צרפתיות מומלצות בלונדון: רגל על האדמה ולה גברוש

לדעה שבלונדון לא אוכלים טוב, כבר אין ביסוס בשנים האחרונות. בלונדון אוכלים טוב – במסעדות מהטובות בעולם. נכון, האוכל האנגלי עדיין כפי שהיה, על כל המשתמע מכך. אך למה לאכול אוכל אנגלי כאשר אפשר לאכול במסעדות איכותיות ביותר?

לדעה שבלונדון לא אוכלים טוב, כבר אין ביסוס בשנים האחרונות. בלונדון אוכלים טוב – במסעדות מהטובות בעולם. נכון, האוכל האנגלי עדיין כפי שהיה, על כל המשתמע מכך. אך למה לאכול אוכל אנגלי כאשר אפשר לאכול במסעדות איכותיות ביותר?
שתיים כאלה הן "רגל על האדמה" (Pied a' Terre) של השף הלא צרפתי בעליל – האוסטרלי שיין אוסבורן (Shane Osborn) שזכה ב- 2003 בכוכב ראשון של מדריך מישלן – ובצדק, ושנה לאחר מכן זכה בכוכב שני.

המסעדה עברה חידוש לאחר שריפה שפרצה במטבחה והשביתה אותה כמעט למשך שנה. מראה המסעדה קורקטי, פשוט, מעט נטול חמימות (בוודאי בהשוואה ללה גברוש התוססת, עליה תקראו בהמשך). הבישול מוקפד ונקי, ואם זאת רחוק מלהיות פשטני.

אוסבורן שם דגש על החומרים, לצד ההכנה וההגשה, והתוצאה היא ארוחה מעולה, כאשר גם התפריט פשוט במהותו: ארוחת א-לה-קארט של מנה ראשונה ועיקרית עולה 49.50 ליש"ט. קינוחים: 10.50 ליש"ט. משקאות – בנפרד.

לפתיחה בחרנו בסביצ'ה של סקאלופס (קוקי פן ז'ק) עם מחית מדהימה של אבוקדו ושמנת (קרם פרש), שמן בזיליקום ומאפה פילו שומשום. מנה מעולה בכל פרמטר – חומרים, הכנה, הגשה, וטעם. מנת הפתיחה השניה הייתה מרק שעועית בורלוטי ובייקון מעושן עם פטריות ז'ירול, נבטי אפונה וביצת אווז עלומה. לכאורה מרק, אבל איזה עושר טעמים.

כמובן שלמנות הפתיחה קדמו מתאבנים – דוגמיות טעימות, וכן סוגי לחם לטרי בחירה שהתחדשו לפי בקשה.

המנות העיקריות הגיעו לאחר המתנה נעימה במסעדה המתמלאת בהדרגה (הזמנו ל- 19.30 והיינו הזוג השני במסעדה): דג סיבאס עם מחית אפונה, בצלי שאלוט מוקרמים, כשמסביב מרק מסרטנים (ביסק); ודג סול (פלייס) מטוגן במחבת עם רביולי של שרימפס, מחית ארטישוק ירושלמי, שרימפ חום ורוטב יין. שתי מנות מוצלחות, מתוחכמות בתכנון מדויקות בביצוע.

לא נענינו להצעת קינוחים, אך עם תה ארל גריי ושיקוי מנטה טרייה, קיבלנו מגש פטיפורים מפתים ומדיחים לדרך הרע.

עם שתי כוסות יין אדום chateau des Moines ובקבוק מים מינרליים מוגנים, יחד עם שירות, ו- 1 ליש"ט לפעילות צדקה של המסעדה, שילמנו 146 ליש"ט.

את התפריט המלא תמצאו באתר:
www.pied-a-terre.co.uk

Pied a' Terre
34 Charlotte St
London W1T 2NH
Tel. #44-(00)20-76361178
[email protected]
Underground: Goodge St. – northern line
Tottenham Court Road – northern/central line



לה גברוש – Le Gavroche
אך, איזו מסעדה… האווירה, המיקום, האוכל, השירות. שווה את הכסף ואת הכוכבים של מישלן. נכון, תצטרכו ז'קט כדי להיכנס (עניבה לא הכרחית), אבל כשתעברו סף זה – תהיו באווירה תוססת ועליזה, מקום בו אוכל ושתייה טובה אינם מילה גסה – להפך.

לא רק "רפאל" שלנו ממוקמת ליד שגרירות ארה"ב (בתל-אביב), גם לה גברוש היא השכנה של שגרירות ארה"ב בלונדון, והאמת שיש דמיון גם באווירה בערב מוצלח של רפאל – אם כי הסגנון שונה לגמרי.
לה גברוש היא מסעדה צרפתית פר-אקסלנס. את לה גברוש פתחו ב- 1967 ברובע צ'לסי אלברט ומישל רו (Roux), עם ההצלחה הם עברו למשכנם הנוכחי ברובע מייפר (1981), וב- 1982 זכו ב- 3 כוכבי מישלן מוצדקים ביותר ,כמסעדה הראשונה בבריטניה שזכתה לכבוד זה.
על המטבח אחראי כיום מישל רו הבן, שלקח את המושכות הקולינריות מאביו ב- 1993, והפך לכוכב תקשורת עם ספר בישול ומתכונים פרי עטו והופעות רבות בתקשורת, אך בלי לזלזל באיכות המטבח הצרפתי ברמות הגבוהות ביותר.

התפריט אכן משקף את הגסטרונומיה העילית. במנות הראשונות תמצאו החל מסופלה של גבינות שווצריות, מוסלין של לובסטר בשמפניה, קוקי סן ז'ק עם ג'ינג'ר, וקנל של דג וקוקי סן ז'ק.
בערב זה היינו שלושה, הזוג מהארוחה ב- Pied a' Terre והוד מעלתה השופטת המחוזית.
בחרנו בגרטן של סרטני לנגוסטין ושבלולים (אסקרגו) בפטרוזיליה ופלפל. מנת פתיחה נוספת הייתה ארטישוק עם מוס של עוף על פואה גרה וכמהין; והסועדת השלישית נהנתה ביותר ממרק לובסטר.

למנה עיקרית בחרו הנשים בחזיר חלב צלוי (צלעות ונתחי בשר) עם רוטב מפולפל ובו צימוקים לבנים, וקונפי של בצלי אשלוט. אני התמכרתי בהנאה רבה לפריקסה של דג אמנון בנוסח בויאבז.
עוד בתפריט: לובסטר צלוי, פילה ברבוניות ויין אדום, ארנבת צלויה עם עוגת פרמזן, צלע עגל עם פטריות מוביל, ומחית תפוחי אדמה, פילה בקר עם פואה גרה לצמחוניים – גרטן של מקרוני ורגו ירקות בטימין, כתף בקר ממולאת.

בעוד השף של Pied a' Terre נוקט עמדה ומציע תפריט קומפקטי ומנומק, אין ספק שמישל רו הולך על זיקוקי דינור במנות הרבות ובאופן הגשתן.
טרום קינוח בשתי המסעדות: עגלת גבינות – כאשר אלה מערבות גבינות צרפתיות ובריטיות.
תפריט הקינוחים של לה גברוש כולל גלידות וסורבה מעשה בית; צלחת השף – מבחר קינוחים; סופלה פסיפלורה וגלידת שנהב; טארט טאטן; טעימות קינוחי שוקולד; מילפיי ("נפוליאון") עם אגסים, רוטב קרמל בחמאה מלוחה ופיסטוקים.
באמת תצוגת תכלית של הגסטרונומיה הצרפתית.
אנחנו, שהיינו גדושים מהמנות המעולות ומהמתאבנים שקדמו להן, הסתפקנו בסופלה פסיפלורה אחד עם שלוש כפיות, ובפטיפורים שהגיעו עם התה.
יחד עם בקבוק יין מעולה, מים מינרליים וספר המתכונים של מישל רו ג'וניור, שילמנו (כולל שירות) כמעט 300 ליש"ט, הווה אומר 100 ליש"ט לסועד – אבל באמת עבור חוויה מיוחדת במינה.

Le Gavroche
43 Upper Brook St
London W1K 7QR
Tel. #44-(0) 20-7408-0881
[email protected]
www.le-gavroche.co.uk


התמונה מאתר האינטרנט של מסעדת Le Gavroche

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר