צפו בכתבה של Ynet בשיתוף אכול ושאטו: להשקיע ביין ואלכוהול

כתבת וידאו ביוזמה של העיתונאי מישל דור מ- Ynet, השתתפות חיים גן – איש הענבים, ורענן רוגל – עורך אכול ושאטו. צפו בכתבה

ביוזמה של עיתונאי הוידאו מישל דור מ- Ynet, ובהשתתפות חיים גן – איש הענבים ורענן רוגל – עורך אכול ושאטו, עלתה ל- Ynet כתבת הוידאו של מישל דור, שכותרתה: לא נדל"ן ולא בורסה: רוצים להשקיע? לכו על יין.

בפתיח לכתבה נאמר כך: "מחפשים השקעה שתניב לכם תשואה יפה וללא סיכונים מיותרים? בקבוק יין או וויסקי שתרכשו בכמה מאות שקלים, עשוי להגיע למחיר של יותר מ-10,000 שקל תוך מספר שנים לא רבות. גם אם בסוף זה לא יקרה – בניגוד להשקעה בבורסה, תמיד תוכלו ליהנות מההשקעה שלכם, שטעמה ישתבח עם השנים".

ואלה "גיבורי" הכתבה:  

היבואנים קבוצת צרפת ישראל משקאות איכות:
שמפניה קרוג קלו דה מניל בלאן דה בלאן 1998 – 10,000 ₪
KRUG CLOS DU MESNIL 1998
שמפניה מענבי שרדונה בצבע זהב חיוור ובוהק. טעמים וניחוחות של אלגנטים של לימון ומינרלים המתפתחים לטעם עשיר ומורכב של פירות מסוכרים, דבש, פרלין וכמהין לבנות. יכולת התיישנות אינסופית.
קרוג הוא אחד מבתי השמפניה היחידים שמייצרים רק שמפניות פרימיום. היכרות אינטימית עם כל כרם, מאגר ענק של יינות רזרבה ותסיסה בחביות עץ קטנות – אלה המאפיינים ההופכים את בית השמפניה קרוג ל"רולס-רויס" של השמפניה לדעתם של מומחים רבים.
החברה שומרת על מסורת שמפניה, ומבצעת את התסיסה בחביות אלון קטנות, שמעניקות ליין את טעמו העדין המיוחד. סימן היכר של קרוג הוא שהשמפניה מתיישנת לפחות 6 עד 8 שנים, וכתוצאה מכך מקבלת מורכבות ייחודית ויכולת להתיישן בצורה אלגנטית. תהליך הערבוב, או ה-Assemblage, מבוצע מאז שנת 1843 על ידי אחד מבני משפחת קרוג.
כדי להבטיח את האיכות העקבית של היינות שהיא מייצרת, מנצלת קרוג את אחד המשאבים שלה, שאין שני לו באזור שמפנייה – מלאי ענק של יינות רזרבה. אלו היינות הטובים ביותר משנות הבציר הקודמות, המאוחסנים במרתפי קרוג.
קרוג קלו דה מניל היא שמפניה שמיוצרת מזן אחד של ענבים, משנת בציר אחת ומכרם היסטורי יחיד. קרוג קלו דה מניל 1998, היא שמפניהמעולה, שופעת וחדה.

היבואנים קבוצת צרפת ישראל משקאות איכות:
מקאלן פיין אוק 30 שנה – 10,500 ₪
Macallan Fine Oak 30 years old
גוון זהב חיוור ניחוח עשיר, אקזוטי, משכר וארומטי, כמו פרדס תפוזים טעם עשיר של וניל ואגוזי מקדמיה. רמזים של עץ הסנדל ודובדבנים שחורים. סיום רך, משיי ואלגנטי.
מזקקת מקאלאן הייתה אחת המזקקות הראשונות בסקוטלנד שקיבלה רישיון רשמי לייצור וויסקי, בשנת 1824, והיא לא השתנתה באופן מהותי עד היום. המזקקה, היושבת גבוה מעל לנהר ספיי (Spey) משתמשת בדוודי הזיקוק הקטנים ביותר בספייסייד (Speyside), המיוצרים מנחושת בעבודת יד, וצורתם וגודלם המיוחדים מסייעים לרכז ולהגביר את הטעם.
הוויסקי של מקאלאן מיוצר משעורה מזן Golden Promise, שמעניקה למקאלאן את הניחוח העשיר המפורסם שלו. מגוון סוגי השמרים המשמשים בתהליך הייצור אחראים למורכבות ולפירותיות של הוויסקי. הצבע של הוויסקי של מקאלאן הוא טבעי לחלוטין, שלא כמו בסוגי וויסקי נחותים יותר.
מקאלאן פיין אוק היא סדרה מיוחדת של וויסקי מקאלאן שעברה יישון בחביות עץ אלון אירופאי ואמריקאי שנבחרו בקפידה, אשר שמשו בעבר לייצור שרי או וויסקי בורבון. התוצאה של שילוב חביות ייחודי זה היא סינגל מאלט קל, עדין וחלק במיוחד, בעל גוון טבעי לחלוטין המתקבל מהשילוב בין הוויסקי לעץ.

היבואנים דרך היין, אחים שקד: פטרוס 2005 – 13,900 ₪
Chateau Lafleur Petrus, Pomerol
אפלסיון: פומרול. זני ענבים: 85% ענבי מרלו ו-15% ענבי קברנה פרנק. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי 
בויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית, נכתב כי שאטו פטרוס (בצרפתית: Château Pétrus) נחשב לאחד היקבים המובילים בעולם, והמייצר יין אדום יוקרתי באותו שם, הנמנה עם היינות היקרים בעולם. נמצא בכפר פומרול שבאזור בורדו, בדרום-מערב צרפת.
בשנת 1994 רכשה משפחת מואיקס מגברת מארי רובין (באותו הזמן גם הבעלים של שאטו לה-פלור) חלקה של 40 דונם אשר היתה במקור בבעלות שאטו לה-גאי ונפרסה על פני תלולית מדהימה הפונה לשאטו לה-פלור. על גבעה זו ניצבת אחוזה אלגנטית שנבנתה בשנת 1782, אשר בשנת 1996 הושלם שיקומה ושחזורה, והיא צוידה במרתפים חדשים אשר נעשו לימים המרתפים של "שאטו לה פלור פטרוס".
אדמת החצץ העמוקה של שאטו לפלור פטרוס, מעניקה ליין את האלגנטיות והיחודיות שלו. התוספת החדשה של גפני קברנה עתיקות, מהווה את המרכז והליבה של היין, ומעניקה שלמות להרמוניית הטעמים שבו.
היקב מפיק 25,000 עד 30,000 בקבוקי יין מדי שנה, הנמכרים במחיר התחלתי של 600 דולרים ומאמירים לעתים בבצירים משובחים ויינות נדירים למחירים של עשרות אלפי דולרים.KRUG CLOS DU MESNIL 1998

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר