהתעשייה, והחלטנו שאנו חייבים לעצמנו משהו משלנו. הטריו מסמל שלישייה כי זה אנחנו. המטרה שלנו היא לעשות יינות איכות. יש לנו מה להפסיד, וזה השם שלנו, ולפיכך השאיפה לאיכות אצלנו אינה יודעת פשרות".

 

 "הקונספט של השועלים על התווית מגיע משועל הכרמים שמסתובב בכרם בתקופת הבוחל, ומריח בחושי הריח המפותחים שלו את השינויים הפנוליים החלים בענבים, מגרגר ירוק ההופך לגרגר אדום, ולריחות של ענב בשל אדום, עמוס בסוכר פרי.

ואז מגיע השועל ומתגרה, ומתחיל לאכול את הפרי הטוב והבשל. כשהוא מסיים לאכול ובטנו מלאה, הוא עושה את צרכיו, הגרגרים מנביטים את עצמם באדמה, ומחזוריותו של הכרם נמשכת. זה הסיפור שביקשנו להביא מאחורי סמלם של השועלים בתווית שלנו".

 

 בני שקד בחרו לעשות יין בשתי שיטות. יין בסדרה הראשונה הוא הספיריט, ומחירו 69.90 ₪, זהו יין של עולם חדש. יין נגיש, פירותי, מתחנף, ערב לחך, יין עשיר מאוד, שוקולדי מאוד.

השני הנו יין בסדרה הגבוהה, סיקריט, ומחירו 99 ₪. יין של עולם ישן, בוגר יותר, מורכב יותר, מיוצר בסגנון ישן מסורתי, חביות, לא מתחכם מדי.

 

אורן שקד אומר כי תמחור היין נקבע לפי ההוצאות: מהשקעה בציוד הכי איכותי, מהחביות, מהענבים שנקנים מכורם חוץ, בעובדי העמסה ופריקה.

"אני חייב לציין שעלויות הציוד הולכות ועולות מאז 2006,, הוא אומר.

 

"שואלים אותנו האם אנחנו רוצים להיות כמו יקב כזה או אחר, ואני עונה שאנחנו עושים עסק שנשאר פה בבית. כשהתחלנו לעשות בעצמנו יין, ההבנה שלנו כבנים למשפחה שמייבאת יין, עלתה בכמה רמות. ברגע שאתה מתחיל לעשות יין בעצמך, ואתה מבין את הצרכים של המיכל, אתה מבין מה זה בעצם יקב. כשאני בתור יינן נכנס היום ליקב כמו טוליפ, אני מתרגש, אני נפעם, אני מבין איזו עבודה והשקעה יש במקום הזה".

 

500 בקבוקי יין כבר יוצאים לייצוא לארה"ב. הסירה שנמצא עדיין בחביות מסמן נכון לעכשיו יין בעל פוטנציאל של צבע ועוצמות.

ב- 2007 יוצרו  כ- 9,500 בקבוקים. בבציר 2008 הנוכחי ייצר היקב כ- 15,000 בקבוקים, שדורשים כבר הרבה עבודה והשקעה. "לכן המספר 15,000 מהווה כרגע יעד שממנו אין לפי שעה כוונה לחרוג ממנו כלפי מעלה", מציין אורן שקד.

 

טריו 2006 The Secret

היין עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון, והוא לפי שעה היין בסדרה הגבוהה של היקב. בחירת היין בסדרה הגבוהה המיועדת ל- SECRET מתבצעת לאחר התסיסה המלולאקטית. היין עובר להתיישן במשך שנה בחביות עץ אלון. לאחר מכן היין נשמר מספר חודשים בבקבוק במרתפי היקב בתנאים אופטימליים לפני שיווקו.

היין בעל גוף בינוני עד מלא, צבעו סגול ארגמני כהה, פירותי, נימה מתובלנת, וניל, טבק, קופסת סיגר. נוכחות עץ תורמת ולא משתלטת. מחירו 99 ₪.

היין מומלץ לשתיה משנת 2009 ויתיישן היטב במהלך השנים הקרובות. מהיין יוצרו 2,000 בקבוקים.

טריו 2007 The Spirit of Jerusalem

היין עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון. הענבים ליין הגיעו מכרמים באזור ירושלים, והמוטיב שלהם נמצא בשמו של היין. בהליך ייצורו של היין נעשה שימוש במיכלי נירוסטה שבתוכם נתונים כפיסי עץ – פסי עץ שמקורם בעץ לייצור חביות, והם טופלו לדרגות טאנינים וקלייה לפי בקשת ורצון היינן, וזאת בכדי לחסוך בעלויות מחיר חביות גבוה מחד וזמן התיישנות ארוך מאידך.

זמן ההשריה של אותם פסי עץ במיכלים הנירוסטה עם הנוזל מביא למיצוי ארומות כמו קרמל, ווניל, ציפורן, אגוז מוסקט, עלה דפנה וכדומה, והן מאפשרות ליינן אפשרות של תמרון וגם גמישות בעיצוב הסופי של המוצר המוגמר.

היין, חרף היותו צעיר, מתחנף, כייפי ומהנה לשתיה. מיצוי פרי טוב, פירות יער אדומים,צבע בוהק ועמוק. תחושה קלה של עץ – ושוב, כזו התורמת ליין ולא משתלטת. מחירו של היין 69.90 ₪, והוא בהחלט מהווה תמורה נאה למחירו.

 

אורן הוא היינן, טל וקובי שותפים מלאים בניהול, בהחלטות, בכיוון בשיווק ובמסחר.

את היינות של יקב טריו תוכלו למצוא בחנויות דרך היין, אך לבטח תפגשו בהם קודם מאחת המסעדות כמו קופי בר, רפאל, מסה, שרקוטרי, NG, דיטה, סושי סמבה ועוד.

שיהיה בהצלחה.

 






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה