פתיחת חנות היין החדשה של דרך היין בצומת סביון – השלם עולה על סך חלקיו

חלק לא מבוטל מהיקבים שיינותיהם הוצגו בערב זה, יכלו להעמיד בפניכם כל אחד בזכות עצמו ערב טעימה ייחודי על מאפייניו, ולהסב לכם הנאה רבה; ומאידך, חד משמעית השלם כאן עולה על סך חלקיו

כשיצאתי מאירוע הפתיחה של החנות החדשה של רשת דרך היין בצומת סביון, לא יכולתי שלא להיזכר בסיפור על השיכור שנהג ברכב ונעצר לבדיקה על ידי שוטר. כבר כשפתח את חלון הרכב להושיט את מסמכיו לבדיקת השוטר, אי אפשר היה להתעלם מריח האלכוהול החריף שמילא את חלל הרכב, ממלט דרכו החוצה מבעד לחרך החלון ומתערבב באוויר הלילה הצונן. השוטר ההמום שאל את הנהג השיכור "תגיד, אתה משוגע לנהוג ככה שאתה כל כך שיכור?"; השיב לו השיכור "אני בכלל לא נוהג. גם ככה הכל מסתובב לי, ואני רק מחכה שזה ייקח אותי הביתה"…

עשרות רבות של אורחים, אולי אפילו מאות, פקדו את רחבת המרכז המסחרי הקטן הנמצא בגב תחנת הדלק פז סביון בדרך לוי אשכול קריית אונו פינת דרך לוד, לחגוג יחד עם משפחת שקד את אירוע הפתיחה של החנות החדשה שלהם שהעתיקה משכנה באמצע חודש זה ממקומה הקודם באור יהודה.

בכדי להיערך לבאים, נפתח מאחורי המרכז המסחרי מגרש חנייה רחב ידיים, שאדמת כורכר טרייה הובאה אליו ושוטחה במיוחד, בכדי להכשיר משטח רחב ידיים לכמות כלי הרכב הרבה אותה צפו המארגנים. סדרני חניה המתינו לבאים בכניסה למתחם המרכז המסחרי וגם בתוך ובשטח מגרש החניה, בכדי לכוון את הבאים. עד כמה מגרש החניה היה גדול, או עד כמה רבו המבקרים באירוע, תוכלו ללמוד מהעובדה ש- 50 דקות ממועד תחילת האירוע הרשמי שנקבע לשעה 20:00, כבר לא מצאתם חניה במגרש רחב הידיים ובתחנת הדלק הענקית של צומת סביון. כמות הקהל שהגיעה לאירוע זה מקפלת בתוכה אמירה "תראו כמה אנו גדולים" של רשת דרך היין, הנחשבת בעיני רבים למעצמה מקומית בתחום יבוא ושיווק היין בישראל.

בכניסה לרחבת המרכז המסחרי, בחזית החנות, הוצבה עמדת הטעמה של קווה קריסטלינו יבש וחצי יבש צוננת ומבעבעת, וחלוקת כוסות לאורחים. דווקא הכוסות, שהיו נמוכות ולא כאלו המחמיאות ליין, היו אכזבה.

עמדות הטעמה רבות פוזרו לכל אורכה ורוחבה של הרחבה. לה פטיט קפה – מסעדה חלבית כשרה, שכנתה של חנות דרך היין, הוציאה אל חזית המסעדה שולחנות ארוכים, ועליהם עמדות מזון בהן הוצעו לאורחים מנות פטוצ'יני אלפרדו, ספגטי נפוליטנה, ו- 6 כריכונים דוקסל, מנות אלו היו בתשלום, ועלו 15 ₪ כל אחת. דהיינו: רצית, קנית.

מאידך, רשת דרך היין הקימה עמדה מרכזית של סלסלות ענק גדושות פיסות לחם כפרי טרי וקעריות שמן של עין כמונים ראשון המסיק. ומכשיר מים צוננים. זה לא עלה כסף, זה היה טעים, זה התאים לטעימת היינות, וזו גם רוח החלטה פנימית שקיבלו מנהלי ובעלי רשת דרך היין.

דרך היין העמידה לאורחים עמדות הטעמה ממיטב היינות המקומיים ויינות היבוא מתוצרת חוץ. יכולתם לטעום יקב הרד'יס נוטג' היל קברנה סוביניון שירז, הרד'יס נוטג' היל שיראז, יקב פנפולדס בין 28, יקב ד'ארנברג סטאמפ ג'אמפ, יקב גיגל קוט דה רון אדום, גיגל קוט דה רון לבן, יקב מואיקס ללנד דה פומרול, יקב לה ג'ומל קברנה סוביניון, יקב טומאסי רפאל, יקב רופינו דוקלה רזרבה, יקב פלסקו ויטיאנו, יקב מרקס דה ריסקל רזרב, מרקס דה ריסקל 1860, יקב סיירה קנטבריה טינטו, יקב פינקו לה סליה מלבק, יקב לה קונסולטה סירה, יקב מולינה קברנה סוביניון, יקב מונדבי קברנה סוביניון פרייבט קולקשיין, יקב וודברידג' זינפנדל, וודברידג סוביניון בלאן.
יינות חו"ל אלו חשפו בפני האורחים יינות עולם, ומגוון רחב ומדהים של ריחות, טעמים, טרואר, וגישות שונות של ייננים ואזורי גידול ואקלים.

חלק לא מבוטל מהיקבים שיינותיהם הוצגו כאן, יכלו להעמיד בפניכם כל אחד בזכות עצמו ערב טעימה ייחודי על מאפייניו, ולהסב לכם הנאה רבה; ומאידך, חד משמעית השלם כאן עולה על סך חלקיו.
טווח המחירים ליינות אלו נע מ- 54 ₪ ועד 119 ₪, ומכאן עוד הנחה מיוחדת רק לערב האירוע 15% על היינות שבטעימה.

ביינות המקומיים שהוטעמו, זומנה לבאים גם חוויה נוספת בדמות מספר ייננים שהגיעו לבקר ולהטעים מיינותיהם:
שוקי ישוב מיקב עגור שהטעים את עגור קסם ועגור שמירה מיוחדת.
זאב דונייה מיקב סוסון ים הטעים סוסון ים גאודי, סוסון ים לנון וסוסון ים אלול.
יקב בנימינה הטעים בנימינה גווירצטרמינר חצי יבש, בנימינה קברנה סוביניון ספיישל ריזרב, ובנימינה גווירצטרמינר קינוח.
יקב רקנאטי הטעים רקנאטי שיראז, רקנאטי שרדונה, ורקנאטי קברנה ריזרב.
יקב צרעה הטעים אילן ספיישל סלקשן, וצרעה גבעת החלוקים סוביניון בלאן.
יקב קלו דה גת הטעים יינות קלו דה גת והראל קברנה סוביניון. שני יינות אלה של יקב קלו דה גת, היו אהובים על רבים מהאורחים, ואלה שבו פעם אחר פעם למלא את כוסותיהם, ואף יכולתם לשמוע אותם מסתודדים עם בני שיחה וממליצים על היינות שטעמו. יחד עם זאת, הקלו דה גת נמכר במחיר 129.90 ₪ לפני 15% הנחה חד פעמית לערב האירוע. זה עדיין קצת גבוה במחיר מול יינות טובים אחרים במקצה הבחירה האישית שלי, עליהם אספר לכם בהמשך.
יקבי רמת הגולן הטעימו ירדן קברנה סוביניון, ירדן פינו נואר וירדן ויונייה. את הקברנה סוביניון של ירדן במחיר 99 ₪ ועוד 15% הנחה לערב האירוע, היו שוב רבים שאהבו. חלקם בחרו בו לרכישה לשתייה מיידית, ואחרים אמרו "אני קונה בשביל להשכיב אותו עוד קצת, הוא עדיין קצת סגור וצעיר לחכי".
יקב טוליפ הטעים את הטוליפ רזרב סירה, טוליפ ריזרב קברנה סוביניון, טוליפ ג'אסט קברנה סוביניון. שמחתי לפגוש ליד העמדה את רועי יצחקי, מנכ"ל היקב, עלם חמודות מקסים שבהופעה קצרה לפני ימים אחדים בטלוויזיה בתוכניתו של יאיר לפיד, העלה לכותרות, ובצדק, את כבוד היין הישראלי בכלל, ואת כבוד היין של יקב טוליפ בפרט וכפר התקווה שבו היקב ממוקם.
יקב ססלוב הטעים את אביב קברנה סוביניון וססלוב אדום מריאג'.
יקב תבור הטעים את המרלו בזלת, מרלו גיר, ותבור שרדונה גיר.
יקב דלתון הטעים דלתון שיראז ריזרב, שהיה אחד היינות היותר בולטים והיותר מדוברים בערב האירוע. תמורת 125 ₪ ו-15% הנחה לערב האירוע, יכולתם לקבל יין משובח, טעים ומוצלח. דלתון סוביניון בלאן ריזרב ודלתון קברנה סוביניון היו היינות הנוספים שהטעים היקב.
את יקב שאטו גולן השארתי לסוף, אבל אצלי הסוף הוא גם ההתחלה. זוכרים את הסיפור עם השיכור בו פתחתי…ובכן, יקב שאטו גולן הטעים את הקברנה סוביניון 2004. זה היה ונשאר היין המנצח לטעמי ולטעם רבים מחברי שנכחו בערב זה, ואף רכשו ממנו שישיות ותריסרי בקבוקים. בנוסף הטעים היקב את הסירה 2004.

אז לסיכום, שוב שלוחה מכאן ברכת הצלחה לרשת דרך היין ולמשפחת שקד על פתיחתה של החנות החדשה, ותודות על ערב רב משתתפים, מושקע, נחשב ומוערך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר