צלחת הקוסקוס הגדולה כהצדעה ליהדות מרוקו

בחול המועד סוכות, במסגרת יום הצעדה ליהדות מרוקו באשקלון וקבלת פנים לאישי ציבור ונכבדים אשר נערכה באוהל מלכותי, שהוקם ברחבת היכל התרבות, הוכנה תקרובת מסורתית של עוגיות מרוקאיות ושלל מתוקים, וכן, צלחת הקוסקוס הגדולה בעולם

בחול המועד סוכות, במסגרת יום הצעדה ליהדות מרוקו באשקלון וקבלת פנים לאישי ציבור ונכבדים אשר נערכה באוהל מלכותי, שהוקם ברחבת היכל התרבות, הוכנה תקרובת מסורתית של עוגיות מרוקאיות ושלל מתוקים, וכן, צלחת הקוסקוס הגדולה בעולם.

הצלחת, שקוטרה 3 מטר, נבנתה מעץ וצופתה באלומיניום מיוחד, המעוטר בקישוטים אוריינטלים. את הצלחת המיוחדת הכינו בעיריית אשקלון לטובת האירוע החגיגי. על הכנת הקוסקוס אחראי השף, אסי פנחס, אשר הכין את התקרובת מרבע טון קוסקוס, 20 קילו קישואים, 15 קילו דלעת, 10 קילו בצל, 8 קילו גרגרי חומוס, 12 קילו כרוב לבן, 20 קילו גזר ו-5 קילו של סלרי. הכנת הקוסקוס, כולל מרק הקוסקוס, נעשתה בסירים גדולים במיוחד, במשך 8 שעות, ע"י 4 מבני העדה שגויסו לצורך כך. התקרובת חולקה לאורחים ולתושבים במסגרת האירוע יום ההצדעה למורשת יהדות מרוקו.

רוני מהצרי, ראש העיר אשקלון אשר אירח את יום ההצדעה למורשת יהדות מרוקו אמר: "סיפורה של יהדות מרוקו, הוא ללא ספק, אחד המרתקים והסוערים ביותר שידע העם היהודי מאז ומעולם. זוהי זכות גדולה לקיים אירוע לאחת הקהילות הגדולות והחשובות ביותר של העם היהודי, שלה היסטוריה רצופה של למעלה מ- 2500 שנות גלות בצפון אפריקה. קהילה שהוצאה מתוכה גאונים וענקי רוח והיתה לה השפעה מכרעת על התרבות העולמית והיהודית. ייחודיותה של אשקלון היא בשילוב המיוחד של עדות ותרבויות שונות ומגוונות המהווה את התשתית התרבותית של מדינת ישראל. אשקלון מהווה דוגמא לסובלנות ולציון ייחודם של העדות והתרבויות השונות החולקים יחד את חוויותיהם התרבותיות והמסורתיות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר