קאזה דו ברזיל ראשל"צ – בית המקדש לבשר

דני רובין דגם את המסעדה החדשה בראשון לציון, אכל ואכל ואכל והתפעל מהבשרים, ולא ויתר גם על קינוח שוקולדי. ביקור במקדש הבשר החדש

על קירות המסעדה החדשה קאזה דו ברזיל במתחם המסעדות המצליח שבראשון לציון מזרח, תלויים מסכי פלסמה צבעוניים המשדרים את ערוץ הספורט 5+, ומוסיקה ברזילאית מקפיצה יוצרת אווירה מחשמלת ומעוררת. אלה, ביחד עם צבעוניות וריחות גריל, ילוו אתכם מיד עם כניסתכם למסעדה החדשה והמרווחת ששטחה 600 מ"ר, שנפתחה ממש השבוע.

את המסעדה, "בת" למסעדה הוותיקה והמפורסמת באילת, מאפיינים שירות, אווירה, איכות ורמה גבוהה שביקשו היזמים להביא עמם מהעיר הדרומית כתפיסת עולם לכאן, למרכז הארץ, לראשון לציון.
כאן לא רוצים שיקראו לכם לקוחות; כאן כל לקוח הוא אורח. המקום הוא בית, ומה שמייחד אותו היא אווירת קרנבל.

כשעלה הרעיון להקים את המסעדה במיקום הנוכחי, זיהו היזמים את החוסר, את הפער והצורך במסעדה בעלת אופי וצביון וקו שכזה. מוסיקת הרקע הברזילאית המתנגנת בחלל המסעדה, אך בוקעת היטב גם אל הרחוב, התקבלה באהבה ע"י השכנים הוותיקים, ומוסיפה נימה חדשה צעירה ותוססת ונופך של עולם דרום אמריקאי לרחוב, גם אם מדובר בשעת צהרים מנומנמת ולא בערב בילוי.

כבר עתה נוצרו יחסי שכנות ושיתוף פעולה מאוד טובים עם בעלי המסעדות שבסביבה, וכולם מפרגנים ומקבלים את התחרות כדבר בריא שרק תורם לעסקים. כולם יודעים ומבינים כי כניסתן של מסעדות חדשות ואיכותיות וייחודיות רק תוסיף להגעתו של קהל איכותי שמבקש לעצמו בילוי בעל אופי אחר, וזירת המסעדות ברחוב מאוד ענפה, ומסתבר גם מאוד פורייה לכולם. 

קאזה דו ברזיל היא מסעדת גריל בשרים ברזילאית, שלא הייתה עד היום באזור. אמנם קיימות מסעדות המציעות מאכלי בשר למיניהן בסביבה, אך כולן בסגנון שונה. המסעדה הפונה לפלח קהל מאוד רחב וגם לכיוון המשפחתי. אם תשאלו אותי, מוטב יהיה שבני המשפחה יהיו מיטיבי פה ולסת, כי זה בדיוק המקום עבורם.

חוויה בראשון
הארוחה במסעדה היא בהחלט חוויה, וכל אחד לוקח אותה איתו אחרת.
במסעדה חלל גדול ומרווח היכול להכיל עד 120 סועדים. בקומה השנייה הוכן חדר V.I.P המיועד לאירועים עסקיים או אינטימיים או חברתיים של עד 20 איש, ואילו המרפסת שתוכננה ממש כמו מרפסת ומזנון שפת הבריכה בבתי המלון, ערוכה לקבל אליה קהל של עוד כ- 80 איש שמבקשים לעצמם משהו נוסף כמו אווירה של בר או פאב, ושיוכלו ליהנות מנוף צופה אל הרחוב, משמש חמימה ואוויר פתוח, תוך ניצול בר המשקות הצמוד ומגוון מאכלי המסעדה.

בכל יום מימי השבוע נפתחת קאזה דו ברזיל ראשון לקהל מהשעה 12:00 בצהרים עד לאחרון הסועדים בלילה, לרבות שישי ושבת, עם מחשבה למשוך בקיץ אל השעות הקטנות של הלילה – כמובן בכפוף לביקוש הבליינים באזור.

זו מסעדה שאין לי ספק שתהיה פשוט מפוצצת בקהל בערבי השבוע; קל וחומר בסופי השבוע, על שום ייחודיותה, ההיצע, האווירה, המוסיקה, ובמיוחד השירות והאוכל המבוסס על תפריט ברזילאי אמיתי, עם בשר המיובא מדרום אמריקה תוך דגש על בשר מאורוגוואי וגם מארגנטינה, עם חיזוקי מנות מיוחדות המיועדות לסועדים המבקשים לעצמם היצע אחר פרט לבשר נטו, שהובאו והועתקו במיוחד ממסעדת בוסטון פיש אנד גריל שבאילת, באותה בעלות כמו זו של קאזה דו ברזיל.
הבעלים הם אבי כראל, הבעלים של קאזה דו ברזיל באילת, בשותפות בראשון לציון עם עידן שושן, עו"ד בהכשרתו ובעבר מנהל השיווק של המכללה למנהל – הרוח החיה ומנהל הקומפלקס הרחב כולו, לרבות משרדי ההנהלה בקומה השנייה.

המסעדה אינה כשרה. טווח המחירים כמו במסעדה באילת. יש מסלול עסקי החל מ-69 ₪, והכול בצורה המהנה ביותר. 
אומרים כאן כי נוכח המיתון והמצב הכלכלי, אין כול כוונה להתפשר על איכות המזון או השירות, והכוונה להציע לסועד חוויה מושלמת. אולי הדבר היחיד שעלול להיפגע כתוצאה מהמצב, תהיה רמת ההכנסות.

ועכשיו אל הארוחה
אל השולחן שלי מגיעים זוג מלצרים: שיר-אל ונדב. שיר-אל מופקדת על השירות, הצגת התפריט, המלצות הבית, בחירת השתייה והקינוחים, והיא ליוותה אותי בחיוך קשוב לאורך כל הארוחה. נדב הוא איש הבשר המכונה "פסאדור", והוא ליווה עבורי כול מנת בשר במקצועיות ובידע רב, עם הסבר על מקור הבשר, מיקומו בגוף החיה, צורת החיתוך, המלצת תיבול כמו "להוסיף מעט מלח"; והוא אשר יחזור פעם אחר פעם אל השולחן על מנת לרצות ולהשביע אותי, עד אשר אמרתי "די, ניצחתם אותי".

בחרתי בתפריט הנקרא 75+, הכולל את התפריט היקר ביותר ב- 138 ₪ וכולל 11 סוגי בשר, ואלו והם: סטייק אנטריקוט מובחר ומיושן, אסאדו עגל, פיקנייה, ממייה מלכת הבשר, פרגיות במרינדת סויה דבש ויין לבן, כבד עוף על הגריל ברוטב פרובנסאל, שוק טלה, כנפי עוף ברוטב בר-בי-קיו, קציצות בקר ברזילאיות הנקראות בוליניו, נקניקיות צ'וריסו, לבבות עוף במרינדת יין אדום – והכול במתכונת "אכול כמה שבא לך!", וכאן באה לבקשתי התוספת של ה- 75+ ש"ח, שתורמת את חלקה המכובד בשפע נוסף ועשיר של מגוון סוגי הבשרים עם כבד אווז + חזה מולארד+ פילה בקר + צלעות כבש – ושוב: אכול כמה שבא לך! + תוספת של מנת קינוח מתפריט הקינוחים.
אתם שומעים את זה? אתם מאמינים שאדם אחד יכול לאכול את הכמות הזו? ובכן, אני כן, ואני נשבע שבזמן שאכלתי את הכול ומהכו,ל וגם ביקשתי עוד, באמת חשבתי עליכם. 

מהן  גולות הכותרת שהכי אהבתי במנות הבשר? ובכן, הפילה רוסיני שהיה מורכב מבשר פילה בקר רך טעים ונימוח בפה, וזכה להיות מכוסה בפיסה נאה של כבד אווז, שפשוט התמוסס בפה בפצצה של טעם טוב. השילוב בין הרכות והטעמים יצר איזון של הנאה, והביא לבקש עוד ועוד. הבאה בתור הייתה מנת הפיקנייה העשויה מבשר שוק אחורי. ביקשתי אותה במצב מדיום רייר, והיא הגיעה ספק עשויה ספק מעט מדממת. פשוט נפלאה.

עוד בטרם הגיע מצעד אלופי הבשר אל השולחן, הקדימה המלצרית החיננית להעלות אל השולחן את מנות הפתיחה. הן טובות, הן טריות, הן טעימות, ואף הן מגיעות אליכם ללא הגבלה, אך היזהרו והשאירו מקום לבשר. מנות הפתיחה כוללות את ההיצע הבא: לחם אפוי במקום בסגנון בהייה – ללא בשר טחון בפנים או עם, לפי בחירתכם; אורז לבן ברזילאי מעוטר בעלה של פטרוזיליה; תבשיל צ'ילי קון קרנה שבושל באיטיות על אש קטנה כשלוש שעות – יוצר מנה טובה בפני עצמה בזכות השעועית הרכה והבשר הטחון המשולבים בפלפלים ורוטב סמיך; תפוחי אדמה אפויים עם עשבי תיבול; סלט ירקות הבית הכולל מבחר חסות ירקרקות עם עגבניות שרי, בצל לבן ובצל אדום ברוטב ויניגרייט וחרדל. צ'ימיצ'ורי, ורוטב בר בי קיו.

על מלאכת הגריל וניצוח המזון מופקד השף הברזילאי קוני הרץ הנשוי לישראלית, עלמת חן בשם פז, שבמשך שנים הייתה מנהלת המשמרת בקאזה דו ברזיל באילת. 6 שנים הוכשר קוני על הגריל בקאזה דו ברזיל באילת תחת שרביט המנצח של השף הברזילאי אומברטו טוקוס, והיום הוא שף המסעדה בראשון לציון. כשקיבל קוני את המינוי לשף המסעדה בראשון לציו,ן קרא אותו אליו אבי כראל הבעלים, ואמר לו: "קוני, לך ולפז יש שני ילדים. גם אני אבא לשני ילדים, ועתה אני פותח מסעדה בראשון לציון והופך להיות אבא גם של שתי מסעדות ברזילאיות. אני מעניק לך את המינוי כשף של המסעדה החדשה, אני מאמין בך ומברך אותך להצלחתנו", וקוני, בצניעות האופיינית לו, אסף את המשפחה כולה והעתיק את מגוריו לראשון לציון כדי ללוות את המסעדה החדשה.

מה תמצאו כאן חוץ מבשר והובא עבורכם ממסעדת בוסטון פיש אנד גריל שבאילת? ובכן, כבד אווז ברוטב תאנים, יין לבן וקינמון; סלט עוף קייצי הכולל רצועות עוף קר, אטריות אורז, כרוב סיני ברוטב על בסיס מיונז; פילה דג לברק בציפוי פירורי פנקו יפני על סלסה העשויה פלפלים קלויים, אורגנו, לימון כבוש ושום קונפי – מנה מאוד מוכרת, מומלצת ומדוברת באילת; פסטה פנה עם נתחוני פילה בקר ברוטב שמנת נפוליטנה, בזיליקום, עגבניות מיובשות ושום.

תמצאו במסעדה גם תפריט לילדים עד גיל 12, ארוחות עסקיות, קוקטיילים, בירות, יינות, שתייה חמה, קינוחים כמו בוטפונו –  פונדט שוקולד נמס ועשיר. פרופיטרול – פחזניה ממולאת בגלידת וניל מעוטרת בשוקולד חם ונוזלי. טירמיסו, קרם ברולה. סורבה.
אני דגמתי את מנת הקינוח הנקראת לה-בום, והיא מורכבת ממילוי קרם שוקולד וולרונה וקרנץ פייטה. במילה אחתף בום של סוכרים ושוקולד, חותמת אחרונה ומסכמת לרמת הכולסטרול שהתפתח בדמי; והכי חשוב: שירות לבבי עם חיוך קשוב ומאוד אכפתי.

לסיכום, ישנן הרבה מסעדות של בשר. יש בשר, ויש רק בשר, ויש עב בשר, ומבחינתי קאזה דו ברזיל זה מקדש הבשר.
שיהיה בהצלחה !


קאזה דו ברזיל – סניף ראשון לציון
רח' בקר 12 ראשון לציון מזרח
טל. 03-9504000
www.casadobrasil.co.il

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר