צמחים בשירות החשק והאון

ישנם צמחים רבים המכילים חומרים הגורמים לגוף האדם לעוררות מינית ולתשוקה. צמחים אלו נתגלו בדרך כלל ממפגשים בין התרבות המערבית לתרבויות פרימיטיביות ומכילים את הדקל הננסי, הויטניה המשכרת, הדמיאנה וצמחים מחממים נוספים

קיימות תערובות צמחים המשמשות לריפוי כמעט של כל מחלה או מכאוב, כולל חוסר בדחף מיני. ישנם צמחים רבים המכילים חומרים הגורמים לגוף האדם לעוררות מינית ולתשוקה. צמחים אלו נתגלו בדרך כלל ממפגשים בין התרבות המערבית לתרבויות פרימיטיביות ומכילים את הדקל הננסי, הויטניה המשכרת, הדמיאנה וצמחים מחממים נוספים.

דקל ננסי: החלק בצמח בו משתמשים הוא תמצית לבנה המופקת מפרי הדקל הננסי. הצמח מטפל היטב בבעית ערמונית מוגדלת, ואף בשיעור יתר אצל גברים. ההורמון הגברי טסטוסטרון מומר בתוך הערמונית לתצורה פעילה יותר הנקראת DHT – די הידרו טסטוסטרון. ה-DHT מהווה את הגורם העיקרי להגדלה שפירה של הערמונית. הדקל הננסי מונע את המרת ההורמון הגברי ל- DHT ואף חוסם אותו ועוצר את אספקת דם לזקיקי השיער, ובאופן זה מונע ומעכב דילול שיער והתקרחות. במקביל גם נמנעת היווצרות שיער במקומות לא רצויים כמו אף, אוזניים וגב.
90% מהגברים מגיבים לדקל הננסי תוך 4-6 שבועות, ומלבד כיווץ הערמונית הוא אף מצמצם אותה. השוואה בין התרופה המטפלת בבעיית הערמונית (דוגמת פרוסקר) לבין דקל ננסי מצאה שהיעילות זהה, אולם התרופות גורמות לחלק מהגברים אימפוטנציה, ירידה בתשוקה המינית והיחלשות התפקוד המיני, בעוד שלדקל הננסי אין תופעות לוואי משמעותיות.

דקל ננסי ונשים: נשים הסובלות מייצור רב מדי של הורמון גברי וכתוצאה מכך מאקנה (פצעי בגרות), שיעור יתר ושינויים פיברוציסטיים בשד, ייהנו מהקלה בתסמינים אלו במהלך השימוש בדקל הננסי. המינון המומלץ הוא 320 מ"ג תמצית דקל ננסי ליום.
הדקל הננסי מסייע לדלקות בדרכי השתן, להגברת ייצור חלב אם ואף לבניית מסת שריר.

דמיאנה: צמח המכיל עלים ובהם כמעט 1% שמן נדיף אשר מעניק לעלים את ריחם וטעמם המיוחד. הדמיאנה ידועה כמעוררת תשוקה מינית, ומחזקת את הגוף באופן כללי. האחראי לכך הוא התימול, חומר אנטיספטי מחזק, ממריץ, משתן, ומשמש כמשלשל קל. כמו כן משמשת הדמיאנה לטיפול בדיכאון מתון המשולב בתשישות עצבים, מסייעת למניעת פליטה מוקדמת, אין אונות, בעיות גניקולוגיות, כאבי מחזור, איחור במחזור, כאבי-ראש בזמן מחזור, חיטוי מערכת השתן, טיפול בדלקות בדרכי השתן.בעיות בתפקוד המיני, אימפוטנציה.
הרתיחו 1–2 גרמים של שורש יבש עם כוס מים, למשך עשר דקות, סננו ושתו.

ויטניה משכרת: שורש הצמח משפר תפקודים פיזיולוגים שונים בגוף. צמח התומך בעומס ובמתח פיזי ונפשי לאורך זמן, משפיע דרך האדרנל, מגביר חשק ואון, תומך במערכת העצבים ומחזק אותה, נוגד חרדה, מחייה ומשפר את תפקוד מערכת הרבייה הנשית, מעשיר את הדם, מעלה רמות המוגלובין, משפר את ספירת תאי הדם האדומים, מגן על הכבד, מוריד כולסטרול, תומך במערכת החיסון, אנטיביוטי, מרגיע ומשכך כאבים, ואף מעלה את רמת המלנין בשיער ובציפורניים. במינון נמוך צמח זה ממריץ, במינון גבוה הוא מרגיע. ויטניה מחזקת את הפעילות ההורמונלית של הגבר, מגבירה את זרימת הדם לאגן ומחזירה עטרה ליושנה.
הרתיחו 1–2 גרמים של שורש יבש עם כוס מים, למשך עשר דקות, סננו ושתו.

שיח אברהם: השימוש הוא בפירותיו של השיח. על מקור השם יש מספר השערות: יש הטוענים כי הוא השיח בו נאחז האיל בקרניו, בסיפור עקדת יצחק, ויש הסבורים כי שרה, אשתו של אברהם, שהייתה עקרה, הצליחה ללדת בעקבות השימוש בצמח, שלפי הרפואה העממית יש בו חומרים המווסתים את פעילות הורמוני המין, או מהווים להם תחליף.
שיח אברהם נקרא גם שיח האישה, מכיוון שמסייע לה בתופעות הורמונליות שונות: מטפל בתסמונת קדם-וסתית, ומסייע במיתון תסמינים שונים לקראת המחזור ולמיתון כאב בזמן הביוץ, מגביר ייצור חלב בקרב נשים מניקות. זאת הודות לחומר נדיף המצוי בצמח ומשפיע על ההיפופיזה במוח וגורם לייצור הורמונים המורידים את רמת הפרולקטין בדם, מטפל במחזור לא סדיר, צמח פרוגסטרוני.
שיח אברהם משמר רמה תקינה של פרוגסטרון בגופן של הצורכות אותו, ובכך עשוי לסייע בפתרון בעיות פוריות בקרב נשים הסובלות מחוסר איזון הורמונלי ו/או העדר ביוץ. מסייע לטיפול בתסמיני גיל המעבר, ובייחוד בגלי חום. יכול לסייע בדחיית הופעת תופעות גיל המעבר בכמה חודשים עד שנים. מחזק ליבידו נשי ומחליש ליבידו גברי.
השימוש הוא ע"י הרתחת הפירות ושתיית החליטה או ע"י לעיסת כחמישה עד עשרה פֵּרות יבשים מהשיח בבוקר ובערב, לפני הארוחה, ולאחר מכן שתו כוס מים.

צמחים ממשפחת המחממים: 
ג`ינקו בילובה – הצמח משפר את מחזור הדם בכל חלקי הגוף כולל אברי המין.
זנגביל (ג'ינג'ר) – תבלין המשפר זרימת דם לאיבר המין. מעניק המרצה כללית מיד עם נטילתו, ויוצר תחושת חמימות בכל אברי הגוף.
ציפורן – משפר תפקוד מיני. ניתן להשרות שיני ציפורן בברנדי למשך שבועיים.
צמחים נוספים הפועלים על מחזור הדם: רוזמרין, פפריקה חריפה, שום, צ'ילי.

אבי ציטרשפילר, תבלינאי ועשבונאי – חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית ומחבר הספר "סודות מן השדות"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר