צמח הזעפרן – התבלין היקר בעולם – לגידול עצמי יוצג בתערוכת הגינון השנתית "גנים ירוקים 2007"

צמח הזעפרן נכנס לראשונה בישראל לשיווק מסחרי, וניתן יהיה לרכוש פקעות זעפרן לגידול עצמי במחיר של 20 שקל בלבד

צמח הזעפרן הוא התבלין היקר בעולם. מחירו גבוה מזהב ומגיע עד 6,000 דולר לקילו. הזעפרן גדל כצמח בר במקומות שונים, אולם השיווק שלו בישראל התבסס עד כה רובו ככולו על יבוא מחו"ל.

חובבי בישול וגינון יוכלו מעתה לגדל את הזעפרן בכוחות עצמם, לאחר שהצמח נכנס לשיווק מסחרי בישראל. פקעות זעפרן לגידול עצמי יוצגו בתערוכת הגינון השנתית "גנים ירוקים" ב-12-13 בדצמבר במרכז הירידים בפני המבקרים ובעלי המשתלות בישראל לקראת הכנסתו כמוצר מדף למרכזי הגינון. מחירה של פקעת זעפרן 20 שקל בלבד.

לזעפרן פקעת קטנה יחסית בגודל של פחות מ-5 ס"מ. מקורו של הצמח במרוקו, ומשם הוא עבר להודו ודרום-ספרד. לאחר מאמצים רבים הגיעו פקעות ראשונות לארץ וגדלות בחלקה נסיונית בכרם מהר"ל בכרמל במשק "זרעים מציון פרחי בר", ויגיעו בחודשים הקרובים למרכזי הגינון בישראל.

הזעפרן אינו קל לגידול וזו אחת הסיבות למחירו הגבוה. הוא פורח בחודשים אוקטובר ונובמבר, אולם הגשם עלול לפגוע בפרחים שהספיקו להיפתח. את הקטיף מומלץ לעשות בשעות הבוקר בעדינות. לאחר הקטיף יש להכניס מייד לתנור מיוחד ליבוש לזמן מדויק לשם קבלת איכות טובה ובתום הייבוש יש לקרר בהדרגה. לאחר הייבוש מפיקים מהזעפרן את התבלין היקר. פקעת בוגרת יכולה לתת 5-8 פרחים בעונת הפריחה הקצרה בחודשי הסתיו. בתום הפריחה צמח הזעפרן מגדל עלים ארוכים ודקים.

מי שמבקש לגדל את הזעפרן בגינה או בשטח חקלאי צריך להגן עליה מפני מכרסמים שאוהבים את טעם הפקעת ומוציאים אותה מהקרקע. גם הדבורים מכורות לצוף של הזעפרן ובעת הפריחה הם מגיעות אליו ראשונות. צריך להקפיד לגדל את הזעפרן בשמש מלאה.

בתערוכת "גנים ירוקים 2007" יציגו חברות, משתלות ומרכזי גינון את מיטב החידושים בתחומי הגינון והנוי. מידע על התערוכה באתר: www.g-gardens.net
ימי ושעות הפתיחה של התערוכה: 12-13 בדצמבר, 10:00-20:00.
מחיר כרטיס כניסה: 50 שקל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר