צריכת היין העולמית הגיעה לשיא של 30 שנה

צריכת היין העולמית גדלה ב- 2005 זו שנה שביעית ברציפות, ל- 2.59 מיליארד תיבות של 9 ליטרים, ובסך הכל 23.31 מיליארד ליטרים. הרבה מהגידול ניתן לייחס לשותי יין בארה"ב, בריטניה, ובאופן מפתיע – בסין

צריכת היין העולמית גדלה ב- 2005 זו שנה שביעית ברציפות, ל- 2.59 מיליארד תיבות של 9 ליטרים, ובסך הכל 23.31 מיליארד ליטרים.
הרבה מהגידול ניתן לייחס לשותי יין בארה"ב, בריטניה, ובאופן מפתיע – בסין. כך עולה ממהדורת 2005 של מחקר Impact Databank.

סין הייתה שוק היין שגדל במהירות הרבה ביותר בשנה שעברה, והיא צפויה לפגר רק אחרי צרפת, ארה"ב ואיטליה במונחי צריכה כוללת ב- 2010.
הצריכה בשווקי היין המסורתיים הגדולים של צרפת ואיטליה, המשיכה לרדת.
כמות היין הכללית הגיעה לרמות שהושגו קודם לכן ב- 1975. עם זאת, הצריכה לנפש ירדה ב- 2005 זו שנה שישית ברציפות, והתחזית היא לירידה גדולה אף יותר, לפחות עד סוף עשור זה.

לשינויים בסגנון חיים הייתה השפעה רבה על הירידה, במיוחד באירופה, ובמיוחד בצרפת ואיטליה, היכן שיין נצרך מסורתית עם ארוחות. משקאות קלים, מיצים, מים מינרליים, בירה ואפילו כהילים אחרים תפסו מקום גובר בארוחות ובהזדמנויות שתייה אחרות, במיוחד בקרב שותים צעירים.

האיחוד האירופאי המורחב, הכולל 25 מדינות חברות, הנו עדיין שוק היין הגדול ביותר בעולם, והיווה 58 אחוז מהצריכה ב- 2005.
ארה"ב, בניגוד לכך, היוותה 11 אחוז מהשוק העולמי בשנה שעברה, בעוד סין החזיקה ב- 6 אחוזים, לפי Impact Databank.

צרכנים בסין הנם הזדמנות עצומה למשווקי יין, לאור העובדה שהצריכה שם היא 1.12 ליטר בשנה לנפש, בהשוואה ל- 54 ליטר לנפש בצרפת ו- 49 ליטר לנפש באיטליה.

יצרנית היין מס' 1 בעולם היא קונסטליישן ברנדס, שרכשה בתחילת השנה את וינקור אינטרנשיונל, והיא הראשונה שעברה את נקודת הציון של מכירת 100 מיליון תיבות.

מרטיני ורמוט ממשיך להיות היין הנפוץ ביותר ברחבי העולם. היינות הצומחים ביותר במונחי כמויות ב- 2005 היו Concha y Toro, Yellow Tail ו- Jacob’s Creek.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר