ציוד מכני חדיש שיפתור את בעיית המחסור בעובדים מיומנים למסיק הזיתים בישראל

גידול זיתים לשמן זית הינו חלופה כלכלית ראויה למשקים רבים. המהפך הגדול – צמצום בידיים עובדות, המיכון המתקדם, הסבילות לאיכות משתנה של קרקע ומים; מביא לגידול משמעותי של העוסקים בייצור ושיווק שמן זית, תוך ניצול יתרונות השטח ואמצעי הייצור העומדים לרשותם

מיכון מתקדם למסיק זיתים, המאפשר חסכון ניכר בכוח אדם ובמשאבים כספיים, הוצג בכרם הזיתים של קיבוץ בני דרום בהפעלה המסחרית הראשונה בארץ.

סמנכ"ל מועצת הזיתים בישראל, גדי הורביץ מסר כי חוסר בכוח אדם מיומן פוגע קשות במגדלי הזיתים ומחייבם למצוא פתרונות חלופיים. שימוש במיכון יפתור את בעיית המחסור בכוח אדם ויצמצם את עלויות המסיק ב- 80%.

בתצוגה הודגמה יעילותה של בוצרת ענבי יין, המוסבת בתקופת המסיק למוסקת זיתים בענף הזית. היות והבוצרת אינה מותאמת לרוב הנטיעות הקיימות כיום במטעי הזיתים, השימוש בה מחייב התאמה מחדש של שיטת הנטיעה והגידול באופן שיאפשר את ניצול הציוד. השיטה החדשה מתאימה רק למטעים חדשים הניטעים בדפוס דומה לזה של ענבי יין, בצפיפות גבוהה וגובה נמוך. מעבר ליעילות ולהקטנת עלויות המסיק, השימוש בשיטה מביא עימו ערך מוסף נוסף, היות והיא מאפשרת השלמת המסיק תוך זמן קצר יחסית.המוסקת מחליפה פעילות של 250 מוסקים תוך כיסוי 40 דונם ביום, המניבים 40 טון זיתים.

כבר כיום מצויים בארץ כ-2000 דונם מטעי זיתים המתאימים למוסקת החדשה.

גידול זיתים לשמן זית הינו חלופה כלכלית ראויה למשקים רבים. המהפך הגדול – צמצום בידיים עובדות, המיכון המתקדם, הסבילות לאיכות משתנה של קרקע ומים; מביא לגידול משמעותי של העוסקים בייצור ושיווק שמן זית, תוך ניצול יתרונות השטח ואמצעי הייצור העומדים לרשותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר