אמריקאים שתו כמות שיא של קוניאק ב- 2005, והוציאו יותר מ- 1.25 מיליארד דולר על המשקה החום-זהוב.
הצריכה, שגדלה מזה 11 שנים ברציפות, עלתה בכ- 1 אחוז לעומת 2004 והגיעה ל- 3.7 מיליון תיבות. כך עולה מנתוני Impact Databank.
קוניאק, המיוצר מזיקוק של יין, היווה יותר משליש מכמות הברנדי שנצרכה בארה"ב בשנה שעברה, ואשר ירדה ב- 1 אחוז בהשוואה לקודמתה, לפחות מ- 11 מיליון תיבות.
הקטגוריה נפגעה מעליות מחירים, וירדה לראשונה מזה 11 שנים רצופות.
התחזית הנה שצריכת הברנדי תתאושש, ותחזור לגידול עד 2015, כאשר כלל הקטגוריה צפויה להגיע ל- 12 מיליון תיבות. את קטגוריית הקוניאק הובילו האנסי ורמי מרטן, שהיוו כמעט 75 אחוז מכל הקוניאק שנצרך בארה"ב.
E&T (מתוצרת גאלו) היה מותג הברנדי האמריקאי המוביל, כפי שהוא עושה זאת מ- 1983. אחריו בא פול מאסון, המיוצר ע"י יצרן היינות הגדול בעולם – קונסטליישן ברנדס.