פרסקו – רומניה ברחובות

העסקית בפרסקו מתומחרת על פי המנה העיקרית. שולחן הסלטים מכל טוב, הדגים הכבושים, הנקניקים והירקות המוחמצים בכניסה למסעדה, קורא: בוא תמלא צלחת, ואחר כך מלא אותה שוב

פרי גונן היה הלקוח הראשן של חברת התקשורת השיווקית דורן תקשורת אותה הקמתי ב- 1988. אחרי שנים רבות של פעילות מכר פרי את אחזקותיו בחברה, והוא מעסיק את עצמו גם בתחומי סחר ממוחשב בקומודיטי וגם בקרב מגע ישראלי – נושא לו ולהקנייתו לנוער הוא מקדיש שעות רבות כבר שנים רבות.

לפרי ולי יש מנהג להיפגש אחת למספר חודשים לארוחת צהרים, תמיד במקום קבוע – מסעדת פרסקו (Fresco) הרומנית, הצמודה לאטליז הבשר הגדול של קרל ברג – בעלי המסעדה יחד עם השף אליעזר לויה, ממש קרוב ביותר לצומת ביל"ו ברחוב הרצל – הרחוב הראשי של רחובות.

המסעדה כוללת אולם פנימי ומרפסת סגורה חיצונית, ולנו יש שולחן קבוע במסעדה ההולכת ומתמלאת ככל שאנו אוכלים ומדברים; מעלים זיכרונות מהעבר, מספרים בנות ובנים שלנו, הנכדים ושל פרי ושלי בקרוב, תעשיית ההיי-טק והמחשוב, מה הוא עושה, מה אני עושה, ומה לא.

העסקית בפרסקו מתומחרת, כמו במסעדות רבות אחרות, על פי המנה העיקרית. שולחן הסלטים מכל טוב, הדגים הכבושים, הנקניקים והירקות המוחמצים בכניסה למסעדה, קורץ, מפתה וקורא: בוא תמלא צלחת, ואחר כך מלא אותה שוב.

זה בדיוק מה שעשינו גם הפעם בעוד אנו מחכים למנות הבשר: קבב רומני לפרי (55 ₪) וצוואר לבן בעשבי תיבול לי (70 ₪).
העמסתי על הצלחת סלטי כרוב, סלט סלק, חצילים, לקחתי צלחת נוספת עם מלפפוני ענק כבושים וגמבה מוחמצת – ויתרתי על העגבניות הכבושות הענקיות, והמלצרית הביאה לשולחן סלסלה עם לחם לבן טרי, וצלוחיות חומוס, טחינה, 2 סלטי חצילים, וסלט תורכי/רומני.

פרי, שבדרך כלל מזמין, אוכל ונהנה מסטייק אנטריקוט 300 גרם, הזמין הפעם את הקבב אחרי שראה אותי אוכל אותו בהנאה בארוחה המשותפת הקודמת שלנו – ולא התאכזב.
הצוואר הלבן, לעומת זאת, היה בעייתי: סחוסי ולא נוח לחיתוך. לנה המלצרית ששאלה אם הכל בסדר ושמעה את דעתי על הבשר בו כמעט לא נגעתי, שאלה מה ארצה במקום. הלכתי על בטוח וחזרתי לקבב הרומני – טעים אך לא חווייתי במיוחד.

עד שהקבב הגיע מהגריל נהניתי ממנת אורז עליה יצקתי מעט מרק צ'ורבה מצוין, שביקשתי כדי להרטיב את האורז הלבן.
אני במקום לנה הייתי שואל אותי אם ארצה מנת אורז נוספת או תפוחי אדמה ליד הקבב החליפי. היא לא עשתה זאת, והאמת שאם הייתה מציעה הייתי מסרב בנימוס – המון אוכל.

אין ספק שהעסקית בפרסקו משתלמת ביותר. תמורת שתי מנות קבב (55 ₪ למנה), סלטים ככל יכולתנו, ושלושה בקבוקי זירו (10 ₪ לבקבוק) שילמנו 140 ₪ ועוד 30 ₪ טיפ ללנה, ונפרדנו על בטן מלאה עד הפעם הבאה.

Fresco בר בשר
הרצל 27 רחובות
טל. 08-9349782

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר