קאזה דו ברזיל אילת – הייתי בגן עדן

יש האומרים שגם למסעדה טובה ומוקפדת יש לפעמים גם נפילות. בקאזה דו ברזיל, המושג הזה פשוט לא יכול להתקיים. איכות הבשרים במסעדה, כמויות הבשר המוגשות לצלחתך, וההיצע, פשוט מנצחים כאן ובגדול

הייתי בגן עדן לאוכלי בשר וקרניבורים באילת, שנקרא קאזה דו ברזיל, ולא נותר בי דבר מלבד הגעגוע.

מספר פעמים היה לי הכבוד לבקר באילת ולאכול במסעדת הבשרים קאזה דו ברזיל – מסעדת האכול ככל יכולתך הממוקמת בצמוד למלון נובה. בכל פעם שפקדתי את המסעדה ודגמתי את מבחר מנות הבשר, לא נותר לי אלא להתגעגע לפעם הבאה.
הבשרים במסעדה זו הם גולת הכותרת, אך מסתבר שגם זוגתי, המתקיימת על טהרת הצמחונות, מצאה עצמה במסעדה נהנית עד מאד.

יש האומרים שגם למסעדה טובה ומוקפדת יש לפעמים גם נפילות. בקאזה דו ברזיל, המושג הזה פשוט לא יכול להתקיים.
איכות הבשרים במסעדה, כמויות הבשר המוגשות לצלחתך, וההיצע, פשוט מנצחים כאן ובגדול.

יש האומרים ששירות הוא דגל פופולרי, ולהתהדר בו אפשרי וגם רצוי. אבל בקאזה דו ברזיל למושג הזה יש אקסטרות, ושם יודעים היטב כיצד עושים זאת נכון.
זה התחיל עם עלמת חמודות שקידמה את פנינו בחיוך רחב בכניסה למסעדה, והובילה אותנו לשולחן אותו בחרנו כמתאים לנו. זה נמשך עם מלצר מיוחד הנקרא פסדור, או מלצר בשר, שהיה המלצר האישי שלנו מהההתחלה ועד הסוף. בחור מקסים, חביב ואדיב, מקצוען בתחומו בשם דרור, שעל פניו התנוסס מין עיטור צבעוני, ברזילאי אולי, שבדק איזו דרגת צלייה מועדפת עלי. המידע האישי הזה עבר מיידית לגריל-מן, ומכאן כל הבשרים שהגיש לצלחתי היו באותה מידת צלייה, רכים, נימוחים, ריחניים וטעימים להפליא.

על השולחן, בעוד זוגתי בוחרת לה את המנה הצמחונית של סלט יווני עשיר בצלחת ענקית שכללה חסה מעורבת, עגבניות טריות, מלפפון טרי,ג מבה טרייה, בצל אדום, זיתים שחורים, רצועות גבינת פטה, ברוטב שמן זית לימוני (זה יעלה לכם 52 ₪); הונחו על השולחן לחם ברזילאי ממולא בבשר טחון, זיתים מיובשים וממרח פימנטה, אורז לבן עשוי אחד אחד, תבשיל צ'ילי קון קרנה, סלט עלים ירוק ברוטב וינגרט, תפוחי אדמה רכים בקליפתם, קטנטנים ועשויים היטב ומתובלים בעשבי תיבול.

קיבלנו שתי כוסות קפירינייה צוננת לפתיח. הזמנו כוס קוקה קולה וכוס לימונענה עם עלי נענע גרוסים וכתושים דק-דק ברומה של הכוס, ואז החל מצעד הבשרים.
היו אלה פרגיות רכות, עסיסיות, כבדות, מתוקות במרינדת סויה דבש ויין לבן; פיסות כבד בקר חרוכות מאש האסכלה, עשויות ברוטב פרובנסל; נתח עשיר וכבד של סטייק אנטריקוט; חזה מולארד; קציצות עגלגלות עסיסיות בשם בוליניו, העשויות כמו כדורי קבב קטנים; בשר בקר מעורב עם עשבי תיבול ריחניים וירוקים;נקניקיות צ'וריסו דרום אמריקאיות; לבבות עוף במרינדת יין אדום; בשר הנקרא פיקניה ועשוי שוק עגל אחורי; בשר הנקרא ממיה ועשוי מירך עגל אחורי; רוסיניו – מדליון של פילה בקר ומעליו נתח של כבד אווז. מנה עשירה ומפתה לכשעצמה, והשילוב של פילה רך עם כבד אווז שממש נימוח בפה, מעלה ומעורר את כל רירי הטעם. עוד קיבלנו שוק טלה וצלעות כבש רכות וריחניות, נימוחות בפה, המתקלפות מעל העצם בקלילות, ונגיעות של גרגרי מלח גס עושות לך קראנצ'י בפה.

כתבתי כאן קודם על השירות, וכשדרור עשה את זה כל כך טוב, לא יכולתי להישאר לכך אדיש. אני סבור שהמסעדה שואפת ליעד אותו היא מגשימה בכל פעם מחדש, ולקוחות כמוני, כך מסתבר וגם ברור, שבים אליה במסירות מדי פעם מחדש.

המסעדה הזו יצרה בליבי, רוצה לומר בחכי ובקיבתי, נאמנות אמיתית כזו הבאה מתוך בחירה.

על כל שולחן במסעדה גימיק חביב בדמות עיגול דו-צדדי דו-צבעי, שעליו מתנוססת הפרה המחייכת, סמלה של המסעדה, אותו אתם הופכים כשאתם כבר ממוטטים מהאוכל או ממתינים למנה הבאה. זו מגיעה לשולחנכם ללא הרף במבחר שציינתי, עד שתגידו די, תשחררו כבר את החגורה ותפתחו עוד כפתור במכנסיים.
עוד תמצאו על השולחן לא גימיק נוסף, אלא המוטו של הבעלים אבי כראל. אבי הניח על כל שולחן שלט קטנטן, שמזמין אתכם הסועדים לפנות אליו ישירות בקו טלפוני ישיר 24 שעות ביממה, אותו הוא מכנה הקו הלא רגיל של קאזה דו ברזיל. אבי מבקש מכם שתטלפנו אליו ותספרו לו איך האוכל, איך רמת השירות, וכיצד עליהם להשתנות, אם צריך, בכדי שיוכלו להשתפר.

מה להגיד לכם. גן עדן כבר אמרתי? ב-111 ₪ תקבלו 11 סוגי בשר, וזה המון והרבה. תחפצו לשדרג? הוסיפו 25 ₪ ותוכלו לבחור אחד מאלה: כבד אווז, שוק טלה, פילה בקר, צלעות כבש. לשדרג עוד? אין בעיה. הוסיפו 50 ₪ ותוכלו לבחור כבד אווז, שוק טלה, פילה בקר, צלעות כבד – אבל הפעם בלי הגבלת כמות.

יש גם יין הבית של ירדן רמת הגולן, יש גם מנות אחרונות חלביות או פרווה, אבל למי עוד יש כוח לכתוב.

זה לא שאין באילת עוד מסעדת בשר, פפגיו, שמציעה לכם את המתכונת של אכול כאוות יכולתך, אבל את דעתי עליהם כבר כתבתי, ומההמוניות והיעדר היחס האישי כבר התרחקתי.

אז לכו לקאזה דו ברזיל אילת בצמוד למלון נובה.
טלפון 08-6323032
אבי כראל, מנכ"ל: 050-8444777
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר