צידון: הסוד הכי שמור של הרצליה יצא לאור

למי שלא שמע עד היום: יש להרצליה סוד שמור ביותר שיצא לאור…צידון. בהיותי הרצליינית זה 32 שנה, אני מוכרחה לומר שהסוד השמור הצליח להפתיע – גם אותי, אבל איך אומרים: בחיים תמיד יש הפתעות, ואם הן טובות – אז הרווחנו

למי שלא שמע עד היום: יש להרצליה סוד שמור ביותר שיצא לאור…צידון. בהיותי הרצליינית זה 32 שנה, אני מוכרחה לומר שהסוד השמור הצליח להפתיע – גם אותי, אבל איך אומרים: בחיים תמיד יש הפתעות, ואם הן טובות – אז הרווחנו.

המקום המשמש מזה כ- 10 שנים מועדון שיט וגלישה, ומונה קבוצה די קבועה ומצומצמת של חברים – הקים מסעדה לתפארת בפינה שקטה ופסטוראלית המשתרעת על חוף הים ההרצלייני, ויצא עמה בפומבי.

מסעדת צידון – שנתברכה בשלל טעמים ים-תיכוניים, מעשה ידיה של השפית אמילי גולדברג (לבנטיני) – נושקת ממש לחוף הים ומאפשרת תצפית נהדרת לאופק הים-תיכוני, ממנו היא שואבת את העיצוב הנוסטלגי, התפריט הימי ואת האווירה הקסומה שמתנתקת מהמציאות וצוללת לתוך המים. הקונספט בצידון הוא משולב, וביחס לאווירת החול החופשייה והפתוחה ניצבת לה מסעדה די יוקרתית שבעליה הקדישו חשיבה מרובה לכל פרט בה והיא משדרת נינוחות רבה לצד אסטתיקה וסטייל.

התפריט בצידון כולל מבחר מנות קלילות וקיציות של דגים ופירות ים, ולנו היתה הזכות להכיר כמה מהן. אחת המנות שבאופן אישי הרשימה אותי במיוחד, היתה קלאמרי מוקפץ בשמן זית, שום, תימין, לימון ופסטיס. המנה המוגשת כמנה "ראשונה" (32 שקל), הצטיינה בשילוב של טעם חמצמץ ופיקנטי גם יחד. נוסח אחר של קלמארי מוגש במילוי של בשר סרטנים וזעפרן ( 44 שקל).

לאוהבי הסביצ'ה אני ממליצה בחום על סביצ'ה דג כבוש בשמן זית, מיץ לימון, כוסברה, בצל ירוק, ג'ינג'ר, צ'ילי, שום ואבוקדו. גם המנה הזו מוגשת כמנה ראשונה (42 שקל) ומשולבת מגוון טעמים וניחוחות – פשוט תענוג. לאוהבי "המיוחדים" אוכל להמליץ על פלאפל תרד וגבינת סנט מור בליווי זוקיני (38 שקל), שהוגש על שיפוד ובהחלט "שובר שגרה".

בין המנות העיקריות והמיוחדות בצידון: אורגיית פירות ים (מנה זוגית) של מולים שחורים, שרימפס קריסטל, סרטנים כחולים וקלמארי בציר סרטנים, עגבניות ופסטיס (170 שקל) או לחלופין מיסטו פריטו – ברבוניות, טייגר שרימפס, וטבעות קלאמרי בציפוי פריך (84 שקל). מנה מומלצת מאוד מבחינתנו היא פילה דניס בגריל המוגש בליווי של ניוקי בחמאת עשבי תיבול ויין לבן (86 שקל).

כמובן שלא יאה לעשות חצי עבודה, והמתחיל במשימה אומרים לו "גמור", אזי שכמובן לא אוכל לדלג על המנות האחרונות שהיו מפתיעות לא פחות: מוס חלבה עם קדאיף (36 שקל) היה ללא ספק ה"שוס" אבל גם הפנה קוטה קוקוס במרק מלון היתה מנה מצוינת, ובעיקר – מרעננת. עוד בתפריט הקינוחים תוכלו למצוא פונדנט שוקולד, קרם ברולה בשלושה טעמים, דואט גנש שוקולד בתולית…

על הבר של צידון אחראי נדב מאיר (גורקי) שאת אהבתו הגדולה לאניס ניתן למצוא בין עשרות סוגי הארק והאוזו שיובאו לצידון במיוחד, מתימן ועד צרפת. הבר העשיר מציע מבחר יינות מהעולם ומהארץ, מבחר בירות, קוקטיילים קיציים ומרעננים וחוויה מושלמת של ים, שמש וחוף פתוח שמשתרע עד קו האופק.

מועדון השיט של צידון הינו אחד ממרכזי השיט הגדולים והמקצועיים בישראל וניתן למצוא בו מגוון רחב של פעילויות ימיות ותחרויות בהדרכתם והכשרתם של מדריכים מקצועיים. בקיץ הקרוב מתכננת צידון להפיק וליצור אירועי ים, תחרויות קונספט ולעמוד בחוד החנית בכל הקשור לשיט, הים והחיים היפים. בין היתר ניתן גם לקיים אירועים פרטיים ומיוחדים.

הבעלים, יואב ושגית צידון, רכשו את צידון לפני כשמונה שנים, לאחר שערכו שם את חתונתם. מאז מהווה המקום בית לכל לקוחותיהם ואי של שלווה לכל מי שרוצה להתנתק לרגע מהמציאות, ולשקוע עמוק במגוון טעמים ייחודיים לצד הרחש הנעים של הגלים.

ואני אומרת: עשר אצבעות לצידון…

צידון
חוף השרון שמאלה 100 מטר
שעות פתיחה: א'-ש' 10:00-24:00
טל' 09-9500926

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר