צריכה של 20 מיליון תפוחים בשבוע לקראת החגים

כמות היבול השנה 115 אלף טון תפוחים כמו בשנה שעברה. שיטת קרור משוכללת בגליל מאפשרת שיווק התפוחים לאורך כל השנה לרשתות השיווק

עמוס לוין, מנכ"ל קרור גליל של החברה לפיתוח הגליל ויו"ר שולחן התפוח במועצת הצמחים, מוסר על עליה של 25% בשבוע בכמות צריכת התפוחים לקראת החגים.
בעוד בשבוע רגיל עומדת צריכת כמות התפוחים על 2000 טון, הרי בתקופת ראש השנה עולה צריכת התפוחים ל- 20 מיליון תפוחים בשבוע.
השנה צפוי יבול של 115 אלף טון תפוחים, כמו בשנה שעברה.

חקלאי הגליל החלו לשקם את נזקי המטעים שעל הגבול שמאזורם נכנסו הטנקים ללבנון, והפכו לאזור צבאי סגור.
"חשוב לציין את אומץ ליבם ונחישותם של הנוטעים, מגדלי התפוח שהסתכנו על מנת לטפל במטעים במהלך הלחימה בגבול הצפון. הודות למגדלי התפוח שהמשיכו בעיבוד המטעים תחת אש, נזכה השנה לנגוס בתפוח ישראלי טעים ועסיסי", אומר לוין. "השנה אנו רואים תפוחים צבעוניים ואיכותיים יותר, וקיים שיפור עצום ביכולת השמירה על איכות התפוח בקירור עקב השתכללות מערכות הקירור ושידרוג חדרי הקירור הקיימים, כך שלאורך השנה יוכלו הצרכנים ליהנות תפוחים איכותיים השומרים על מרקם מעולה ואיכות תזונתית לאורך כל השנה".

עונת קטיף התפוחים בגליל ובגולן הגיעה החודש לשיאה. בעשור האחרון הוכפל יבול התפוחים מ-60 אלף טון לשנה לכ- 115 אלף טון העונה, מה שמחייב להתמודד עם התארגנות חדשה בתחומי הממשק והגידול, הקירור, המיון והשיווק.

85 אלף טון תפוחים מאוחסנים בבתי הקירור בצפון, באוויר מבוקר, אשר מאריך את חיי המדף שלהם ומאפשר שיווק פרי איכותי לאורך השנה לרשתות השיווק עבור הצרכנים.

השנה נרשמה עליה של כ- 5% בצריכת פירות בארץ, ובשל איכות הפרי האיכותי השנה, שפע הפרי ומחיר נוח – צפויה עליית הצריכה בשיעור של כ-25% אחוז.

השנה יש כוונה לייצא תפוחים למדינות השונות באגן הים התיכון, לסוריה ולעזה בהיקף של כ- 10,000 טון.

כ-95% מיבול התפוחים בארץ גדלים בגליל ובגולן. מטעי התפוח בארץ משתרעים על שטח של 45 אלף דונמים. השנה נראה בשווקים זנים חדשים שהובאו מאירופה וארה"ב,ביניהם: "גאלה", "פינק ליידי", "ברייברן", "פוג'י", ו"גוני". זנים אלו הותאמו לתנאי הגידול ולתנאי מזג האוויר בישראל. במסגרת החדשנות במחקר ופיתוח, שופרה איכות ועסיסיות התפוח, פותחו מודלים יישומים לחסכון במים ודישון, חלה התפתחות מרשימה בייצור שתילים פוריים יותר, ובגליל החלו בהצללת מטעים ברשתות צל צבעוניות להקטנת מכות שמש ושיפור בעיצוב העצים על מנת לקבל פרי איכותי. כמו כן נמשך פיתוח נושא ההדברה הביולוגית בשת"פ עם מו"פ (מחקר ופיתוח) צפון.

מפעל 'קירור גליל' בקריית שמונה, המשתייך לקונצרן החברה לפיתוח הגליל, נערך לתת מענה ליבולים הגבוהים ולאיכות הפרי הנדרשת, וחנך בית קירור חדש לאחסון 1,000 טון בטכנולוגית קירור חדשה, ידידותית לסביבה.

השנה ייפתחו החקלאים מספר מטעים לקטיף עצמי של תפוחים במשקים, בהרי נפתלי וברמת הגולן.

התפוח הוא הפרי הנצרך השכיח ביותר בארץ ובעולם, הישראלי צורך בממוצע כ-20 ק"ג תפוחים לשנה. התפוחים הינם מקור בריא בסל הפירות, ועשירים בסיבים תזונתיים ובויטמין C.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר