צרפת תגביל את השימוש בשבבי עץ ביין

רשויות היין בצרפת הציגו תוכניות לאסור את השימוש בשבבי עץ ביינות עילית בעלי אפלסיון קונטרולה, אחרי שצעד זה עומד לקבל אישור מהנציבות האירופאית

רשויות היין בצרפת הציגו תוכניות לאסור את השימוש בשבבי עץ ביינות עילית בעלי אפלסיון קונטרולה, אחרי שצעד זה עומד לקבל אישור מהנציבות האירופאית.

מכון האפלסיון הלאומי של צרפת (INAQ) הציע חוק שיאסור או יגביל את השימוש בשבבי עץ אלון ביינות מאזורי אפלסיון ד'אוריג'ין קונטרולה (AOC).
צעד זה ייושם לגבי 460 אזורי AOC מפני שה- INAQ מודאג מהנזק של נוהל זה לתדמית האיכות של היין הצרפתי. צרפת הציעה צעד זה עוד לפני שקהילת האירופאית תפרסם חוקי יין חדשים המאפשרים להשתמש בשבבי עץ.

בשיטה המדוברת שמים ביין שקיות של שבבי אלון, כמו שקיות תה גדולות, כדי לשפר את הארומה, והשיטה זולה מאשר שימוש בחביות אלון. השוללים טוענים כי שבבי אלון מטעים את הצרכן בכך שהם גורמים ליין להתיימר להיות ישן יותר ובעל איכות גבוהה יותר מכפי שהוא באמת.

הנציבות האירופאית תומכת בשימוש בשבבי אלון כחלק של תוכנית לחדש ולהשיק מחדש יינות אירופאים בשוק העולמי, לאחר שיינות עולם חדש לוקחים נתחי שוק מהיצרנים הגדולים ביותר באירופה, מה שעושה תפוקת-יתר וצריכה יורדת בקהילה האירופאית לבעיה חמורה יותר.
הנציבות צפויה להשלים את הצעתה לרפורמה יסודית בתחום היין באירופה, בתחילת השנה הבאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר